Xawerius píše:V hospodě přišla řeč na meziplyn... No dozvěděl jsem se, že se synchronními převodovkami jde o praktiku naprosto zbytečnou a archaickou, která patří maximálně na závodní okruh.
Jó v hospodě, tam narazíš na vodborníka se stejnou pravděpodobností jako na fóru .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Asi jsem objevil ameriku, ale došel jsem k tomu, že čím otevřenější vejfuk, tím líp se mi ty meziplyny trefujou... Taky tím blbějc to zní když se člověk netrefí.
No bylo by asi dobré upřesnit, jestli ta hospoda zavrhuje jen pravý meziplyn (tj. s dvojitou spojkou), anebo úplně jakýkoliv tedy včetně falešného.
Pokud hospoda výslovně zmíňuje souvislost se synchrony, předpokládám že byla řeč o zbytečnosti pravého meziplynu. A já v tomhle s hospodou souhlasím, myslím že pravý meziplyn není nutný, dokonce ani při té aktivnější jízdě na vodě s RWD.
Naproti tomu ten falešný uznávám a sám používám, a to dokonce i při rekreační jízdě na suchu s AWD
Ovšem rád se nechám poučit jak je to správně, pokud budou argumenty znít logicky
Když jsem koupil ctr, tak měla načatý 3,4 synchron a rychle řadit šlo právě pouze jen s plným meziplynem, tak aby se ten synchron používal co nejmíň. Takže už jen z tohohle chování usuzuju na to, že synchron se standardním používáním opotřebovává (a to se ani nemusím pouštět do techniky jak to v převodovce funguje - stejně bych v tom plaval ). Od minulý repase převodovky, to mám tři sezóny (20kkm z toho cca 4-5kkm ostrých na okruhu - velmi hrubý odhad), kdy jsem vždy jezdil s pravým meziplynem a když se tenhle rok dělala repase spíš kvůli další úpravě a preventivní údržbě než že by to převodovka potřebovala, tak ani po této porci tam nebyl žádný zásadní problém. Samo nemám srovnání stejný provoz bez pravého meziplynů, ale k tomu klidně můžu použít stav před koupí. S pravým meziplynem při náročný jízdě pozoruju hladší řazení, z toho si odvozuju že míň trpí technika a tomu taky nasvědčuje stav převodovky. Tolik moje pozorování (žádný tvrdý technický data, ale prostě to tak mám).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Nikdo asi nepochybuje, že synchrony se provozem opotřebovávají. To se ovšem týká i spojky, pístů, kliky, ventilů, vaček a vlastně všeho co se někde po něčem šoupe.
Takže souhlas, pokud je cílem dvojité spojky šetřit umírající synchrony tak jo. Nicměně pak zas dostane výrazně větší zátěž ta spojka.
vana: Je to tak jak píšeš, sice šetřím převodovku, ale trochu víc dostává zabrat spojka. Jenže výměna spojky je komplet i s prací kolem 10k a u převodovky je to o dost jinčí. To jak se otevře, tak i když se mění nějaký ložisko tak to začíná na 15k (a to se tam najde vždycky). Když už se objeví nějaký synchron a kolečko, tak není problém být hned na 30k.
zajda: ode mě je to čistá empirie a prostě pokud použiju pravý meziplyn tak tam rychlost skočí skoro sama, bez něj stále cejtím i nepatrný odpor. Nejvíc je to znát když je auto ještě v pohybu a řadí se jednička, s pravým mp když se trefí otáčky tak tam spadne sama, při rev-match je tam pořád odpor.
Každopádně, kdyby mi někdo platil techniku a šlo jen o čas, tak bych neměl problém to tam mlátit hlava nehlava (samo s rev-match, to už nutnost je - aby motor ještě kecal do brždění to nedělá dobrotu). Takže rozhodně nezastávám to, že pravý mp je naprostá nutnost, ale když člověk nejezdí za sponzora ale jen pro radost a s omezeným rozpočtem, tak se halt musí chovat ekonomicky.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).