xDrive a "zkrácení" diffu ???

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

xDrive a "zkrácení" diffu ???

Příspěvek od pavproch »

Chlopi, dostal sem nápad.... :D

U m4Zlika (RWD) proběhlo razantní zkrácení diffu, jehož výsledkem je - cituju: "30i po zkrácení jede jako ///M3 e46" :x

Tak mě napadlo podobný "doping" udělat i bramborovi... jenže ten je AWD (xDrive MY2011) a jelikož mám nějaké tušení jak xD "vevnitř" funguje" (a jak je xDrive "citlivý " na rozdílné otáčky předních a zadních kol - třeba gumy musí mít rozdíl obvodu DO 1%!), tak se domnívám, že to nebude až tak jednoduché... imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní.... nebo se mýlím?

*-:)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5762
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Příspěvek od M.Z. »

U pracovní káry bych do toho nikdy nešel.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Příspěvek od goes »

a co ten xdrive tedy dela, kdyz je rozdil prednich a zadnich kol zasadni, treba hrabes... nebo jsi prednimi na ledu a zadnimi na suchu...
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Příspěvek od pavproch »

@koza: hele, esli chceš diskutovat o funkci systému AWD, je tu na to jiné vlákno... já bych se tady chtěl dozvědět, esli je nějaké zkrácení vůbec technicky ožné a jak by to šlo udělat... pak (možná) budu řešit, esli to vůbec někdo dělá a za kolik...

@MZ: šak já ešče ani nevím jak, natož esli to vůbec de.... ale uvažuju o tym....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Příspěvek od honziss »

Rozdilne otacky kol p/z pramenici z jineho obvodu kola nejsou to stejne jako zkraceni prevodu v diferencialu zadni napravy. Zkraceni diffu zpusobi rozdil ve vystupnich otackach z xdrivu na p/z osu a z toho bude elektronika asi dost divoka
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Příspěvek od Vana »

pavproch píše:.. imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní..
vidím to taky tak
Uživatelský avatar
racer
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pon 12 lis 19:30

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Příspěvek od racer »

goes píše:a co ten xdrive tedy dela, kdyz je rozdil prednich a zadnich kol zasadni, treba hrabes... nebo jsi prednimi na ledu a zadnimi na suchu...
No zřejmě bude rozdíl hrabat a trvale jezdit s určitým rozdílem otáček kol - točivý moment potřebný na roztočení kol na ledu je velmi nízký a tak budou i tepelné ztráty ve spojce nízké. Při dlouhodobém otáčení kol různého poloměru podle mě ovšem spojka shoří.

K tématu - podle mě je to naprostý nesmysl řešit, složitost je tu extrémní a nebylo by asi opravdu jiné řešení než na zakázku vyrobit stálý převod dopředu i dozadu a to finančně to bude prostě ranec.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Příspěvek od pavproch »

racer píše: složitost je tu extrémní a nebylo by asi opravdu jiné řešení než na zakázku vyrobit stálý převod dopředu i dozadu a to finančně to bude prostě ranec.
To já ráth: "Jen malý člověk si dává malé cíle" a "Rád se stávám Zimmermannovým průkopníkem slepých uliček" ... :D

Furt levnější než (z donucení) kupovat nové, výkonnější auto... a navíc ještě s větrníkem...

:ymhug: :p
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Příspěvek od d1.8t »

Vana píše:
pavproch píše:.. imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní..
vidím to taky tak
i já
RWD
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???

Příspěvek od pavproch »

na bmwklubu.cz i e90post.com si to myslí taky...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět