Budoucnost LPG

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
slon
Autoškolák
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08 čer 21:01

Re: Budoucnost LPG

Příspěvek od slon »

http://tv.sme.sk/v/31105/test-porovnali ... slavy.html

porovnanie naftovej a cng oktavky na slovensku
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost LPG

Příspěvek od řidičBOB »

momentálně je CNG plnících stanic pramálo... Ale to se v blízké budoucnosti změní. Otázka stojí totiž obráceně - kdo dnes chce LPG?! :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2529
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Budoucnost LPG

Příspěvek od Brus »

LPG má nějakou daňovou vyjimku, která je časově omezená, je tak? jak je to u CNG?
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Budoucnost LPG

Příspěvek od HondaMan »

Daňová výjimka pro LPG platí a již několikrát se prodlužovala.
Mám obavu, že zástup "socek" jezdících na LPG a majitelů LPG ČS by vládu ukamenoval, kdyby výjimku zrušila.
Předpokládám, že s CNG to bude hodně podobné.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Budoucnost LPG

Příspěvek od ctrl_j »

Nastesti o tom tuzemska vlada nerozhoduje, tedy ne zcela. EU stanovi min. vysi ekvivalentu spotrebni dane a clenske zeme se tim musi ridit. Tusim ze je to rozplanovany s postupnym navysovanim az nekam k roku 2020. Pak jsou jeste ulevy na dani silnicni, ale to se drtive vetsiny majitelu LPG povozu netyka.
LPG nebrat, budoucnost je v CNG. Uz tim jak se surovina ziskava, lepsi ekonomikou provozu, vyssi ucinnosti atd.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Budoucnost LPG

Příspěvek od pavproch »

Jak fčíl bloumám infernetem, taxem zabloudil i ke konkurenci (sa stydím, velmi.... :ymblushing: ) a tam sem si s chutí přečetl sumář střednědobého testu Fabie II 1.4 předělané na CNG.... velmi kritické a až nezvykle otevřené negativní hodnocení, vůbec nekorespondující s pozicí SvětaMotorů jako hlásné trouby Konzernu.... :ymhug:

I dyž, ta kritika je tam vlastně veskrze na to CNG a opruzy s tím spojené a nikoli na fobiju jako takovou... :p

(Doufám, že nebudu moc vláčen bahnem za tu konkurenci, no...toto se mi stává jednou, maximálně dvakrát za 10 let.... :D )
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
AlikBer
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: sob 09 kvě 21:23

Re: Budoucnost LPG

Příspěvek od AlikBer »

Snad pro vsechny dobra, protoze lpg je fakt dobra vec cena vyborna usetrime cca plus minus 30 tisic rocne a to se pocita :)
Uživatelský avatar
.Z3
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: Budoucnost LPG

Příspěvek od .Z3 »

Good to be BAD! píše:Někdo tu na CNG jezdí? Zkušenosti?
Mám s Golfem 7 v CNG najeto cca 80 tis. km. Motor je origo z fabriky a vyvinutý/optimalizovaný přímo na CNG. Je to už druhá generace pro VW. Předchozí byla viceméně fabrická přestavba 1.4 TSI Twincharger na CNG (Passaty B6-7). Nový motor TGI v Golfu (Octavii, Loenu, A3...) má už mnohem více dílů optimalizovyných pro CNG a jeho specifika (vyšší teploty, méně výfukových plynů...). Do přestavby bych u nového auta nešel ani na CNG ani na LPG a nafta mi nevoní.

O zkušenosti se rád podělím, záleži co konkrétně vás zajímá. Pokud bych měl vypíchnout takové FAQ lidí tak asi tak:

Spotřeba:
Já jezdím v trochu netypickém režimu - 95% dálnice a trochu svižněji - v ČR tacho 150 km/h v Německu dle provozu 160-180 km/h. Dlouhodobou průměrnou spotřebu mám 4,6 kg/100 km z toho mi vychází náklady 1 kč/km bez DPH a dojez na CNG 320 km. Město a okresky se dají jezdit i za 3,5-4 kg/km. Ekojída pod 3. Jako pracovní povoz na dopravu z místa A do B je to ok. Moc nechápu lidi, co si to koupí jako soukromé auto s nájezdem 15 tis. ročně, ale ok, to samé je u TDIčkářů. Pokud musíte drtit takové km nájezdy ročně jako já a nechcete zbytečně vyhazovat za palivo, tak je to ideální stav.

Jízda:
Motor má celkem markantní turbodíru (dáno menším množstvím výfukových plynů, neeliminuje ji ani menší a údajně optimalizované turbo). Protože jinak jezdím se dvěma R6 atmo motorama, musel jsem si dlouhu zvykat, že se z křižovatky prostě neodpíchnu tak jako s R6 atmo a RWD/AWD (když už v TGI turbo zabere a na přední kola se dostanou nějaké Nm, obvykle se protočí a začne je krotit protikluz - na takové věci nejsem u svých ostatních aut fakt zvyklý, ale dá se s tím naučit žít :) ) Jinak na dálnici platí to samé co asi u všech slabších benzínů - kdo s nenaučil nebo je líný využívat i ostatní rychlosti než nejvyšší, nepojede a bude jen bezmocně šlapat po plynu. Konst. rychlost třeba na tempomat auto udrží v do kopce v pohodě (třeba těch 150 km/h ale i více). Když vás ale v kocpci zpomalí třeba náklaďák pod 100 km/h, tak na 6° se svižně opravdu nerozjedete, ale na 4° se dá zrychlit se ctí i do kopce. Mně i všechny mé spolujezdce vždy překvapí, jak je G7 i ve vysokých rychlostech v kabině odhlučněný (O3 se to bohužel netýká).

Rozdíl v jízdě na CNG a benzín:
Skoro žádný. Na benzín se to líp sbírá z nižších ot. a motor má trochu hlučnější a hrubší chod (asi jako R4 TSIčka) než na CNG, kdy je motor naopak tichoučký. Spotřeba při jízdě na benzín je celkem vysoká. V režimu který jsem popsal výš cca 7,5-8 l/100 km, je poznat, že motor je optimalizovaný na jiné palivo. Na občasné dojezdy k plničcce 10-20 km je to ok, jinak asi na benzín nikdo nebude dále jezdit.

Servis:
Podobný jako u TSI. Krom nějaké kontroly plnícího hrdla a kontroly nádrží se tam ten plyn neřeší. Olej se mění povinně každých 15 tis. km. tzn. nelije se tam longlife, olej je levnější takže servisní náklady vychází za 30 tis. km cca stejně jako u TSI s longlife (já bych i tak měnil po 15 tkm motoru to jen prospěje). Je pravda, že na servis si musí člověk udělat čas, při mém režimu je auto každé 3 měsíce v servise. Servisuju v autorizáku, 15 tkm, 45 tkm, 75 tkm... je jen olej, což vyjde na cca 2 200,- Kč bez DPH. 30 tkm, 90tkm... je olej a filtry - nějakých 4 500,- a každých 60 tkm jsou navíc ještě svíčky tzn. servis celkem za cca 6 700,-.

Plničky
Síť CNG plniček není v ČR rozhodně špatná a pořád se rozšiřuje. Za 14 měs. co auto mám mi na mé pravidelné trase přibylo několik plniček (např. u Nýřan na D5 nebo Devět křížů na D1). Některé jsou přímo v areálu normálních benzínek, některé jsou zvlášť. Osobně nejezdím k plničkám které jsem dále než 5 min jízdy od dálnice a přesto jezdím tak z 95% na CNG. Já ale jezdím pořád stejnou trasu napříč ČR a do Německa, kdo jezdí různě po ČR musí počítat s tím, že si musí tankování plánovat trochu dopředu a hlavně ze začátku bude muset trochu i hledat - dost ale pomůže appka od Škody, ve které jsou stanice zanesené v mapě.

Parkování
Některé podzemní garáže v ČR (namátkou Karolína O-va) zakazují vjezd CNG vozidel - je třeba hledat místo venku.
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Uživatelský avatar
.Z3
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: Budoucnost LPG

Příspěvek od .Z3 »

Tady jsou nějaké spotřeby CNG ze svižnějších dálničních jízd...
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender(1).jpg
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Budoucnost LPG

Příspěvek od oxik »

cca 1,3kč/km? ..to jde
Odpovědět