Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
pjanda: musím zrovna ven tak si to celé přečtu až večer
ale co můžu říct už teď a na čem trvám, lockuntý diferenciál nerozděluje moment 50:50 !!
mají v tom pánové z driveperformance dost solidní guláš
což je vhledem k zaměření jejich stránek je docela velký problém
ale co můžu říct už teď a na čem trvám, lockuntý diferenciál nerozděluje moment 50:50 !!
mají v tom pánové z driveperformance dost solidní guláš
což je vhledem k zaměření jejich stránek je docela velký problém
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
takže k tomu popisu DCCD- jedná se o planetový diferenciál se základním rozdělením momentu v poměru 35:65 ve prospěch zadku. Je vybaven lamelovou třecí závěrkou (tj. spojkou) ovládanou elektromagneticky s elektronickým řízením
Pánové z driveperformance se ovšem hluboce mýlí ve svém přesvědčení, že postupným uzavíráním spojky se moment plynule přerozděluje ve prospěch předních kol až do konečných 50:50 při úplném zavření závěrky.
Postupným zavíráním se pouze utahuje spojení mezi přední a zadní nápravou a skutečné přerozdělování momentu přitom začíná být výrazněji závislé na trakčních schopnostech jednotlivých náprav a jejich okamžitých otáček (ty se liší např. v zatáčkách, nebo při prokluzu). Při úplném uzavření pak již difernciál rozdělení momentu není vůbec schopný ovlivnit, protože je závěrkou zcela vyřazen z funkce. Stane se z něj tuhá hřídel a rozdělení momentů závisí výhradně na okamžitých podmínkách jednotlivých kol. Takže udržování uvedených 50:50 je absolutní nesmysl a jejich názory bych použil pouze pro důkaz, že ve světě existují ještě hloupější lidi než u nás.
Mimochodem tohle téma jsme ještě na AR důkladně probírali několikrát a pánové z driveperformance udělali velkou chybu, že se do naší diskuze ani jednou nepodívali. Samozřejmě by museli napřed studovat cizí jazyky, nemůžou si přece myslet, že v technickém světě vystačí jen s angličtinou !
Pánové z driveperformance se ovšem hluboce mýlí ve svém přesvědčení, že postupným uzavíráním spojky se moment plynule přerozděluje ve prospěch předních kol až do konečných 50:50 při úplném zavření závěrky.
Postupným zavíráním se pouze utahuje spojení mezi přední a zadní nápravou a skutečné přerozdělování momentu přitom začíná být výrazněji závislé na trakčních schopnostech jednotlivých náprav a jejich okamžitých otáček (ty se liší např. v zatáčkách, nebo při prokluzu). Při úplném uzavření pak již difernciál rozdělení momentu není vůbec schopný ovlivnit, protože je závěrkou zcela vyřazen z funkce. Stane se z něj tuhá hřídel a rozdělení momentů závisí výhradně na okamžitých podmínkách jednotlivých kol. Takže udržování uvedených 50:50 je absolutní nesmysl a jejich názory bych použil pouze pro důkaz, že ve světě existují ještě hloupější lidi než u nás.
Mimochodem tohle téma jsme ještě na AR důkladně probírali několikrát a pánové z driveperformance udělali velkou chybu, že se do naší diskuze ani jednou nepodívali. Samozřejmě by museli napřed studovat cizí jazyky, nemůžou si přece myslet, že v technickém světě vystačí jen s angličtinou !
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
ja myslim, ze bys mel vecer sednout a sepsat serial tak na 2-3 clanky, kde bys to vysvetlil.
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
Vana: a co takto pouzit iny staly prevod v prednom a zadnom diferencialy? Nebolo by prave toto riesenie ako pevne zmenit pomer delenia?
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
samozřejmě bys takto poměry změnil také, ale dělá se to mnohem elegantněji nepatrně modifikovanou konstrukcí středového diferenciálu, kdy ozubená kola spojená s výstupními hřídelemi mají odlišné průměry. Pak se v normálním stavu oba výstupní hřídele točí stejnými otáčkami a přesto každý z nich přenáší jiný moment - tj. základní nastavení nemají už 50:50
to je například i u toho DCCD
to je například i u toho DCCD
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
Navazuji na http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... 908#p10908 a říkám: poslední xDrive (od X3 dál) je permanentní pohon všech kol, protože ve standardním režimu je vždy rozložení momentu 40:60 a mění se jen podle trakce. Připojitelný pohon všech kol je naopak takový, který má běžně poháněnou jednu osu a druhou podle situace připojí. Poslední xDrive ji maximálně odpojí...
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
i haldex stabilne posila 5% dozadu tudiz je to trvaly pohon vsech kol
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
Proč ne, ale ty jsi říkal, že xDrive není. Tak mi řekni proč není a ne proč něco jiného také je.
Navíc Haldex to dělá kvůli rychlosti připojení, ten malý moment v reálu nepoznáš. 40 procent na předku bez ohledu na situaci poznáš.
Navíc Haldex to dělá kvůli rychlosti připojení, ten malý moment v reálu nepoznáš. 40 procent na předku bez ohledu na situaci poznáš.
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
protoze xdrive nema stabilni rozdeleni 40:60 to je zakladni vec, spojka neni sepnuta porad. Princip haldexu a xdrive je uplne stejny, pouze je ten rozdil, ze haldex pripoji k prednim kolum zadni a xdrive k zadnim kolum predni. Oba systemy jsou proaktivni a spolupracuji s dalsimi elektronickymi systemy, ktere mimo samotny prokluz prednich kol zadavaji systemu, ze se ma aktivovat. U BMW se navicp ri rychlosti nad tusim 180 kmh, pri plnem rejdu apod. odpojuje system zcela. oba systemy se automaticky pripoji pro rozjezdu a pri urcite odstredive sile, reps. vytoceni kol. U BMW se navis moznosti presunu prenosu momentu resi i pretacivost a nedotacivost.
ja ti to presne technicky nepopisu, az prijde vana, ten ti to vysvetli presne.
ja ti to presne technicky nepopisu, az prijde vana, ten ti to vysvetli presne.
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
haldex 1st gen = 0%goes píše:i haldex stabilne posila 5% dozadu tudiz je to trvaly pohon vsech kol
haldex 2nd gen = 2%
haldex 4th gen = 10%
apoň takle mi to vysvětloval technik/zkušební pilot schade
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.