Vyber sport auta do 550tkc
Re: Vyber sport auta do 550tkc
130i ma zcela idealne poskladane prevody, zrovna u ni se BMW pochlapilo. jedinou upravu, kterou potrebuje na pohonu, je posunuti omezovace otacek nahoru.
vuci M3 je pomalejsi v primce, ale rychlejsi v zatackach, na mnoha okruzich bude obecne rychlejsi kvuli obratnosti.
vuci M3 je pomalejsi v primce, ale rychlejsi v zatackach, na mnoha okruzich bude obecne rychlejsi kvuli obratnosti.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Vyber sport auta do 550tkc
Souhlasím, Cat a auta podobného lightweight typu jsou perfektním řešením. Jen ta finanční náročnost je větší na pořízení.
GKD kit - co jsem se díval na internetu, tak přesně jak říká "jarka" - nevypadá to, že by to byla hitparáda na okruhu... Ale kdo ví.. Každopádně Cat je jen jeden...
Uvidíme, momentálně se asi o víkendu pojedu podívat na jednu M3 dle slov v údajně dobrém stavu (ale to chce ověřit, po telefonu to řekne každý) i se zkráceným diffem atp
Se 130i jsem jel jen kousek, převody mi přišly relativně v pohodě, ale samozřejmě na okruhu jsem ji nevodil... M3 mi přišla s převodama delší
GKD kit - co jsem se díval na internetu, tak přesně jak říká "jarka" - nevypadá to, že by to byla hitparáda na okruhu... Ale kdo ví.. Každopádně Cat je jen jeden...
Uvidíme, momentálně se asi o víkendu pojedu podívat na jednu M3 dle slov v údajně dobrém stavu (ale to chce ověřit, po telefonu to řekne každý) i se zkráceným diffem atp
Se 130i jsem jel jen kousek, převody mi přišly relativně v pohodě, ale samozřejmě na okruhu jsem ji nevodil... M3 mi přišla s převodama delší
Re: Vyber sport auta do 550tkc
Pokud je cílem ježdění na okruhu a po okreskách, tak zkrácení prostě přidá na dynamice neskutečně (prakticky jediná smysluplná úprava u atmosféry, bez nějakých velkých investic) a i když se zdá že je to dle OEM nastavení v pohodě, tak teď je 6ka odstupňovaná až do 270kmh při 6600ot - z pohledu okruhu je to tedy 5kvalt. Takže optimální by bylo změnit stálý převod z originál 3,46 na něco kolem 4 (ať je 6ka do max 240kmh), jinak tě pak bude na okruhu nahánět kdejaký lehce upravený hot-hatch. Jinak to poskládání oem kvaltů u 130i, z pohledu rozdílu mezi rychlostma je docela pěkný.mmira píše:130i ma zcela idealne poskladane prevody, zrovna u ni se BMW pochlapilo. jedinou upravu, kterou potrebuje na pohonu, je posunuti omezovace otacek nahoru.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Vyber sport auta do 550tkc
Jen tak pro zajímavost, jak je to vlastně s posunutím limitu omezovače otáček? Jak moc to škodí/neškodí motoru? O samotné posunování omezovače bez úpravy motoru jsem se nikterak nezajímal...
Porovnání 130i vs M3 E46 na okruhu a na hraně - nebude M3 přeci jen rychlejší? Pořád je to "M" auto, kdežto 130i je jen "poloM" - v mých očích, praktické zkušenosti na okruhu bohužel nemám s těmito auty.
Jelikož pokud by 130i nebyla pomalejší než M3, pak nemá smysl nad M3 uvažovat, jelikož sehnat hezký kus 130i je daleko jednodušší a o něco levnější...
P.S. kdyby byla Corvette levnější, není nad čím uvažovat... ))
Porovnání 130i vs M3 E46 na okruhu a na hraně - nebude M3 přeci jen rychlejší? Pořád je to "M" auto, kdežto 130i je jen "poloM" - v mých očích, praktické zkušenosti na okruhu bohužel nemám s těmito auty.
Jelikož pokud by 130i nebyla pomalejší než M3, pak nemá smysl nad M3 uvažovat, jelikož sehnat hezký kus 130i je daleko jednodušší a o něco levnější...
P.S. kdyby byla Corvette levnější, není nad čím uvažovat... ))
Re: Vyber sport auta do 550tkc
Osboně si myslím, že pokud se bude porovnávat stav po úpravě, tak už je trochu jedno jestli je to M vs. non-M, podvozkově to bude podobný a bude záležet na geometrii a hlavně gumách. Hlavní rozdíl bych viděl v těch chybějících 80 koních u 130i. Zas 130i bude lehčí (už v sérii je to 120kg), určitě bude na provoz levnější než M-ko a nemusí ti jí být líto vybrakovat krámy když to není taková raritka jako M3 (tam už bych se asi i já na chvíli zamyslel, než bych jí vybrakoval ).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Vyber sport auta do 550tkc
jsou trate, kde je 130i rychlejsi nez M3 uz jen kvuli sve obratnosti.
e46 M3 se v zakladu na okruh vubec nehodi. placa se tam, velmi rychle odejdou brzdy, clovek vypadava ze sedacky atd atd. tohle se u 130i s Mp nedeje, ta se da vzit na okruh primo a velmi slusne tam funguje vcetne brzd.
na rovinu, nemit M3 v garazi, kterou bych na jednu stranu strasne rad vylepsil a na druhou stranu je mi ji lito kuchat, 130i by byl jeden z mala realnych kandidatu na vikendovou/okruhovou hracku.
e46 M3 se v zakladu na okruh vubec nehodi. placa se tam, velmi rychle odejdou brzdy, clovek vypadava ze sedacky atd atd. tohle se u 130i s Mp nedeje, ta se da vzit na okruh primo a velmi slusne tam funguje vcetne brzd.
na rovinu, nemit M3 v garazi, kterou bych na jednu stranu strasne rad vylepsil a na druhou stranu je mi ji lito kuchat, 130i by byl jeden z mala realnych kandidatu na vikendovou/okruhovou hracku.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Vyber sport auta do 550tkc
Ked nebude pri obmedzovaci casto a dlho, posunutie o takych 500 ot. by tomu motoru nemalo robit problem ani z hladiska zivotnosti, dolezity je cerstvy, vhodne zvoleny olej.
Skrateny prevod je super, ak je auto naozaj len ako okruhove/do kopcov/vikendove. Realny obmedzovac otacok je cca tam, ked mas na 6. stupni realnych 250 km/h, cize pri skratenom prevode pocitaj s nizsou max. rychlostou, to uz moze byt na dlhsich cestach otravne.
Skrateny prevod je super, ak je auto naozaj len ako okruhove/do kopcov/vikendove. Realny obmedzovac otacok je cca tam, ked mas na 6. stupni realnych 250 km/h, cize pri skratenom prevode pocitaj s nizsou max. rychlostou, to uz moze byt na dlhsich cestach otravne.
Re: Vyber sport auta do 550tkc
Sem neskutečně zvědav na m4Zlikův projev (5.00 místo OEM 4.27 je už tam ... čili by to mělo být o 17% kobyl na kolech víc... ) na okreskách.... ovšem poreferuju nejdříve v dubenci....jarka píše: Pokud je cílem ježdění .... po okreskách, tak zkrácení prostě přidá na dynamice neskutečně .
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Vyber sport auta do 550tkc
Já jsem při svých úvahách čerpal tady odsud: https://auta.vsevedko.sk/bmw/bmw-1-seri ... 55909.html a tam jsou otáčky při 120kmh 2950, což při těch 6600 kde je max výkon by mělo dát na 6ku 268kmh. Tak někde bude chyba...eMJe píše:Realny obmedzovac otacok je cca tam, ked mas na 6. stupni realnych 250 km/h, cize pri skratenom prevode pocitaj s nizsou max. rychlostou, to uz moze byt na dlhsich cestach otravne.
No co, konečně to trochu pojede . A která z těch Z4 je vlastně ta tvá? (viz tu: https://auta.vsevedko.sk/bmw/, stálý oem převod 4.27 tam není u žádný - nebo neumím hledat...pavproch píše:Sem neskutečně zvědav na m4Zlikův projev (5.00 místo OEM 4.27 je už tam ... čili by to mělo být o 17% kobyl na kolech víc... ) na okreskách.... ovšem poreferuju nejdříve v dubenci....
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Vyber sport auta do 550tkc
to cislo je bud spatne, nebo to pro FL prodlouzili.
PJ to uvadi jinak, ve 120 na 6 3200 rpm: http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... ove-bmw/?3
pro zajimavost, pise tam i o tom posunutem omezovaci
PJ to uvadi jinak, ve 120 na 6 3200 rpm: http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... ove-bmw/?3
pro zajimavost, pise tam i o tom posunutem omezovaci
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou