rychlost vs otacky vs spotreba

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od DoubleSix »

pjanda píše:
goes píše:no tos tomu nasadil korunu, az pavel uvidi tech 20% tak ho z toho trefi :)
Netrefilo ;) Ale realita je trochu jina, samozrejme ciste v onom narocnem rezimu. Pokud budu brat nejakou normalni jizdu, kde se jede tu ostreji, tu mene, pak to bude jen par desitek procent...
Nechci žádným způsobem narušovat Vaši odbornou diskuzi, ale musím se zastat goesa, ač to dělám nerad ;) :D . Mě jezdí 1.6THP za méně benzínu jak 1.8 atmosféra. A to je to THP ve větším a těžším autě. Jízdní styl je stejný, holt starého psa novým kouskům nenaučíš.
Pokud jedu ale pouze ve městě, tak je spotřeba toho turbomotoru vyšší tak o 10-15%.
Naposledy upravil(a) DoubleSix dne úte 15 bře 08:58, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

pjanda píše:
goes píše: PJ: nikdo tu nepopira vyssi spotrebu turba vuci atmosfere, jen pouze ty tam vidis rozdil 20 vs 40 litru. Ale diky za tento post, je to presne to co pisu. Nesouhlasis? Ok, oznacis to za osobni putky a OT.
O tom jak velky ten rozdil je se muzeme bavit jinde, to je mire a ne o principu. Navic to neni technicke tema, zalezi to zejmena na tom, jak je kdo schopen ten motor zatizit, tj. treba jake je schopen dosahnout na urcite trati prumerne rychlosti.

Bavme se o tom na jinem miste. Toto tema je o tom, proc je ta spotreba pri vyssi zatezi vyznamne vyssi. Jestli je to o 20 nebo 80 nebo 200 procent je uplne jedno, to na zaverech teto technicke diskuse nic nezmeni. Takze opakuji: jsi mimo tema, hadat se o miru teto diskusi nepomaha, naopak ji to zneprehlednuje.
ona ta spotreba neni vyznamne vyssi, je tam stejny duvod, jako u jizdy bez velke zateze je nizsi, proste meni se pomer vzduchu a benzinu, kdy ne vsechen vstrikovany benzin je pouzivan pro spalovani. tam je ten primarni rozdil a ten tu byl odhalen tusim jiz vcera kolem 22 hodin.

pokud potrebujes slyset neco konkretniho, napis mi SZ co, a ja to sem postnu a mame vymalovano :) myslim, ze se zaver jiz nasel, jen se hleda jeste dalsi, aby se nenudilo.
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od merlin »

Netreba zabudnut ze je zasadny rozdiel turbo nepriamy a priamy vstrek paliva!
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

DoubleSix píše: Nechci žádným způsobem narušovat Vaši odbornou diskuzi, ale musím se zastat goesa, ač to dělám nerad ;) :D . Mě jezdí 1.6THP za méně benzínu jak 1.8 atmosféra. A to je to THP ve větším a těžším autě. Jízdní styl je stejný, holt starého psa novým kouskům nenaučíš.
Pokud jedu ale pouze ve městě, tak je spotřeba toho turbomotoru vyšší tak o 10-15%.
Mel byste si to precist cele. Ja jsem hned na zacatku rekl, ze turbo je uspornejsi pri nizke zatezi a rekl jsem i proc. Hledali jsme duvod, proc je tomu presne naopak v zatezi vysoke. Tj. jak jezdite Vy nejakym svym rezimem s timto nema nic spolecneho a netreba se nikoho zastavat, o tom kdo za kolik s cim jezdi se tu nebavime.

Jinak 1,6 THP obecne patri urcite k tem uspornejsim turbum, ale na atmosferu pri vysoke zatezi stejne nema. THP 200 pri ostrem stylu 22-24 litru, to je opet o dost vice nez kolik by vzala stejne vykonna atmosfera.

Viz treba test Peugeotu RCZ http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... jen-krasny

Myslim, ze uz jsme to rozemleli dostatecne. Projdu si jeste par zdroju pro overeni a napisu o tom clanek, ktery to popise v cele sve siri. Tj. jak turbo funguje, proc je nekde ucinne a jinde ne a tedy komu se vyplati a komu ne. To byl ostatne take duvod, proc jsem tuto diskusi otevrel. Shrnul jsem to take o par stranek drive, viz http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... =120#p9723
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

jj clanek bude na miste, ale mam obavu z tendencni interpretace nekolika veci. zaver muze byt takovy, ze "turbo zere pri zatezi vice" nebo "turob zere pri zatezi o 500% vice" apod.
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od Smrťák »

%-(
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od merlin »

Vana píše:
merlin píše:...U atmosferickeho motora vznikaju v sacom porubi pulzacie ktore sa vyuzivaju na spravne rozprasenie paliva tryskou ale u turba ziadne pulzacie v sacom potrubi nie su ...
tak to si dovolím pochybovat. Turbomotor pracuje úplně stejně jako atmo v cyklech, a vzduch (nebo směs) nenasává kontinuálně ale jen po určitou část cyklu. Takže puslace tam musí zákonitě být také.
Samozřejmě je rozdíl v tom, že u atmosféry se musí pulsace pracně ladit do rezonance, aby podpořily účinnost sání. Zatímco u turbomotorů účinnost sání podpoří turbo a ladění sacího potrubí nemá asi až takový význam.

Nic to ovšem nemění na faktu že pulsy jsou ve všech spalovacích motorech
Pri turbe nie je nikdy v sacom potrubi podtlak ako pri atmosfere.

P.S. Idem na par dni prec, tak tu bude od mojich mudrosti pokoj :D
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

goes píše:jj clanek bude na miste, ale mam obavu z tendencni interpretace nekolika veci. zaver muze byt takovy, ze "turbo zere pri zatezi vice" nebo "turob zere pri zatezi o 500% vice" apod.
Obecné zavery budou takove, jake mohou obecně byt, takze urcite nebudou hovorit v konkretnich cislech, i kdyz par prikladu v pozitivnim i negativnim smyslu slova bude na miste. Uvidis sam, ale smyslem urcite neni rici, ze turbo je na nic :) Jen pro nekoho prinosem bude a pro nekoho jineho nebude, coz je urcite hodne osvetleni se zretelnym technickym zduvodnenim.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od DoubleSix »

pjanda píše:Obecné zavery budou takove, jake mohou obecně byt, takze urcite nebudou hovorit v konkretnich cislech, i kdyz par prikladu v pozitivnim i negativnim smyslu slova bude na miste. Uvidis sam, ale smyslem urcite neni rici, ze turbo je na nic :) Jen pro nekoho prinosem bude a pro nekoho jineho nebude, coz je urcite hodne osvetleni se zretelnym technickym zduvodnenim.
Tak to se už těším, co vám vyjde.
Podobný test kdysi dělal Autobild a zkoumal spotřebu v různých rychlostech (spektrum o nízkých rychlostí až do maximálky) pro turbodiesely, turbobenzíny a atmosferické benzíny.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

a je nekde ten test?
Odpovědět