Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Tomas123
Autoškolák
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22 úno 17:59

Re: Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Příspěvek od Tomas123 »

Děkuji za odpovědi.
Shr3k píše:Tomas123: Já jsem byl do dnešních dob dieselový, ale vidím, že dál to prostě s těmi emisemi nepůjde - nehodlám furt jen regenerovat, platit za zbytečně spálenou naftu, za AdBlue, za olej... A pokud bych si běl vybrat nejlepší benzínový čtyřválec s turbem, co se aktuálně vyrábí, tak bych určitě volil 2.0 TSI 162kW a více s mokrou 6kvaltovou DSG. Sám budu Passat kombi nebo Superb kombi za tři roky zvažovat (trochu mě jen odrazuje ten enormní zájem zlodějů).
No s tím, že diesel je více nákladový, jsem se smířil, ale četl jsem v BOSH, že při hodně najetých km na dlouhé vzdálenosti a pro těžké auta, se vyplatí diesel, navíc se za něj na těchto autech moc nepřiplácí, sice s těmi "těžkými" auty měli zřejmě na mysli spíš MPV apod., ale podle zbytku se pro mě jeví i tak jako lepší volba diesel.
x2005 píše:Za 1,25 koupíš buď hodně oholenou "prémii" nebo pěkně vybavený passat B8 (nový superb 3 až bude).

Pokud se ti nepříčí dát takový peníze za "obyčejný" passat, tak do něj skoč. Když netrváš na naftě, tak 2.0TSI + okna pohlcující hluk + DDC + lepší LEDky + DSG bude krásný svezení.

Na nové céčko mě přemlouvali doma. Pracoviště řidiče je pěkné, ale vzadu hodně stísněný, kufr malý. Za 1,5 mega co bude stát nějaká použitelná verze Céčka to podle mě není.
No "oholených prémií" bych se chtěl právě vyhnout obloukem, rači "obyčejný" dopravní prostředek v plné výbavě než osekanou "prémii". Asi to někde vyznělo, že netrvám na naftě, takže to je pravý opak, na naftě spíš trvám, důvody viz. tento příspěvek 1. odpověď na citaci. Na čem netrvám je to 4x4, pokud se nevyplatí nebo cokoliv, tak do ní nejdu, proto bych poprosil vyjádření k této variantě. S vyjádřením k Mercedesu mám stejný názor.
řidičBOB píše:Měl jsem možnost zkusit 3er, Cčko i B8 a prostorově jednoznačně vede B8. Do vyšší třídy Ti chybí peníze, aby to nebyl jenom hloupý kompromis mezi cenou a výbavou. Popravdě jsem to nedávno řešil a rozumná motorizace a výbava v 5er, E nebo A6 je nad 2mio jen tak to hvízdne.
Takže za mne B8, ať již 2.0biTDI, které jede výborně nebo 2.0TSI, což by byla volba znalce ;-)
Toto beru jako hlavní důvod nejít tedy do té prémiovky. :-) S tím prostorem jsem rád, že to vidíš stejně jako ostatní, a že nejsou zas 2 tábory jako u jiných věcí a každý neřekne něco jiného a potom vyber si, komu budeš věřit. 2 miliony se mi zatím dávat nechce, peníze zatím netisknu a nějaký kompromis určitě nechci jen kvůli prémiovce. To E už mi tady někdo doporučoval, ale to by asi musela být nějaká nejlevnější verze a to fakt nechci, to rači to céčko, ale to jsem se rozhodl, že ne už jen kvůli tomu prostoru. S tou A6 to bude podobně, uvažoval jsem spíš o té Audi A4, co jsem si zařadil do hledáčku a napsal mezi konkurenty výše, ale zapomněl jsem napsat své poznatky. Viděl jsem, že ta Audi je trochu s těma cenama skromnější, než Mercedes nebo dokonce BMW, ale nikdy jsem do té značky nebyl fanda a dělal si z ní srandu se sloganem: "4 kroužky pro teploušky" (bez urážky pokud tu značku někdo má :-D), takže jsem si o ní ani nic nenašel a ani nepřečetl, protože kdybych si ji koupil, tak by se asi někdo popadal za břicho. Dělat si z ní srandu a pak si ji koupit. Takže to vypadá podle Tebe na 2.0 Bi-TDI.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27915
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Příspěvek od řidičBOB »

Neurážím se. Ten slogan je asi stejně chytrý jako ten, co ho vymyslel... I když v případě TTčka to v drtivé většině i platí :-)
A4 je uvnitř taky malá. Navíc - pokud chceš normální motor, čili v tomto případě V6, tak jseš cenou zase jinde + příplatky, kam se podíváš.
B8 je v této partě jasným králem. 176kW biTDI není žádné bingo, ale alespoň to slušně jede. Prostoru je tam opravdu dostatek a ve výbavě HL jsou příplatky už jenom věci, které v podstatě ani nepotřebuješ - adapt. xenony, digit budíky, navi, atd. Ale i opravdu slušně vybavený B8 se dá do 1,2 mio hravě pořídit.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Příspěvek od beaumont »

Tomas123 píše:
PetrL píše:Nový Passat je pecka, kor v této motorizaci a výbavě.

Sup ještě není kombi...ten bude až v září.
No četl jsem na něj recenzi v časopisu a tam si ho dost vychvalovali, navíc proti VW jsem nikdy nic neměl. (...)
Proti VW nic nemáš, protože jsi zatím žádné VW doma neměl. ;) U téhle značky je - soudě podle nedávných modelů a motorů - poměrně vysoká pravděpodobnost zásadních konstrukčních chyb a ještě ji zvyšovat tím, že si koupíš úplně nový model s nevychytanýma mouchama mi přijde jako hrát ruskou ruletu a přidávat si dobrovolně do válce náboj(e) navíc. Ale jak je ctěná libost...

Passatem B8 jsem nejel, ale zatím si nepamatuju žádnou předchozí generaci Passatu, která by se podvozkem, řízením, brzdami, sedačkami (!) a spoustou dalších věcí atd. mohla měřit s BMW nebo Mercedesem... Ano, v Passatu vždy bylo a je víc místa, to bezesporu.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Tomas123
Autoškolák
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22 úno 17:59

Re: Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Příspěvek od Tomas123 »

No už jsem jel s Passatem B6 a ten kdo ho měl, neměl žádný problém, taky měl B5, ale tam se začal objevovat problém, že motor nechtěl naskočit a nikdo to nemohl opravit, ale nakonec se něco vyměnilo a odpojilo a jede to jak má.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27915
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Příspěvek od řidičBOB »

beau: je super kritizovat něco, cos viděl akorát na obrázku. Taková typická CZ vlastnost.
U BMW ještě můžeme polemizovat, ale že by podvozek Céčka nějak deklasoval podvozek B8?? No, to opravdu ne.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Tomas123
Autoškolák
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22 úno 17:59

Re: Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Příspěvek od Tomas123 »

řidičBOB píše:Neurážím se. Ten slogan je asi stejně chytrý jako ten, co ho vymyslel... I když v případě TTčka to v drtivé většině i platí :-)
A4 je uvnitř taky malá. Navíc - pokud chceš normální motor, čili v tomto případě V6, tak jseš cenou zase jinde + příplatky, kam se podíváš.
B8 je v této partě jasným králem. 176kW biTDI není žádné bingo, ale alespoň to slušně jede. Prostoru je tam opravdu dostatek a ve výbavě HL jsou příplatky už jenom věci, které v podstatě ani nepotřebuješ - adapt. xenony, digit budíky, navi, atd. Ale i opravdu slušně vybavený B8 se dá do 1,2 mio hravě pořídit.
No na mě se nedívej, já jsem to nevymyslel, to kdysi někdo vymyslel a já si to jen do teď pamatuji a stále s tím souhlasím :-) To TT je něco podobného jak CLA ne? Taky takové nemastné, neslané, ale stojí to plno peněz. Vidím, že to u těch prémiovek je standardem ten úzký prostor. Prý oni to tak mají, že musí na ty na sebe navazující řady, dávkovat rozměry s rozumem, ať si jednotlivá řada neleze do zelí s druhou, takže u céčka jsou třeba ty rozměry potom dost úzké. A u těch "neprémiových" značek, ty si ty rozměry většinou můžou dávkovat jak chtějí a proto je potom prostor větší do dostatečné velikosti, ať se tam člověk necítí stísněně jak sardinka v konzervě. No a s tím motorem jsem říkal, že to bude nejlevnější varianta, jinak se ta cena přehoupne možna opět i přes 2 000 000...Ten motor je prý dost výkonný u VW, ikdyž u BMW a jeho 8stupňové převodovky jsem si začal brousit zuby, ale ta cena mě rychle zkrotila. A hlavně i o té vybavenosti mi jde a ten VW by mi i s případnou konfigurací, se určitě vešel do limitu a mohl bych si konfigurovat, jak by bylo libo. :-)
řidičBOB píše:beau: je super kritizovat něco, cos viděl akorát na obrázku. Taková typická CZ vlastnost.
U BMW ještě můžeme polemizovat, ale že by podvozek Céčka nějak deklasoval podvozek B8?? No, to opravdu ne.
No taky si říkám... u VW si nikdo nestěžuje, že to krásně jezdí i přes výmoly na silnici, jen někdy elektronika nezachytí kolo a ozve se rána. U céčka je naopak ten podvozek nepohodlný.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Příspěvek od beaumont »

řidičBOB píše:beau: je super kritizovat něco, cos viděl akorát na obrázku. Taková typická CZ vlastnost.
U BMW ještě můžeme polemizovat, ale že by podvozek Céčka nějak deklasoval podvozek B8?? No, to opravdu ne.
A ty máš Passata B8 už vyzkoušeného? Pak jsem zvědav na postřehy. Já jsem ho zatím opravdu viděl jen staticky na výstavě, ale něco jsem najezdil s B6 a B7 a ty opravdu srovnání s BMW 3er nebo 5er nesnesly. Uznávám, že v nové generaci to může být jinak, ale připadá mi to nepravděpodobné.
Tomas123 píše:No už jsem jel s Passatem B6 a ten kdo ho měl, neměl žádný problém, taky měl B5, ale tam se začal objevovat problém, že motor nechtěl naskočit a nikdo to nemohl opravit, ale nakonec se něco vyměnilo a odpojilo a jede to jak má.
My měli ve firmě skupinu B6 a byla to po stránce spolehlivosti dost bída. Ze šesti aut se jich během záruky pět vrátilo na odtahovce, některé opakovaně - a bylo to kvůli motorům a převodovkám, žádné banality.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27915
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Příspěvek od řidičBOB »

Mám projeto jak Comfort line 150k, tak High line s 240k. Pravdivě je potřeba si přiznat, že CL bez DCC není úplně šálek mého čaje a občas se od zadní nápravy ozve né úplně zdravý zvuk - alespoň ne pro tuhle třídu auta. Ale DCC je lék na vše. Ve všech vozech VW, které jsem doposud řídil (a nebylo jich málo!) a byly vybavené DCC, tento systém fugoval bezvadně. Dokonce i GolfR na 19" kolech byl v módu Comfort docela pohodlný "kočár". Naproti tomu na Sportu skvěle seděl a podvozek excelentně reagoval na povely od volantu. Ve stejném duchu funguje opravdu skvěle v B6, Tiguanu, Sharanu, Golfu....a i v novém B8.
Nakonec, ve smém minulém VW jsem strávil na 19" s DCC přes 240t km a musím říct, že jsem byl mile překvapen, jak dobře se s tím to auto popasovalo. Kolega má na CCčku přes 300t km a DSG, turbo, vstřiky a dokonce i DCC tlumiče - vše původní.
8AT v BMW je skvělá převodovka...stejně, jako v Touaregu nebo v některých modelech Audi. 8 je víc než 7 - to je jasná. Ale zase 7 je víc než 6. Takže 7DSG a 176kW není špatná volba. Ten motor jede vážně skvěle, i když V6 je V6.

Beau: ano, v B8 jsem už nějaký km najel. Zde na fóru není tajemstvím, že k VW mám velmi blízko, co se týká dostupnosti prakticky jakéhokoliv modelu.
Samozřejmě, že rozdíl v podvozku pramení z koncepce - RWD vs. FWD. Ale xDrive vs. Haldex - zde rozdíl opravdu nevidím vůbec. Dokonce bych se přikláněl, že ten Haldex4 fungoval lépe než xDrive, protože jakékoliv BMW mi s tím přišlo hrozně těžkopádné...a to i 35i nebo 35d.
A třeba o takovém 4er si vůbec nemyslím, že má nějaký bezvadný podvozek... Na D5, kde jsem se svým Passatem dával zatáčky 200 s prstem v nose, tak ve 4er jsem se ve 160 vyloženě bál.
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne stř 25 úno 21:11, celkem upraveno 1 x.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Tomas123
Autoškolák
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22 úno 17:59

Re: Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Příspěvek od Tomas123 »

beaumont píše:
Tomas123 píše:No už jsem jel s Passatem B6 a ten kdo ho měl, neměl žádný problém, taky měl B5, ale tam se začal objevovat problém, že motor nechtěl naskočit a nikdo to nemohl opravit, ale nakonec se něco vyměnilo a odpojilo a jede to jak má.
My měli ve firmě skupinu B6 a byla to po stránce spolehlivosti dost bída. Ze šesti aut se jich během záruky pět vrátilo na odtahovce, některé opakovaně - a bylo to kvůli motorům a převodovkám, žádné banality.
No B6 zatím šlape jako hodinky, ale s B5 byly problémy a teď podle toho co ty říkáš, tak jsi mě trochu znejistil..
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Výběr nové automobilu do podnikání i jako rodinný vůz.

Příspěvek od beaumont »

řidičBOB: OK, díky za info.

Tomas123: Třeba budeš mít kliku... ;) Já před lety pro VW resp. pro jednoho dealera nějaký čas pracoval a už tehdy mě to přesvědčilo, že svoje peníze za auto téhle značky nikdy v životě nedám. A následujcí práce v té firmě s flotilou B6 mě v tom jen utvrdila.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Odpovědět