rychlost vs otacky vs spotreba

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

Je to tak jak rikal merlin. Stlaceny vzduch je prilis horky a nelze jej patricne ochladit jen mezichladicem. Tudiz se pouzije bohatsi smes (atmosfera bezne palivo:vzduch 1:15, turbo ale az 1:10), vsechen benzin se vzhledem k mnozstvi dodaneho vzduchu nemuze spalit, dojde u nej tedy k premene skupenstvi z kapalneho na plynne, cim se primo spalovaci prostor ochladi a dost podstatna cast paliva tim "vyleti kominem".

To to vysvetluje. To by stalo za strucny clanecek na tema downsizing a jeho vyhody a nevyhody. Pro me je to reseni tezce nevyhodne, protoze vykon motoru vyuzivam a spotreba je opravdu enormni... Ja si turbo nemohu dovolit :)

Divim se, ze nikdo neozivil myslenku chlazeni spalovacich prostor vstrikovanim vody, benzin je prece jen draha cesta a tohle se delalo uz pred 100 lety...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od Vana »

trochu mi ta bohatá směs nepasuje už z hlediska emisí, katalyzátorů apod.
myslím si že v tom bude ještě neco jiného
odkud máte ty informace ?
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

PJ: skoda ze se snizujes k tem skrytym invektivam, ktere jak vis, na mne neplati. Proste v tomto mame pohled dost odlisny a nepresvedcis mne o opaku. Rozdil spotreb u turba a atmosfery nepopiram, nicmene neni ani zdaleka tak zasadni jak tu pises.
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od Smrťák »

Vzhledem k výkonu žere turbomotor méně. Ale v praxi žere stejně jako atmosféra shodného objemu.
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od merlin »

Vana: emisie sa nemeraju pri plnom vykone ale pri presne stanovenych rezimoch. Katalyzatoru vadi len nezhorene palivo a to v tomto rezime zhori vsetko.

Diesel neobohatuje zmes lebo tam by nastal pripad ze nespalene palivo vo forme kapiek by prilnulo k piestu az by piest prehorel, co je inak bezne pri zlom precipovani.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od Vana »

merlin: v režimu bohaté směsi palivo neshoří všechno. To bys tam musel pře katalyzátorem foukat přídavný vzduch. Bez kyslíku holt nic nehoří

a diesel nemusí směs obohacovat protože nemá problém s detonacemi. Diesel vlastně ani nemá směs
Problém se týká jen benzínu
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

goes: Ale je, zkusenost je jasna a jiste ne jen moje, tady se jen marne snazis poprit realitu. Navic uz jsme objevili i duvod, ktery je objektivnim faktem. Vystav pro svuj pohled alespon trochu vedeckou argumentaci...

Vana: Ruzne zdroje, nakonec je to i na wikipedii, zagoogluje si. Samozrejme ze to nesedi k emisim a spotrebe, ale to je prave to co kritizuji na downsizingu - neni cesta za lepsi skutecnosti, je to cesta za lepsimi papirovymi udaji, proto je zvlaste u sportovnich aut downsizovany turbomotor nesmysl (pokud k tomu samozrejme nenuti jine okolnosti). V rezimech, ve kterych se spotreba a emise meri, neni zadne chlazeni bohatou smesi potreba. Pokud ale motor zatizite, pak tomu tak je.

Diesel je jasny, tam neni treba detonace resit, diesel sam detonuje ;)

Palivo samozrejme neshori, kdyby shorelo, neni to neefektivni. Jedinou otazkou pro me zustava, jak si s tim poradi katalyzatory, ale zjevne musi, protoze ty motory pri zminenem stylu samozrejme nejsou schopny 40 litru benzinu na 100 km spalit, o tom nepochybuji od zacatku.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od merlin »

To palivo sa musi niekde odparit (zhoriet) ak by zacalo horiet v katalyzatore tak ho to znici, mozno prave pomaha v ceste to turbo?
Naposledy upravil(a) merlin dne pon 14 bře 21:52, celkem upraveno 1 x.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

pjanda píše:goes: Ale je, zkusenost je jasna a jiste ne jen moje, tady se jen marne snazis poprit realitu. Navic uz jsme objevili i duvod, ktery je objektivnim faktem. Vystav pro svuj pohled alespon trochu vedeckou argumentaci...

Vana: Ruzne zdroje, nakonec je to i na wikipedii, zagoogluje si. Samozrejme ze to nesedi k emisim a spotrebe, ale to je prave to co kritizuji na downsizingu - neni cesta za lepsi skutecnosti, je to cesta za lepsimi papirovymi udaji, proto je zvlaste u sportovnich aut downsizovany turbomotor nesmysl (pokud k tomu samozrejme nenuti jine okolnosti). V rezimech, ve kterych se spotreba a emise meri, neni zadne chlazeni bohatou smesi potreba. Pokud ale motor zatizite, pak tomu tak je.

Diesel je jasny, tam neni treba detonace resit, diesel sam detonuje ;)

Palivo samozrejme neshori, kdyby shorelo, neni to neefektivni. Jedinou otazkou pro me zustava, jak si s tim poradi katalyzatory, ale zjevne musi, protoze ty motory pri zminenem stylu samozrejme nejsou schopny 40 litru benzinu na 100 km spalit, o tom nepochybuji od zacatku.
pavle, postavil sis teorii, ke ktere nyni hledas argumenty. To je jako rici, ze zarovka neni emitent fotonu (svetla), ale ze je pohlcovac tmy a zacit hledat cestu, jak to dokazat. Ano i tak se to obcas dela.

Uz jednou jsme ja a i par majitelu prokazali tvou teorii o spotrebe 335i vs. S4, kdy se ukazalo, ze zerou stejne. Takze stejne jako ty a tvi znami maji ten nazor, ze turbo motory o stejnem vykonu zerou nasobne vice v extremu, nez atmosfery, mam ja i jini lide zkusensoti trochu jine. Vyssi spotrebu nepopiram, zasadne vyssi ano.

Duvody, ktere by to potvrdily jsi tu zatim neukazal, zatim to jsou jen takove nahlas recene otazky a hledani odpovedi v mezich teorii, ktere nejsou nicim podlozene.
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od KoPP »

no tak než 200 HP atmo tak raději 350 HP turbo, které bude při používání 200 HP brat méně a ještě to umožňuje za houkání výra ject rychlejc.

ale nahrazovat 200 atmo koní 200 turbenýma je u sportovně laděného vozítka blbína. Tedy na druhou stranu spousta lidí to auto provozuje jako masírku ega a prošlápného jednou týdně... a k tomu s vyjímkou toho jednou za týden to prošlápnout nás stejně unie vede, takže neremcat a zpomalit .

jinak děkuju, tak nějak jsem ze zhoršené učinnosti turbomotoru podezříval jiné věci, ale tohle dává víc smysl.
Slow and serious
Odpovědět