xDrive a "zkrácení" diffu ???
xDrive a "zkrácení" diffu ???
Chlopi, dostal sem nápad....
U m4Zlika (RWD) proběhlo razantní zkrácení diffu, jehož výsledkem je - cituju: "30i po zkrácení jede jako ///M3 e46"
Tak mě napadlo podobný "doping" udělat i bramborovi... jenže ten je AWD (xDrive MY2011) a jelikož mám nějaké tušení jak xD "vevnitř" funguje" (a jak je xDrive "citlivý " na rozdílné otáčky předních a zadních kol - třeba gumy musí mít rozdíl obvodu DO 1%!), tak se domnívám, že to nebude až tak jednoduché... imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní.... nebo se mýlím?
U m4Zlika (RWD) proběhlo razantní zkrácení diffu, jehož výsledkem je - cituju: "30i po zkrácení jede jako ///M3 e46"
Tak mě napadlo podobný "doping" udělat i bramborovi... jenže ten je AWD (xDrive MY2011) a jelikož mám nějaké tušení jak xD "vevnitř" funguje" (a jak je xDrive "citlivý " na rozdílné otáčky předních a zadních kol - třeba gumy musí mít rozdíl obvodu DO 1%!), tak se domnívám, že to nebude až tak jednoduché... imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní.... nebo se mýlím?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???
U pracovní káry bych do toho nikdy nešel.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???
a co ten xdrive tedy dela, kdyz je rozdil prednich a zadnich kol zasadni, treba hrabes... nebo jsi prednimi na ledu a zadnimi na suchu...
Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???
@koza: hele, esli chceš diskutovat o funkci systému AWD, je tu na to jiné vlákno... já bych se tady chtěl dozvědět, esli je nějaké zkrácení vůbec technicky ožné a jak by to šlo udělat... pak (možná) budu řešit, esli to vůbec někdo dělá a za kolik...
@MZ: šak já ešče ani nevím jak, natož esli to vůbec de.... ale uvažuju o tym....
@MZ: šak já ešče ani nevím jak, natož esli to vůbec de.... ale uvažuju o tym....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???
Rozdilne otacky kol p/z pramenici z jineho obvodu kola nejsou to stejne jako zkraceni prevodu v diferencialu zadni napravy. Zkraceni diffu zpusobi rozdil ve vystupnich otackach z xdrivu na p/z osu a z toho bude elektronika asi dost divoka
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???
vidím to taky takpavproch píše:.. imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní..
Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???
No zřejmě bude rozdíl hrabat a trvale jezdit s určitým rozdílem otáček kol - točivý moment potřebný na roztočení kol na ledu je velmi nízký a tak budou i tepelné ztráty ve spojce nízké. Při dlouhodobém otáčení kol různého poloměru podle mě ovšem spojka shoří.goes píše:a co ten xdrive tedy dela, kdyz je rozdil prednich a zadnich kol zasadni, treba hrabes... nebo jsi prednimi na ledu a zadnimi na suchu...
K tématu - podle mě je to naprostý nesmysl řešit, složitost je tu extrémní a nebylo by asi opravdu jiné řešení než na zakázku vyrobit stálý převod dopředu i dozadu a to finančně to bude prostě ranec.
Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???
To já ráth: "Jen malý člověk si dává malé cíle" a "Rád se stávám Zimmermannovým průkopníkem slepých uliček" ...racer píše: složitost je tu extrémní a nebylo by asi opravdu jiné řešení než na zakázku vyrobit stálý převod dopředu i dozadu a to finančně to bude prostě ranec.
Furt levnější než (z donucení) kupovat nové, výkonnější auto... a navíc ještě s větrníkem...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???
i jáVana píše:vidím to taky takpavproch píše:.. imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní..
RWD
Re: xDrive a "zkrácení" diffu ???
na bmwklubu.cz i e90post.com si to myslí taky...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.