rychlost vs otacky vs spotreba

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od Smrťák »

Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od mmira »

jeste jedno doplneni ohledne aplikace primeho vstrikovani. to snizuje spotrebu tim, ze je mozno dosahnout efektivnejsiho chlazeni prostrednictvim paliva. u neprimeho vstriku se ochlazuje smes v sacim traktu, u primeho se pomoci predvstriku a ruznych tvaru a poctu otvoru trysek dosahuje lepsiho rozpraseni a tim i rychlejsiho odpareni.

goes: zpochybnujes-li jeho cisla, proved vypocet, ktery dokaze jejich nesmyslnost. sezen teorii, vzorce, udaje, sepis to vse dohromady, dej to sem a verim, ze si to vsichni radi prectou a uveri ti. zatim verim vice jemu, protoze jsou jeho tvrzeni vice v souladu s mymi zkusenostmi. ale jak znamo, empirie neni dostatecnym dukazem existence ci neexistence nejakeho jevu ci skutecnosti. mas tedy moznost me a kohokoliv kolem presvedcit o opaku. ale ne dojmologii.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

k tematu:

jen pro predstavu cca 198 kW 2,0 atmosfericky motor z WTCC chevroletu ma spotrebu pri plnem zatizeni (zavodni jizda) okolo 40-45l dle nastaveni. Je to tedy na urovni toho, jakou spotrebu maji v pri tom vyuzivani vykonu STI/EVO.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

Prispevky mimo tema a osobni putky presunuty do http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=19&t=209

Na tomto miste resime vztah mezi otackami motoru a jeho spotrebou a technicka zduvodneni jednotlivych jevu. Nadavat si muzeme jinde.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

goes píše:k tematu:

jen pro predstavu cca 198 kW 2,0 atmosfericky motor z WTCC chevroletu ma spotrebu pri plnem zatizeni (zavodni jizda) okolo 40-45l dle nastaveni. Je to tedy na urovni toho, jakou spotrebu maji v pri tom vyuzivani vykonu STI/EVO.
Srovnavat zavodni a silnicni auta nema smysl, priority jsou nastaveny jinak. U zavodniho klidne vymenim 5 koni dodatecneho vykonu za dalsich 10 litru spotreby na 100 km, u silnicniho tezko.

Krom toho je to mimo tema jako takove, neresime spotrebu jednotlvych aut, ale naposledy duvody, proc jsou turbomotory pri vysoke zatezi mene efektivni. O kolik uz je celkem nepodstatne, je to zkratka "dost na to, aby to melo smysl" resit a netreba tuto diskusi zatezovat tim, jestli je to o 20 nebo 50 nebo 100 %.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

to, ze je tam rozdil jsme jiz odhalili a nic noveho se neprijde. Boj je uz jen o ta procenta.


PS - wtcc sem vytahl hlavne pro caste pracovani se spotrebou STI/Evo a jejich motory ;)
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

Zadny boj o procenta neni, to je Tvuj boj. Ja vim, jaka je skutecnost a nemam potrebu Te o ni presvedcovat.

WTCC a seriove STi jsou dobre pro srovnani opravdu jenom z hlediska spotreby, ale to je tak asi vsechno. Kazdy motor byl naladen s jinym cilem pro jine vyuziti. Ale ja to tu ani nechci znovu zacinat, opravdu neresim, jak velky ten rozdil je, zajimalo me jen proc je. Zavery, ke kterym jsme dosli, jsou dobre, ale urcite jsme nepostihli vse. Takze prostor pro dalsi techinckou diskusi tu je.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

ovsem pak nemuzeme srovnavat spoustu veci, preci jenom motor z STI byl naladen na jine cilove vyuziti, nez treba u 330i ne?
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

To jiste nemuzeme, ostatne srovnani s 330i by byla pekna blbost :) Ale srovnat ti dve sportovni silnicni auta podobneho vykonu, treba Scirocco R a 130i, to uz jde. Nebo STi s jinym sportovnim autem, treba M3, to uz take jde. Kazde auto je ladeno pro nejake typicke vyuziti, pro takove bude mit jiste i optimalizovany chod motoru. A u vsemoznych hothatchu, sportovnich kupe, sedanu apod. se da ocekavat podobne zamereni.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

ale 130i ma porad motor stejny jako 330i ne?
Odpovědět