upgrade do 100 000 nebo se na vše vykašlat?
upgrade do 100 000 nebo se na vše vykašlat?
Ahoj všem,
dlouho přemýšlím o výměně stávající Nissana Almery N16 (1,5, 66kw benzín sedan 2001/9 rok v.)
za něco novějšího ale popravdě si moc nedokážu vybrat, limit mám 100 000kč
potřeboval bych auto co, žere zkrátka míň a má větší kufr ... na spotřebu ale neustále dostávám odpověď, že na krátké trasy stejně spotřeba bude všude stejná. A v naftě navíc můžu čekat stále problémy s turbem, čerpadlem a kdo ví co.
Od LPG do stávajícího auta jsem sice úplně neuupustil ale cena montáže, a fakt že nissan je sedan (malý kufr)
+ to že životnost je cca 7 let a pak se musí měnit prý půlka auta = hodit ze skály, mě silně odrazuje...
fakta/očekávání:
-ročně najedu cca 12 000 km z toho 60% krátké trasy (3-20km)
-cena do 100 000 kč
-spolehlivost
-větší kufr
-levný a dostupný servis
-vzhled
osobně jsem např. přemýšlel nad faceliftovaným ford focusem v combi (motor 1,6 74kw benzín) ale nevím zda-li je to dobrá volba
http://www.aaaauto.cz/cz/ford-focus/car ... 016&body=C
samozřejmě né z AAA...
co mě na stávajím autě štve:
-spotřeba
-kufr
-nedostupný servis, jediný kdo si v okolí poradit s motorovými díly a za slušnou cenu je pro mě tak vzdálen tak, že je to výlet na 4 spoje zpět:D .. supr mezi krajská doprava
-auto mi přijde nestabilní (často tahne ke straně nebo mi to tak i připadá), závady se +- opakují
(nic zásadního ale minimálně jednou do roka se zase něco vysere... teď třeba opakující se chyba P0174)
-"prý" lehce žere olej (1l na 3000km)
díky za rady, tipy apod...
dlouho přemýšlím o výměně stávající Nissana Almery N16 (1,5, 66kw benzín sedan 2001/9 rok v.)
za něco novějšího ale popravdě si moc nedokážu vybrat, limit mám 100 000kč
potřeboval bych auto co, žere zkrátka míň a má větší kufr ... na spotřebu ale neustále dostávám odpověď, že na krátké trasy stejně spotřeba bude všude stejná. A v naftě navíc můžu čekat stále problémy s turbem, čerpadlem a kdo ví co.
Od LPG do stávajícího auta jsem sice úplně neuupustil ale cena montáže, a fakt že nissan je sedan (malý kufr)
+ to že životnost je cca 7 let a pak se musí měnit prý půlka auta = hodit ze skály, mě silně odrazuje...
fakta/očekávání:
-ročně najedu cca 12 000 km z toho 60% krátké trasy (3-20km)
-cena do 100 000 kč
-spolehlivost
-větší kufr
-levný a dostupný servis
-vzhled
osobně jsem např. přemýšlel nad faceliftovaným ford focusem v combi (motor 1,6 74kw benzín) ale nevím zda-li je to dobrá volba
http://www.aaaauto.cz/cz/ford-focus/car ... 016&body=C
samozřejmě né z AAA...
co mě na stávajím autě štve:
-spotřeba
-kufr
-nedostupný servis, jediný kdo si v okolí poradit s motorovými díly a za slušnou cenu je pro mě tak vzdálen tak, že je to výlet na 4 spoje zpět:D .. supr mezi krajská doprava
-auto mi přijde nestabilní (často tahne ke straně nebo mi to tak i připadá), závady se +- opakují
(nic zásadního ale minimálně jednou do roka se zase něco vysere... teď třeba opakující se chyba P0174)
-"prý" lehce žere olej (1l na 3000km)
díky za rady, tipy apod...
Re: upgrade do 100 000 nebo se na vše vykašlat?
Fíkus v benzínu je podle mě dobrý nápad. Já jsem zkoušel nedávno shánět nějaký taky benzínový okolo 150 tKč, ale nic kloudnýho jsem nenašel.
Re: upgrade do 100 000 nebo se na vše vykašlat?
nevim no. 12 000 neni zas tak moc aby se musela resit spotreba ne?
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou
Moje kolo s Imprezou
Re: upgrade do 100 000 nebo se na vše vykašlat?
Máme Focuse 1.6i 74kW combi.. za 3 roky co ho máme, nájezd někde kolem 10tis km ročně, bez jediný poruchy..aktuálně má najeto 100tis km a kupovala se jen nová baterka a měnil se řidičův zámek, protože to v zimě nějak zamrzlo a jak za to máma rvala, tak tam něco zk..zničila
Na krátké přejezdy je ok, ale po dálnici dál než 50km bych s tim jezdit nechtěl, odhlučněný je to strašně. Motor a jeho 74kW stačí na městskej provoz, na kratší přejezdy mezi městy taky, ale jinak je to pekelně málo.
Podvozek je trochu tvrdší, nic pohodlnýho to neni, ale zase se v zatáčkách dá jet ostřejc bez naklánění.
Kufr je docela použitelnej, nacpal jsem tam v pohodě 4ks širokecjh 19" kol na 7er a po sklopení zadních sedaček vznikne dlouhá rovná plocha - pro menší stěhování ideální.. lyže se tam vejdou něco kolem 2m délky.
Spotřeba neni nijak nízká, protože se s tim nejezdí žádnej klobouk. Absolvována bohužel jedna cesta do Chorvatska a spotřeba byla 9l/100km. Jinak to běžně jezdí kolem těch 7-8l.
Na krátké přejezdy je ok, ale po dálnici dál než 50km bych s tim jezdit nechtěl, odhlučněný je to strašně. Motor a jeho 74kW stačí na městskej provoz, na kratší přejezdy mezi městy taky, ale jinak je to pekelně málo.
Podvozek je trochu tvrdší, nic pohodlnýho to neni, ale zase se v zatáčkách dá jet ostřejc bez naklánění.
Kufr je docela použitelnej, nacpal jsem tam v pohodě 4ks širokecjh 19" kol na 7er a po sklopení zadních sedaček vznikne dlouhá rovná plocha - pro menší stěhování ideální.. lyže se tam vejdou něco kolem 2m délky.
Spotřeba neni nijak nízká, protože se s tim nejezdí žádnej klobouk. Absolvována bohužel jedna cesta do Chorvatska a spotřeba byla 9l/100km. Jinak to běžně jezdí kolem těch 7-8l.
Re: upgrade do 100 000 nebo se na vše vykašlat?
Nevím co si od výměny slibuješ? Dej si to na papír a zjistíš, že nejlevnější bude žádné jiné auto nekupovat.
Pokud je almara spolehlivá, nic bych nevymýšlel.
Pokud je almara spolehlivá, nic bych nevymýšlel.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: upgrade do 100 000 nebo se na vše vykašlat?
samozřejmě - léta již platí pravda, že nejhorší investice je koupě auta.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: upgrade do 100 000 nebo se na vše vykašlat?
jn popravdě to slyšim všude, proč ho měnit a i sám si to vzásadě myslím, občas to člověk potřebuje slyšet z víc úst nebo přečíst na více forech .), hlavně když se teď dovídám že fokus žere úplně stejně .. díky za tohle info přímo od majitele toho si cením .)
jediná hodně doporučovaná alternativa co mě vážně opravdu zaujala ale byla fabie v SDI 1,9, prý na opravy levné auto se supr spotřebou, a turbo se tam prostě jaksi nevys... to jsem dokonce mohl mít od známeho za 25 000 nakonec to ale nedopadlo ...
pak jsem od něho ale usputil a koukal po fokusu ..
almera celkem slouží, za ty leta jsem vyměnil krom spotřebáku v podobě brzdových destiček a 2x výfuku a baterky
i rozvodný řetěz, škrtící klapku, spojku jinak nic extra za těch 6 let co ho mám jako druhý majitel ...
snad jen praskající žárovky a olej mě štvou jinak se s tím dá i žít...
jediná hodně doporučovaná alternativa co mě vážně opravdu zaujala ale byla fabie v SDI 1,9, prý na opravy levné auto se supr spotřebou, a turbo se tam prostě jaksi nevys... to jsem dokonce mohl mít od známeho za 25 000 nakonec to ale nedopadlo ...
pak jsem od něho ale usputil a koukal po fokusu ..
almera celkem slouží, za ty leta jsem vyměnil krom spotřebáku v podobě brzdových destiček a 2x výfuku a baterky
i rozvodný řetěz, škrtící klapku, spojku jinak nic extra za těch 6 let co ho mám jako druhý majitel ...
snad jen praskající žárovky a olej mě štvou jinak se s tím dá i žít...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: upgrade do 100 000 nebo se na vše vykašlat?
já, být na Tvém místě, výměnu bych udělal až v případě nějaké větší investice při poruše, která by vzhledem k hodnotě vozu nedávala smysl nebo v případě, že jízda bude už životu nebezpečná. Pak bych zvolil EKO likvidaci a pořídil něco nového...a za tu dobu možná i něco došetřil.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: upgrade do 100 000 nebo se na vše vykašlat?
Ale ta radost při nasedání do nové káry, je k nezaplacenířidičBOB píše:samozřejmě - léta již platí pravda, že nejhorší investice je koupě auta.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3