rychlost vs otacky vs spotreba
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
lenze Subaru STi ani FF RS nemaju priamy vstrek. Ja som nemal zatial to potesenie jazdit s vykonym priamovstrekovym turbom.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
To je ale dost nizke. Mam zkusenost a nasel jsem pro ni rozumne vysvetleni. Sam nemas ani to prvni a o to druhe ses ani nepokusil. Nemuzes si snad myslet, ze reakci: "Proste to tak neni, ucili jsme se to ve skole" budu brat jako rozumny argument proti jasnemu, na fyzikalnich principech zalezenemu zduvodneni, proc to tak je...goes píše:stale nemas pravdu, ale necham te u toho, protoze v pripade, ze s tebou nekdo nesouhalsi, nenapadnou, ale naprosto citelnou formou jej posles nekam, udelas z nej nezkuseneho hlupaka apod. a to vse zabaleno do hypotez, kterym chybi pevne zaklady.
Edit: K tomu Te znovu odkazuji sem, asi sis to neprecetl: http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... =110#p9695 Mne jen zajima jak to je resp. proc to tak je, zajima me to a neprisel jsem sem nikomu nic dokazovat, ale neco zjistit. Ty tu akorat vyvolavas nikam nevedouci spory, nepredkladas zadna technicka vysvetleni, diskusi nikam neposouvas.
Merlin: Tak to to vysvetluje Je fakt, ze 2,0 TFSI na tom az tak spatne neni, ten za 40 nebo 45 litru jezdit neumi, ale 20 procent je stejne malo, cca 50 % navic je to i tam...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
tak to si dovolím pochybovat. Turbomotor pracuje úplně stejně jako atmo v cyklech, a vzduch (nebo směs) nenasává kontinuálně ale jen po určitou část cyklu. Takže puslace tam musí zákonitě být také.merlin píše:...U atmosferickeho motora vznikaju v sacom porubi pulzacie ktore sa vyuzivaju na spravne rozprasenie paliva tryskou ale u turba ziadne pulzacie v sacom potrubi nie su ...
Samozřejmě je rozdíl v tom, že u atmosféry se musí pulsace pracně ladit do rezonance, aby podpořily účinnost sání. Zatímco u turbomotorů účinnost sání podpoří turbo a ladění sacího potrubí nemá asi až takový význam.
Nic to ovšem nemění na faktu že pulsy jsou ve všech spalovacích motorech
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
jak nemam? cokoli napisu, tak okamzite napadnes, shodis apod. to ma byt ona diskuse? ne, to je diskuse jen do okamziku, dokud ti jdou ostatni na ruku, jakmile ne, prijde faze shazovani ve stylu "ja PJ jsem jediny zpusobily poskytovat osobni zkusenosti, jakekoli jine jsou zkreslnene nebo se nezakladaji na pravda"pjanda píše:To je ale dost nizke. Mam zkusenost a nasel jsem pro ni rozumne vysvetleni. Sam nemas ani to prvni a o to druhe ses ani nepokusil. Nemuzes si snad myslet, ze reakci: "Proste to tak neni, ucili jsme se to ve skole" budu brat jako rozumny argument proti jasnemu, na fyzikalnich principech zalezenemu zduvodneni, proc to tak je...goes píše:stale nemas pravdu, ale necham te u toho, protoze v pripade, ze s tebou nekdo nesouhalsi, nenapadnou, ale naprosto citelnou formou jej posles nekam, udelas z nej nezkuseneho hlupaka apod. a to vse zabaleno do hypotez, kterym chybi pevne zaklady.
// Toto vede akorat k flamu mimo tema, odmitam v tom dale pokracovat. Pokud napadnu Tvou argumentaci, je to prave ta diskuse, muzes opacit jinym argumentem na stejne urovni, neceho takoveho jsem se nedockal. Opakuji, precti si toto: http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... =110#p9695 Pokud budes chtit teto technicke diskusi prispet a tim pomoci celou vec vysvetlit, budu rad. Pokud budes jen tvrdit, ze neni pravda to co se deje a vsichni to vi (vyssi spotreba turbomotoru pri zatezi neni muj objev), neni to cesta smerujici k reseni.
Nechci tuto jinak cennou diskusi znehodnotit nejakymi osobnimi putkami. Diky, PJ
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Chlapi, rozumím Vám jen z části, ale myslím (pokud jsem to tady nepřehlédl) že jste ještě neuvažovali s různými plními tlaky turba v různých režimech...
Při nízkém zatížení je plnící tlak nízký a T motor tak profituje z malého objemu (zahřívání je také nižší?). Při vysoké zátěži pod plnými tlaky tam natlačí paliva mnohem více + ona teplotní účinnost..
Při nízkém zatížení je plnící tlak nízký a T motor tak profituje z malého objemu (zahřívání je také nižší?). Při vysoké zátěži pod plnými tlaky tam natlačí paliva mnohem více + ona teplotní účinnost..
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
ex: myslím že i tohle jsme do úvah již zahrnuli
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
ExFun: Myslim, ze zahrnuli, na tom to v podstate cele stoji. Vyssi zatez = vyssi plnici tlak = vyssi teplota nasavaneho vzduchu = vetsi nutnost jeho chlazeni = bohatsi smes = nizsi efektivita.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
PJ: nikdo tu nepopira vyssi spotrebu turba vuci atmosfere, jen pouze ty tam vidis rozdil 20 vs 40 litru. Ale diky za tento post, je to presne to co pisu. Nesouhlasis? Ok, oznacis to za osobni putky a OT.goes píše:jak nemam? cokoli napisu, tak okamzite napadnes, shodis apod. to ma byt ona diskuse? ne, to je diskuse jen do okamziku, dokud ti jdou ostatni na ruku, jakmile ne, prijde faze shazovani ve stylu "ja PJ jsem jediny zpusobily poskytovat osobni zkusenosti, jakekoli jine jsou zkreslnene nebo se nezakladaji na pravda"pjanda píše:To je ale dost nizke. Mam zkusenost a nasel jsem pro ni rozumne vysvetleni. Sam nemas ani to prvni a o to druhe ses ani nepokusil. Nemuzes si snad myslet, ze reakci: "Proste to tak neni, ucili jsme se to ve skole" budu brat jako rozumny argument proti jasnemu, na fyzikalnich principech zalezenemu zduvodneni, proc to tak je...goes píše:stale nemas pravdu, ale necham te u toho, protoze v pripade, ze s tebou nekdo nesouhalsi, nenapadnou, ale naprosto citelnou formou jej posles nekam, udelas z nej nezkuseneho hlupaka apod. a to vse zabaleno do hypotez, kterym chybi pevne zaklady.
// Toto vede akorat k flamu mimo tema, odmitam v tom dale pokracovat. Pokud napadnu Tvou argumentaci, je to prave ta diskuse, muzes opacit jinym argumentem na stejne urovni, neceho takoveho jsem se nedockal. Opakuji, precti si toto: http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... =110#p9695 Pokud budes chtit teto technicke diskusi prispet a tim pomoci celou vec vysvetlit, budu rad. Pokud budes jen tvrdit, ze neni pravda to co se deje a vsichni to vi (vyssi spotreba turbomotoru pri zatezi neni muj objev), neni to cesta smerujici k reseni.
Nechci tuto jinak cennou diskusi znehodnotit nejakymi osobnimi putkami. Diky, PJ
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
sakra, dobru temu som vymyslel
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
O tom jak velky ten rozdil je se muzeme bavit jinde, to je mire a ne o principu. Navic to neni technicke tema, zalezi to zejmena na tom, jak je kdo schopen ten motor zatizit, tj. treba jake je schopen dosahnout na urcite trati prumerne rychlosti.goes píše: PJ: nikdo tu nepopira vyssi spotrebu turba vuci atmosfere, jen pouze ty tam vidis rozdil 20 vs 40 litru. Ale diky za tento post, je to presne to co pisu. Nesouhlasis? Ok, oznacis to za osobni putky a OT.
Bavme se o tom na jinem miste. Toto tema je o tom, proc je ta spotreba pri vyssi zatezi vyznamne vyssi. Jestli je to o 20 nebo 80 nebo 200 procent je uplne jedno, to na zaverech teto technicke diskuse nic nezmeni. Takze opakuji: jsi mimo tema, hadat se o miru teto diskusi nepomaha, naopak ji to zneprehlednuje.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n