Můžu dostat kola, kde je středová díra větší o mm a jiné údaje jsou taky jiné. Našel jsem si přesné paramatery auta, které mám a ko, které můžu mít, jen nevím, zda můžou nastat nějaké problémy. Stedová díra je u nových kol větší o 1 mm a pak tam jsou jiné hodnoty u běžné ET, šroubů a matice. Mohl y mi někdo vysvětlit, co jednotlivé hodnoty znamenají a zda můžu nové kola použít. Díky moc.
ROZTEČ / běžné ET / středová díra / šrouby --------/ matice
4x100 --/ 35-38 ----/ 59,1 ----------/ --------------- / M12x1,25 ... moje auto
4x100 --/ 30-38 ----/ 60,1 ----------/ M12x1,5x28 -/ ----------- .... nové kola
Lze použít kola s roztečí o 1 mm větší
Re: Lze použít kola s roztečí o 1 mm větší
Měl by sis koupit středící kroužek.
http://www.tuningshop.cz/10703-60-1-na-59-1-mm/
http://www.tuningshop.cz/10703-60-1-na-59-1-mm/
2.9T RWD
Re: Lze použít kola s roztečí o 1 mm větší
To jako že na auto, které má na náboji šrouby nasadí kola také se šrouby? Tak to bych rád viděl.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Lze použít kola s roztečí o 1 mm větší
U šroubů je potřeba řešit jen jejich dostatečnou délku a tvar dosedací plochy, který je jiný pro plechové a jiný pro slitinové disky. Rozhodně nedoporučuji rvát šroub se stoupáním 1,5 mm do závitu se stoupáním 1,25 mm. Pokud máš šrouby součástí náboje, tak jen zkontroluj tvar dosedacích ploch matic.
Na středovou díru se dají koupit středící kroužky, jak již poradil HondaMan.
ET (zjednodušeně řečeno je to číslo určující jak moc kolo vylézá z blatníku) máš zapsané ve velkém techničáku a pochybuji, že tam bude rozmezí 35-38. Pokud ano, tak si nová kola kup s ET mezi 35-38 a nemusíš nic řešit.
Nová kola mohou mít jiné ET , jen je nutný typový list výrobce kol, který potvrdí, že daná kola, lze na daném voze použít. Jinak tě mohou vyhodit z STK a v zahraničí můžou prudit při silniční kontrole i opičáci (u nás jsem to nezažil).
Sám mám na jednom autě nová kola s jiným ET a i přes existenci typového listu mi při jejich zápisu do velkého techničáku nebylo vyhověno. Postrádal jsem totiž potvrzení o montáži kol na vůz od technika typu K (kola jsem si na auto dával sám). Na technickou jsem jel na zimních originálních plecháčích a v autě vozím kopii typového listu pro případné spory s aktivním monocajtem v zahraničí.
Na středovou díru se dají koupit středící kroužky, jak již poradil HondaMan.
ET (zjednodušeně řečeno je to číslo určující jak moc kolo vylézá z blatníku) máš zapsané ve velkém techničáku a pochybuji, že tam bude rozmezí 35-38. Pokud ano, tak si nová kola kup s ET mezi 35-38 a nemusíš nic řešit.
Nová kola mohou mít jiné ET , jen je nutný typový list výrobce kol, který potvrdí, že daná kola, lze na daném voze použít. Jinak tě mohou vyhodit z STK a v zahraničí můžou prudit při silniční kontrole i opičáci (u nás jsem to nezažil).
Sám mám na jednom autě nová kola s jiným ET a i přes existenci typového listu mi při jejich zápisu do velkého techničáku nebylo vyhověno. Postrádal jsem totiž potvrzení o montáži kol na vůz od technika typu K (kola jsem si na auto dával sám). Na technickou jsem jel na zimních originálních plecháčích a v autě vozím kopii typového listu pro případné spory s aktivním monocajtem v zahraničí.
Re: Lze použít kola s roztečí o 1 mm větší
bambus: to já to absolvoval komplet a podařilo se mi to dotáhnout až do konce. Jen se mi líbí, že technik typu K ti je zkontroluje až po montáži na auto, takže tam přijedeš a zase odjedeš vlastně s neschváleným diskem (to se asi dá řešit montáží přímo na místě, jen to teda nikdo nevyžaduje). Na druhou stranu musím uznat, že byl aspoň rozumnej a netrval na tom, aby sedělo KBA číslo disku, takže jsem přijel pouze s typovým listem na stejný rozměr kol. Podle mýho by měli schvalovat i potahy na sedačky, páč to může být taky zatraceně nebezpečná záležitost...
Ad. šrouby a matky: většina alu disků má kuželový dosedací plochy, takže pokud přecházíš z alu, tak pravděpodobně nebudeš muset měnit nic. Pokud ale zvolíš malé ET oproti sérii (tzn. hodně vylezlé kolo), tak možná budeš muset měnit štefty, nebo koupit delší šrouby. Dám jen doporučení z vlastní zkušenosti: pokud možno se vyhnout jetým diskům z neprověřeného zdroje, nebo si je aspoň při nákupu zkontroluj na vyvažovačce - 3krát jsem kupoval alu kola a z toho 2krát jsem je musel rovnat. A úplně nejlepší řešení je jezdit na OEM ocelových kolech, páč vlastnostma i hmotností se jim blíží až Alu kola za větší peníz. Jen je to prostě hnusný a né každý to snese.
Ad. šrouby a matky: většina alu disků má kuželový dosedací plochy, takže pokud přecházíš z alu, tak pravděpodobně nebudeš muset měnit nic. Pokud ale zvolíš malé ET oproti sérii (tzn. hodně vylezlé kolo), tak možná budeš muset měnit štefty, nebo koupit delší šrouby. Dám jen doporučení z vlastní zkušenosti: pokud možno se vyhnout jetým diskům z neprověřeného zdroje, nebo si je aspoň při nákupu zkontroluj na vyvažovačce - 3krát jsem kupoval alu kola a z toho 2krát jsem je musel rovnat. A úplně nejlepší řešení je jezdit na OEM ocelových kolech, páč vlastnostma i hmotností se jim blíží až Alu kola za větší peníz. Jen je to prostě hnusný a né každý to snese.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Lze použít kola s roztečí o 1 mm větší
Díky moc za informace. Přecházím z normal na normal, žádné alu. Chci sehnat nějaké levnější kola na zimní sezónu, abych mohl konečně vyjet, ale ta moje středová díra 59mm je celkem specifická, takže to vyřeším asi těmi kroužky podle toho jaké kola seženu. Takže tak.
Re: Lze použít kola s roztečí o 1 mm větší
Nejsem si jistý, zdali středící kroužky nejsou pouze pro ALU. Na plechách jsem je nikdy neviděl. Jaký je rozdíl v ceně? 100 korun/kolo?
2.9T RWD
Re: Lze použít kola s roztečí o 1 mm větší
Jsem se blbě vyjádřil. Ne že nechci alu kola, ale nejsou podmínkou. Aktuálně mě dokonce výjdou nejlépe právě ALU. S těmi kroužky nevím, to mi pak asi nezbyde jiná možnost než ALU kola.