rychlost vs otacky vs spotreba
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Je to tak jak rikal merlin. Stlaceny vzduch je prilis horky a nelze jej patricne ochladit jen mezichladicem. Tudiz se pouzije bohatsi smes (atmosfera bezne palivo:vzduch 1:15, turbo ale az 1:10), vsechen benzin se vzhledem k mnozstvi dodaneho vzduchu nemuze spalit, dojde u nej tedy k premene skupenstvi z kapalneho na plynne, cim se primo spalovaci prostor ochladi a dost podstatna cast paliva tim "vyleti kominem".
To to vysvetluje. To by stalo za strucny clanecek na tema downsizing a jeho vyhody a nevyhody. Pro me je to reseni tezce nevyhodne, protoze vykon motoru vyuzivam a spotreba je opravdu enormni... Ja si turbo nemohu dovolit
Divim se, ze nikdo neozivil myslenku chlazeni spalovacich prostor vstrikovanim vody, benzin je prece jen draha cesta a tohle se delalo uz pred 100 lety...
To to vysvetluje. To by stalo za strucny clanecek na tema downsizing a jeho vyhody a nevyhody. Pro me je to reseni tezce nevyhodne, protoze vykon motoru vyuzivam a spotreba je opravdu enormni... Ja si turbo nemohu dovolit
Divim se, ze nikdo neozivil myslenku chlazeni spalovacich prostor vstrikovanim vody, benzin je prece jen draha cesta a tohle se delalo uz pred 100 lety...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
trochu mi ta bohatá směs nepasuje už z hlediska emisí, katalyzátorů apod.
myslím si že v tom bude ještě neco jiného
odkud máte ty informace ?
myslím si že v tom bude ještě neco jiného
odkud máte ty informace ?
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
PJ: skoda ze se snizujes k tem skrytym invektivam, ktere jak vis, na mne neplati. Proste v tomto mame pohled dost odlisny a nepresvedcis mne o opaku. Rozdil spotreb u turba a atmosfery nepopiram, nicmene neni ani zdaleka tak zasadni jak tu pises.
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Vzhledem k výkonu žere turbomotor méně. Ale v praxi žere stejně jako atmosféra shodného objemu.
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Vana: emisie sa nemeraju pri plnom vykone ale pri presne stanovenych rezimoch. Katalyzatoru vadi len nezhorene palivo a to v tomto rezime zhori vsetko.
Diesel neobohatuje zmes lebo tam by nastal pripad ze nespalene palivo vo forme kapiek by prilnulo k piestu az by piest prehorel, co je inak bezne pri zlom precipovani.
Diesel neobohatuje zmes lebo tam by nastal pripad ze nespalene palivo vo forme kapiek by prilnulo k piestu az by piest prehorel, co je inak bezne pri zlom precipovani.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
merlin: v režimu bohaté směsi palivo neshoří všechno. To bys tam musel pře katalyzátorem foukat přídavný vzduch. Bez kyslíku holt nic nehoří
a diesel nemusí směs obohacovat protože nemá problém s detonacemi. Diesel vlastně ani nemá směs
Problém se týká jen benzínu
a diesel nemusí směs obohacovat protože nemá problém s detonacemi. Diesel vlastně ani nemá směs
Problém se týká jen benzínu
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
goes: Ale je, zkusenost je jasna a jiste ne jen moje, tady se jen marne snazis poprit realitu. Navic uz jsme objevili i duvod, ktery je objektivnim faktem. Vystav pro svuj pohled alespon trochu vedeckou argumentaci...
Vana: Ruzne zdroje, nakonec je to i na wikipedii, zagoogluje si. Samozrejme ze to nesedi k emisim a spotrebe, ale to je prave to co kritizuji na downsizingu - neni cesta za lepsi skutecnosti, je to cesta za lepsimi papirovymi udaji, proto je zvlaste u sportovnich aut downsizovany turbomotor nesmysl (pokud k tomu samozrejme nenuti jine okolnosti). V rezimech, ve kterych se spotreba a emise meri, neni zadne chlazeni bohatou smesi potreba. Pokud ale motor zatizite, pak tomu tak je.
Diesel je jasny, tam neni treba detonace resit, diesel sam detonuje
Palivo samozrejme neshori, kdyby shorelo, neni to neefektivni. Jedinou otazkou pro me zustava, jak si s tim poradi katalyzatory, ale zjevne musi, protoze ty motory pri zminenem stylu samozrejme nejsou schopny 40 litru benzinu na 100 km spalit, o tom nepochybuji od zacatku.
Vana: Ruzne zdroje, nakonec je to i na wikipedii, zagoogluje si. Samozrejme ze to nesedi k emisim a spotrebe, ale to je prave to co kritizuji na downsizingu - neni cesta za lepsi skutecnosti, je to cesta za lepsimi papirovymi udaji, proto je zvlaste u sportovnich aut downsizovany turbomotor nesmysl (pokud k tomu samozrejme nenuti jine okolnosti). V rezimech, ve kterych se spotreba a emise meri, neni zadne chlazeni bohatou smesi potreba. Pokud ale motor zatizite, pak tomu tak je.
Diesel je jasny, tam neni treba detonace resit, diesel sam detonuje
Palivo samozrejme neshori, kdyby shorelo, neni to neefektivni. Jedinou otazkou pro me zustava, jak si s tim poradi katalyzatory, ale zjevne musi, protoze ty motory pri zminenem stylu samozrejme nejsou schopny 40 litru benzinu na 100 km spalit, o tom nepochybuji od zacatku.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
To palivo sa musi niekde odparit (zhoriet) ak by zacalo horiet v katalyzatore tak ho to znici, mozno prave pomaha v ceste to turbo?
Naposledy upravil(a) merlin dne pon 14 bře 21:52, celkem upraveno 1 x.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
pavle, postavil sis teorii, ke ktere nyni hledas argumenty. To je jako rici, ze zarovka neni emitent fotonu (svetla), ale ze je pohlcovac tmy a zacit hledat cestu, jak to dokazat. Ano i tak se to obcas dela.pjanda píše:goes: Ale je, zkusenost je jasna a jiste ne jen moje, tady se jen marne snazis poprit realitu. Navic uz jsme objevili i duvod, ktery je objektivnim faktem. Vystav pro svuj pohled alespon trochu vedeckou argumentaci...
Vana: Ruzne zdroje, nakonec je to i na wikipedii, zagoogluje si. Samozrejme ze to nesedi k emisim a spotrebe, ale to je prave to co kritizuji na downsizingu - neni cesta za lepsi skutecnosti, je to cesta za lepsimi papirovymi udaji, proto je zvlaste u sportovnich aut downsizovany turbomotor nesmysl (pokud k tomu samozrejme nenuti jine okolnosti). V rezimech, ve kterych se spotreba a emise meri, neni zadne chlazeni bohatou smesi potreba. Pokud ale motor zatizite, pak tomu tak je.
Diesel je jasny, tam neni treba detonace resit, diesel sam detonuje
Palivo samozrejme neshori, kdyby shorelo, neni to neefektivni. Jedinou otazkou pro me zustava, jak si s tim poradi katalyzatory, ale zjevne musi, protoze ty motory pri zminenem stylu samozrejme nejsou schopny 40 litru benzinu na 100 km spalit, o tom nepochybuji od zacatku.
Uz jednou jsme ja a i par majitelu prokazali tvou teorii o spotrebe 335i vs. S4, kdy se ukazalo, ze zerou stejne. Takze stejne jako ty a tvi znami maji ten nazor, ze turbo motory o stejnem vykonu zerou nasobne vice v extremu, nez atmosfery, mam ja i jini lide zkusensoti trochu jine. Vyssi spotrebu nepopiram, zasadne vyssi ano.
Duvody, ktere by to potvrdily jsi tu zatim neukazal, zatim to jsou jen takove nahlas recene otazky a hledani odpovedi v mezich teorii, ktere nejsou nicim podlozene.
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
no tak než 200 HP atmo tak raději 350 HP turbo, které bude při používání 200 HP brat méně a ještě to umožňuje za houkání výra ject rychlejc.
ale nahrazovat 200 atmo koní 200 turbenýma je u sportovně laděného vozítka blbína. Tedy na druhou stranu spousta lidí to auto provozuje jako masírku ega a prošlápného jednou týdně... a k tomu s vyjímkou toho jednou za týden to prošlápnout nás stejně unie vede, takže neremcat a zpomalit .
jinak děkuju, tak nějak jsem ze zhoršené učinnosti turbomotoru podezříval jiné věci, ale tohle dává víc smysl.
ale nahrazovat 200 atmo koní 200 turbenýma je u sportovně laděného vozítka blbína. Tedy na druhou stranu spousta lidí to auto provozuje jako masírku ega a prošlápného jednou týdně... a k tomu s vyjímkou toho jednou za týden to prošlápnout nás stejně unie vede, takže neremcat a zpomalit .
jinak děkuju, tak nějak jsem ze zhoršené učinnosti turbomotoru podezříval jiné věci, ale tohle dává víc smysl.
Slow and serious