Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od jarka »

Xawerius píše:V hospodě přišla řeč na meziplyn... No dozvěděl jsem se, že se synchronními převodovkami jde o praktiku naprosto zbytečnou a archaickou, která patří maximálně na závodní okruh.
Jó v hospodě, tam narazíš na vodborníka se stejnou pravděpodobností jako na fóru :D .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16734
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od pavproch »

Taky si dovolím nesouhlasit... synchrony či ni, rozdílnost otáček při řazení je nutno srovnat....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od jarka »

Když vodborník řekne, že to nepotřebuješ, tak to prostě nepotřebuješ a to ani v rwd na mokru při aktivnější jízdě a šmitec.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16734
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od pavproch »

Aha, sem zapoměl, že to je rada vodvodporníka :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
dali
Autoškolák
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 13 úno 13:16

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od dali »

Asi jsem objevil ameriku, ale došel jsem k tomu, že čím otevřenější vejfuk, tím líp se mi ty meziplyny trefujou... Taky tím blbějc to zní když se člověk netrefí.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Vana »

No bylo by asi dobré upřesnit, jestli ta hospoda zavrhuje jen pravý meziplyn (tj. s dvojitou spojkou), anebo úplně jakýkoliv tedy včetně falešného.
Pokud hospoda výslovně zmíňuje souvislost se synchrony, předpokládám že byla řeč o zbytečnosti pravého meziplynu. A já v tomhle s hospodou souhlasím, myslím že pravý meziplyn není nutný, dokonce ani při té aktivnější jízdě na vodě s RWD.
Naproti tomu ten falešný uznávám a sám používám, a to dokonce i při rekreační jízdě na suchu s AWD

Ovšem rád se nechám poučit jak je to správně, pokud budou argumenty znít logicky
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od jarka »

Když jsem koupil ctr, tak měla načatý 3,4 synchron a rychle řadit šlo právě pouze jen s plným meziplynem, tak aby se ten synchron používal co nejmíň. Takže už jen z tohohle chování usuzuju na to, že synchron se standardním používáním opotřebovává (a to se ani nemusím pouštět do techniky jak to v převodovce funguje - stejně bych v tom plaval :) ). Od minulý repase převodovky, to mám tři sezóny (20kkm z toho cca 4-5kkm ostrých na okruhu - velmi hrubý odhad), kdy jsem vždy jezdil s pravým meziplynem a když se tenhle rok dělala repase spíš kvůli další úpravě a preventivní údržbě než že by to převodovka potřebovala, tak ani po této porci tam nebyl žádný zásadní problém. Samo nemám srovnání stejný provoz bez pravého meziplynů, ale k tomu klidně můžu použít stav před koupí. S pravým meziplynem při náročný jízdě pozoruju hladší řazení, z toho si odvozuju že míň trpí technika a tomu taky nasvědčuje stav převodovky. Tolik moje pozorování (žádný tvrdý technický data, ale prostě to tak mám).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Vana »

Nikdo asi nepochybuje, že synchrony se provozem opotřebovávají. To se ovšem týká i spojky, pístů, kliky, ventilů, vaček a vlastně všeho co se někde po něčem šoupe.
Takže souhlas, pokud je cílem dvojité spojky šetřit umírající synchrony tak jo. Nicměně pak zas dostane výrazně větší zátěž ta spojka.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1919
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Zajda »

jarka píše:S pravým meziplynem při náročný jízdě pozoruju hladší řazení.
To jsem nějak nepochopil. Odpor synchronů odpadne s meziplynem při jakékoliv jízdě, tak co máš na mysli?
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od jarka »

vana: Je to tak jak píšeš, sice šetřím převodovku, ale trochu víc dostává zabrat spojka. Jenže výměna spojky je komplet i s prací kolem 10k a u převodovky je to o dost jinčí. To jak se otevře, tak i když se mění nějaký ložisko tak to začíná na 15k (a to se tam najde vždycky). Když už se objeví nějaký synchron a kolečko, tak není problém být hned na 30k.

zajda: ode mě je to čistá empirie a prostě pokud použiju pravý meziplyn tak tam rychlost skočí skoro sama, bez něj stále cejtím i nepatrný odpor. Nejvíc je to znát když je auto ještě v pohybu a řadí se jednička, s pravým mp když se trefí otáčky tak tam spadne sama, při rev-match je tam pořád odpor.

Každopádně, kdyby mi někdo platil techniku a šlo jen o čas, tak bych neměl problém to tam mlátit hlava nehlava (samo s rev-match, to už nutnost je - aby motor ještě kecal do brždění to nedělá dobrotu). Takže rozhodně nezastávám to, že pravý mp je naprostá nutnost, ale když člověk nejezdí za sponzora ale jen pro radost a s omezeným rozpočtem, tak se halt musí chovat ekonomicky.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět