Zdravicko, nemate nekdo zkusenosti s autorizovanyma servisama po chiptuningu?
Je to cca 2 roky, co jsem nechal nachipovat Volvo, samozrejme ten rozdil vykonu neni nijak extra znat, ale byl to nejaky pul litr az litr spotreby dolu.
Ted se mi stala takova nemila vec, kdyz jsem uhybal sanitce na kraj silnice a najel jsem na vykopnuty obrubnik spodkem auta. A jelikoz mi tam z posledni opravy mechanik evidentne nevratil spodni poklop motoru, tak jsem si prorazil privodovou hadici vzduchu do turba a hura do servisu. Dal jsem to do autorizovaneho, protoze jsme to meli na havarijnim pojisteni, nicmene od te doby, co jsem dostal auto zpet, mi prijde, ze ta spotreba zase trochu stoupla. Ale jelikoz je to opravdu jen cca pul litru na 100km a na vykonu to od oka nepoznam, tak si rikam, jestli to neni jen nejaky muj pocit ovlivneny, jak se postupne prechazi v prubehu podzimu na zimni naftu.
Tak by me zajimalo, jestli nekdo netusite, ci pri opravach v autorizovanych servisech to napichujou na diag motoru a nemohli mi tam vratit puvodni hodnoty nebo co se to s tim dela? Vzal bych to na brzdu, ale zase vyhodit 1500 do kopru se mi taky jen tak nechce.
Chiptuning po opravě turbo hadice
Re: Chiptuning po opravě turbo hadice
Nebude nejjednodušší se zeptat v servise?
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Chiptuning po opravě turbo hadice
Jo slecna v servise rikala, ze nemaji konkretne ve spisech napsane nic o zmene sw, ale kontrolu diagnostiky, jenze ted je otazka, jestli pri napichnuti na tu jejich ViDA nevraci vychozi hodnoty nastaveni, kdyz tam lezou do motoru a to uz mi bohuzel nepovi
Re: Chiptuning po opravě turbo hadice
neni to nejakou adaptaci RJ? nebyla ta hadice netesna uz pred tim a pri vymene se jen utesnily vsechny diry? pokud ano, tak byl rozdil mezi hodnotama z MAF a realnym tokem, coz si RJ do jiste miry umi vykompenzovat. ted uz to sedi, ale to prizpusobeni tam stale je.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Chiptuning po opravě turbo hadice
Sakra tak ted jsem docela rad, ze jsem napsal sem, protoze ta zminka o MAF me privedla na uplne jinou vec
No k tematu - bohuzel tomu nerozumim az takhle, zvlaste ne elektronice, ta hadice v sobe mela diru ze se tim dal prostrcit palec ( i u nohy ) a cela se menila. Kdyz jsem to prorazil, tak turbo prakticky uplne vypnulo ( auto prakticky neakcelerovalo a nad 80 jsem mel dost problem ho dostat na rychlostni silnici, ) pak se vzala nova trubice, vymenila se (+ nevim co tam jeste delali ) a od te doby mi prijde, ze se ta spotreba zvedla, ale je mozne, ze to bude mit spojitost s RJ kvuli nejake kompenzaci behem toho, co se jezdilo s prorazenou trubici...na druhou stranu predpokladam, ze to by ale v autorizovanym servisu asi poresili ( ted jde o to, jestli to neporesili resetem SW a nemazli mi ty hodnoty nastavene pri chiptuningu - fakt tomu nerozumim )
Nicmene OT, dekuju za zminku o MAF - to me privedlo na novou myslenku, od te doby se mi 4x stalo, ze mi auto "prestalo jet" na ctvrt vteriny pri zrychleni... naposledy v lete, pak po cca mesici, pak po dvou mesicich a tyden na to jeste jednou, coz bylo prakticky ted nedavno - a chova se to jako kdyz zacnu pridavat a najednou bych uplne ubral plyn a hned zas po te 1/4 vterine naskoci a jede ok a dal nic ( najezd za pul roku mam tak 20 tisic, takze se to zas tak neopakuje, ) coz by prave MAFka mohla delat ( bylo mi receno ) - ale vezu to znamemu na servis pristi tyden, takze to jen tak pisu stranou...
No k tematu - bohuzel tomu nerozumim az takhle, zvlaste ne elektronice, ta hadice v sobe mela diru ze se tim dal prostrcit palec ( i u nohy ) a cela se menila. Kdyz jsem to prorazil, tak turbo prakticky uplne vypnulo ( auto prakticky neakcelerovalo a nad 80 jsem mel dost problem ho dostat na rychlostni silnici, ) pak se vzala nova trubice, vymenila se (+ nevim co tam jeste delali ) a od te doby mi prijde, ze se ta spotreba zvedla, ale je mozne, ze to bude mit spojitost s RJ kvuli nejake kompenzaci behem toho, co se jezdilo s prorazenou trubici...na druhou stranu predpokladam, ze to by ale v autorizovanym servisu asi poresili ( ted jde o to, jestli to neporesili resetem SW a nemazli mi ty hodnoty nastavene pri chiptuningu - fakt tomu nerozumim )
Nicmene OT, dekuju za zminku o MAF - to me privedlo na novou myslenku, od te doby se mi 4x stalo, ze mi auto "prestalo jet" na ctvrt vteriny pri zrychleni... naposledy v lete, pak po cca mesici, pak po dvou mesicich a tyden na to jeste jednou, coz bylo prakticky ted nedavno - a chova se to jako kdyz zacnu pridavat a najednou bych uplne ubral plyn a hned zas po te 1/4 vterine naskoci a jede ok a dal nic ( najezd za pul roku mam tak 20 tisic, takze se to zas tak neopakuje, ) coz by prave MAFka mohla delat ( bylo mi receno ) - ale vezu to znamemu na servis pristi tyden, takze to jen tak pisu stranou...
Re: Chiptuning po opravě turbo hadice
Jak dlouho jsi s tim jezdil?
Je dost mozne, ze jsi oddelal turbo.
PID regulator polohy rozvadecich lopatek jede podle zpetne vazby z cidla tlaku v sani a pokud jsi mel takhle brutalne netesne vedeni na tlakove strane, drzel je porad natvrdo zavrene, takze motor nemel vykon a zaroven se turbo znacne pretacelo ve snaze dosahnout u cidla tlaku pozadavek z ridici jednotky.
Je dost mozne, ze jsi oddelal turbo.
PID regulator polohy rozvadecich lopatek jede podle zpetne vazby z cidla tlaku v sani a pokud jsi mel takhle brutalne netesne vedeni na tlakove strane, drzel je porad natvrdo zavrene, takze motor nemel vykon a zaroven se turbo znacne pretacelo ve snaze dosahnout u cidla tlaku pozadavek z ridici jednotky.
Re: Chiptuning po opravě turbo hadice
Nevím jak starý to auto je, ale Volvo u novějších modelů celkem rádo při návštěvě servisu zdarma nahrává upgrade Software Service 2.0, při jehož nahrání můžeš mimo jiné přijít o modifikovaný mapy. Pokud se tak stalo a pokud je ladič kterýmu si za to už jednou zaplatil trochu rozumnej, tak by ti je moh zase nahrát zpátky...zadarmo.
Re: Chiptuning po opravě turbo hadice
@bitmap: 20km max, z místa nehody domu, z domova do servisu, ale myslim, ze to turbo uplne vyradilo, kdyby bezelo naplno, tak by bylo slyset snad... no znamej v servise mi rekl, at nic neresim a ze dokud to jezdi, tak mam jezdit, takze budu jezdit
@dali: je to 2008ka, v podstate posledni verze s60 pred s60 II. Je to celkem normalni firma zabehla, tak se tam zkusim zastavit, az pojedu nekdy okolo, jen doufam, ze mam jeste nekde doklad, diky za radu.
@dali: je to 2008ka, v podstate posledni verze s60 pred s60 II. Je to celkem normalni firma zabehla, tak se tam zkusim zastavit, az pojedu nekdy okolo, jen doufam, ze mam jeste nekde doklad, diky za radu.
Re: Chiptuning po opravě turbo hadice
A jestli to taky není tím, že se venku ochladilo. Přeci jen v zimě maj hlavně nafťáky větší spotřebu běžně i o litr