BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

psal sem to tu výše: m4Zlika nejčasteji provozuju v režimu se střechou dole a rychlostech 40-150, čili I-IV.... po zkrácení předpokládám stejné použití i rychlosti, ale III-V.... a jako bonus budu mít to, že to líp pojede, no.... a budu muset častěji šaltrovat, což já ráth .... :x
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Bmw 2 Active Tourer x-Drive

Škoda, že v článku není ani slovo o tom, jaké x-Drive v 2er je..... člověk aby si všechno musel najít sám...
The xDrive system transfers power from the front drive to the rear axle by means of an angular gear (Power Take-Off) on the front differential and a two-part cardan shaft. The central component of the four-wheel drive system is an electro-hydraulically controlled multiple-disk clutch (Hang-On) inside the rear axle drive, which allows infinitely variable distribution of torque to the front and rear wheels.

When needed, the multiple-disk clutch (Hang-On) can direct up to 100 percent of torque to the rear wheels – for example when the front wheels are standing on ice. Under normal driving conditions when AWD is not required, the BMW 2 Series Active Tourer works in front-wheel drive mode.
....jako bych to už někde četl:
The Haldex Coupling made its first appearance in the Audi TT and VW Golf with an electronically controlled hydraulic-mechanical All-Wheel-Drive concept. This system attempts to engage the rear wheels when the front wheels start to slip.
Čili s x-Drive, tak jak ho znám(e) třeba z 3er (40% př : 60% z) to má společný akorát tak název....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

pavproch píše:Tak asi budu zkracovat m4Zlika... sic to bude stát hrůzu peněz, vypadá to, že existuje možnost zkrácení o 16% (4,29->5,00). Bohužel to znamená i nevratnou úpravu konce kardanu u diffu (6 spojovacích šroubů místo jedné centrální matice)......

A dyž mohl M.Z. řezat a svařovat na skoro nové M135i, proč bych já nemoh udělat totéž na 5 let starém "střepu", že... :D

Asi do teho pudu....
Takovýhle zkrácení se projeví poměrně dost brutálně - sám uvidíš. Navíc jak píšeš se zvýší "race faktor" (prostě budeš muset víc a častějc řadit). Jendoznačně plus :-bd .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

@jarka: dík za názor...asi do teho teda pudu, no... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27921
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od řidičBOB »

Dneska tu dvojku "testovali" Experti a vcelku si to pochvalovali...
ad x-drive: nač výmýšlet něco nového, když to už vymšlené funguje dobře?
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Asi sem se (už zase opět) blbě vyjádřil.... sem prostě chtěl napsat, že můj 3er (xD) je RWD předělaná na AWD, navíc se "stálým" * rozvodem Mk na všechny 4 kola, zatímco nový 2er(xD) je FWD předělaná na AWD, v běžných podmínkách posílající 100% Mk pouze dopředu (jako kdysi haldex I. gen)...

* @vana: a fčíl do mně! :ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: BMW Divize

Příspěvek od charger »

Pavproch: Ano, je to v podstatě haldex, dokonce to snad vyrábí i stejná firma. Na auto.cz je to rozepsané detailněji.
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27921
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od řidičBOB »

pavproch: jestli je to 100/0, tak to by byl hodně velký krok zpět. Předpokládám, že si s 1.gen haldexu někdy jel...nevím, jaks to vnímal, ale mě to náhlé připojování zadku pěkně sralo...bylo to hodně nepříjemné. To už dnešní haldexy jsou mnohem citlivější a připojení zadku je neznatelné...
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne sob 29 lis 15:27, celkem upraveno 1 x.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

jo, s I.gen haldexu sem nalítal víc než 100 tis km... bylo to nepříjemné, to máš recht, ne nadarmo měla všechny auta s H1 povinně ESP... H2 (98:2, nalítal sem asi 200tis km) a H4 (90:10, asi 30tis km) jsou mnohem příjemnější.... s H5 sem ešče nejel...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: BMW Divize

Příspěvek od Bond007 »

http://youtu.be/zg7hc0VCa5w?list=UU-jb5 ... hZHXOhE0bw

jedno video se "prirodnim" zvukem F80 :) podle me to zni mnohem lepe
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Odpovědět