DoubleSix píše:
Nechci žádným způsobem narušovat Vaši odbornou diskuzi, ale musím se zastat goesa, ač to dělám nerad
. Mě jezdí 1.6THP za méně benzínu jak 1.8 atmosféra. A to je to THP ve větším a těžším autě. Jízdní styl je stejný, holt starého psa novým kouskům nenaučíš.
Pokud jedu ale pouze ve městě, tak je spotřeba toho turbomotoru vyšší tak o 10-15%.
Mel byste si to precist cele. Ja jsem hned na zacatku rekl, ze turbo je uspornejsi pri nizke zatezi a rekl jsem i proc. Hledali jsme duvod, proc je tomu presne naopak v zatezi vysoke. Tj. jak jezdite Vy nejakym svym rezimem s timto nema nic spolecneho a netreba se nikoho zastavat, o tom kdo za kolik s cim jezdi se tu nebavime.
Jinak 1,6 THP obecne patri urcite k tem uspornejsim turbum, ale na atmosferu pri vysoke zatezi stejne nema. THP 200 pri ostrem stylu 22-24 litru, to je opet o dost vice nez kolik by vzala stejne vykonna atmosfera.
Viz treba test Peugeotu RCZ
http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... jen-krasny
Myslim, ze uz jsme to rozemleli dostatecne. Projdu si jeste par zdroju pro overeni a napisu o tom clanek, ktery to popise v cele sve siri. Tj. jak turbo funguje, proc je nekde ucinne a jinde ne a tedy komu se vyplati a komu ne. To byl ostatne take duvod, proc jsem tuto diskusi otevrel. Shrnul jsem to take o par stranek drive, viz
http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... =120#p9723
Milovník starých pořádků.
Skanz3n