goes: Vyssi ucinnost turbomotoru je dana jen tim co pisu, tj. projevuje se predevsim pri nizke zatezi, protoze tam hraji mechanicke ztraty vyznamnejsi roli. Zrovna pri produkci 150 koni uz to zadny velky rozdil nebude...
O tom zbytku uz jsme se preli a tohle si povidej svoji zene, ne mne
Tady nejde o rozdil mezi minimem a maximem, ale predevsim o ono maximum. Proste pokud vezmu STi a jedu s nim ostre, jede za 45 l na 100, pokud vezmu S3 265k, jede za 35, vezmu Focus RS a jede ke 40 atd. Nic podobneho neni u podobne atmosfery absolutne mozne, to vubec nejde, rozdil je tam 1,5-2nasobek jak jsem psal a pokud jsi ho nedosahl sam, jen jsi ty motory tolik nezatizil. Ale nejde o nic jineho nez vyuzivani vysokeho vykonu, muzeme si spolu nekdy sjet a uvidis to sam, pokud budes stacit...
Toto jsou fakta a rikam, neexistuje vyjimka. Nektere motory jsou lepsi, nektere horsi, ale ucinnosti atmosferickeho se pri zatezi neblizi zadny.
Ted je jen otazka, kde se ta ucinnost ztraci.
Vana: U dieselu nemam zkusenost, neco jako atmosfericky diesel s 200 konmi jsem nezazil
V omezene mire to ale plati podobne - pokud diesel velmi zatizite, jeho ucinnost take dramaticky klesa. Zatimco kdyz vedle sebe postavim treba 911 a 335d (pominme odlisny charakter obou aut), tak pri normalni jizde pojede jedno za 6 a druhe za 10, ale kdyz pojedou obe auta naplno, spotreba bude v v 335d kolem 20, spise u Porsche bude o par litru nizsi (ale to spise kvuli hmotnosti a aerodynamice).
Jise tady dost udela optimalizace motoru pro podavani toho ci onoho vykonu, od dieselu se obecne neceka podavani vysokeho vykonu, ale u turbobenzinu to vysvetleni neni. Snad si nekdo nemysli, ze STi nebo Focus RS budou pouzivany pro nakupy...
To s temi detonacemi je velmi dobra pripominka, dostanete za odmenu vyssi hodnost
Mate pravdu, ze to je naprosto zasadni rozdil proti dieselu, tam tento problem odpada. A detonacim zabranim pouzitim bohatsi smesi, takze se tam spousta paliva promrha. Jdu si o tom neco precist...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n