FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
xDrive a 4matic mi taky nevadí - tam to naráží na skutečnost uvedenou dále.
PRávě s tím novým rozložením jsem také nejel, ale když to bylo 50:50, tak A4 mezigeneračně přibrala a aby to zvládly utlumit, tak ztvrdla.. K Subu se nemůžu vyjádřit.
PRávě s tím novým rozložením jsem také nejel, ale když to bylo 50:50, tak A4 mezigeneračně přibrala a aby to zvládly utlumit, tak ztvrdla.. K Subu se nemůžu vyjádřit.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Prave u Audi je to na snehu zle riesenie, auto je pretacave a preto je treba uberat plyn a clovek je vo vysledku pomalsi ako 50:50. Na suchu to nie je skoro vobec citit, takze naozaj neviem na co je to dobre?
4matic a xDrive su lepsie lebo rozdeluju pomer podla potreby. Inak Subaru s maualom ma 50:50 ale automat ma aktivny diferencial.
4matic a xDrive su lepsie lebo rozdeluju pomer podla potreby. Inak Subaru s maualom ma 50:50 ale automat ma aktivny diferencial.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
ja jsem po roce a pul s AWD prisel na jednu podstatenou vec. Pokud s ni jedu jako s FWD nebo RWD, citim jizdu jistejsi. Vzdy s ni dojedu o neco dal, lepe a efektivneji se mi s ni najizdi v hustem provozu z vedlejsi na hlavni, kor na morku ci snehu, v zime resim vyrazne mene problemu. Auto je to stale stejne nedotacive jako predokolky i zadokolky, akorat to neutralni chovani se z toho da lepe vydolovat, nez s predokolkou a o neco sloziteji jako s beznymi zadokolkami (bmw, mb..).
Hodne se operuje s rozlozenim mnotnosti, coz je velmi dulezite a tam je pravda u zakolkove verze bmw ci mb o neco lepsi k onomu pomyslnemu 50:50, nez u takove Audi ci Subaru. O predokolkach se nema v tomto hledu smysl ani bavit.
Takze 4kolka neni v nicem horsi, mimo fakt, ze vuci stejnemu autu s predokolkou ma o neco vice komponentu a tech 40-50kilo tam navic bude. Vuci zadokolce tam moc rozdilu nebude, jen v podstate v prednim diferaku a par dilech, ale ok, i tam bude tak 20kilo navic. Pak uz jen urcita forma hracickovani je u RWD o neco lehci, lepsi a vrozenejsi.
Hodne se operuje s rozlozenim mnotnosti, coz je velmi dulezite a tam je pravda u zakolkove verze bmw ci mb o neco lepsi k onomu pomyslnemu 50:50, nez u takove Audi ci Subaru. O predokolkach se nema v tomto hledu smysl ani bavit.
Takze 4kolka neni v nicem horsi, mimo fakt, ze vuci stejnemu autu s predokolkou ma o neco vice komponentu a tech 40-50kilo tam navic bude. Vuci zadokolce tam moc rozdilu nebude, jen v podstate v prednim diferaku a par dilech, ale ok, i tam bude tak 20kilo navic. Pak uz jen urcita forma hracickovani je u RWD o neco lehci, lepsi a vrozenejsi.
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
debatu na tema fungovani haldexu jsem oddelil sem
http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=16&t=204
http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=16&t=204
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Obcas si poziciavam Mercede Benz S500 4matic a ten by mal mat vektorovanie vykonu ale v skutocnosti je ovela nedotacavejsi ako moje Subaru ktore ma pevny pomer 50:50
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Zajímavým průvodním znakem AWD, jak už psal mmira, je ona disproporce mezi zrychováním x zpomalováním, možnou rychlostí v zatáčkách atd. Byl jsem toho svědkem mnohokrát a většinou to mělo stejný průběh, frajer stojí na plynu a ono to jede jak z praku, ale když chce brzdit nebo zatáčet, už to tak snadný není. Je to samozřejmě věc "obsluhy" nikoli pohonu, ale tuto nečitelnost bych zařadil mezi nevýhody AWD.
Přestože jsem si plně vědom výhod AWD a se všemi výše jmenovanými souhlasim, je už pro mě jedinou volbou RWD. A to z důvodů ovladatelnosti, čitelnosti a zábavnosti celé koncepce.
Přestože jsem si plně vědom výhod AWD a se všemi výše jmenovanými souhlasim, je už pro mě jedinou volbou RWD. A to z důvodů ovladatelnosti, čitelnosti a zábavnosti celé koncepce.
RWD
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
presne nevim co mas namysli tim brzdenim?d1.8t píše:Zajímavým průvodním znakem AWD, jak už psal mmira, je ona disproporce mezi zrychováním x zpomalováním, možnou rychlostí v zatáčkách atd. Byl jsem toho svědkem mnohokrát a většinou to mělo stejný průběh, frajer stojí na plynu a ono to jede jak z praku, ale když chce brzdit nebo zatáčet, už to tak snadný není. Je to samozřejmě věc "obsluhy" nikoli pohonu, ale tuto nečitelnost bych zařadil mezi nevýhody AWD.
Přestože jsem si plně vědom výhod AWD a se všemi výše jmenovanými souhlasim, je už pro mě jedinou volbou RWD. A to z důvodů ovladatelnosti, čitelnosti a zábavnosti celé koncepce.
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Možná to bylo myšleno tak, že AWD při zrychlování řidiče méně "upozorňuje" na horší adhezi (led, voda), takže ten si to uvědomí až při brždění / zatáčení...?
Ale nevím, jestli se to dá počítat mezi negativa koncepce...
Ale nevím, jestli se to dá počítat mezi negativa koncepce...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
měla by to být spíše výhoda, protože AWD tím jen dokazuje jistotu jízdy a náskok před dvoukolkamid1.8t píše:.... nečitelnost bych zařadil mezi nevýhody AWD....
ale mi taky chvilku trvalo než jsem se naučil rozeznávat méně čitelné a výše položené limity AWD
například že nezkušený řidič může přecenit brzdné schopnosti a zatáčku a skončí s AWD v zasněženém poligoes píše:presne nevim co mas namysli tim brzdenim?
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Ano, tak jsem to myslel. Dokud se stojí na plynu, tak jen máloco naznačuje, že by to mohlo klouzat.
RWD