Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Které palivo je to pravé pro či ono auto?
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od Vana »

Než emisní limity bych si tipnul spíše na výrazně nižší váhu i kratší kvalty togliattské chlouby
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od goes »

pavproch píše:moje řidičské poznatky za skoro 30 let s papírama: před 25ti lety žigul 1500 brzdil motorem daleko, daleko víc než brzdí můj aktuální 3er (třílitr)... obojí benzín, atmo.... sice si to nějak nedokážu technicky dát dohromady, ale nemůžou na to mít vliv emisní limity? žigul neměl žádný, zatímco brambor plní EURO5....
Pokud jde o hodnotu toho zpomaleni, tak problem je v rozdilne vaze tech aut. Pokud pojede zigul a tvoje BMW a oboje trba 60, tak preci jenom ta tvoje trojka te energie bude mit vice a zbrzdit i motorem auto co vazi vice je slozitejsi, zaroven muzes mit celkove mensi ztraty a taky je problem to srovnat protoze je rozdil zda brzdis motorem v ruznych otackach.

Takze to srovnani je slozite celkove. Chybi nejake srovnatelne auto, minimalne z pohledu vahy.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2150
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od GeneHawkins »

Vana píše:Myslím si že samotný podtlak nebrzdí. Podle mě víc brzdí právě motory bez klapky, protože trvale pumpují vzduch přes ventily a kanály a tím vznikají ztráty energie a tedy i silný brzdný účinek. Motor se zavřenou klapkou v sání nic nepumpuje a proto brzdí míň. Ostatně kdysi jsem diesel bez klapky měl taky a brzdil normálně - tj.silně
Myslíš si to špatně. Vezmi si staré auto s karburátorem a při brždění motorem s vypnutým klíčkem sešlápni plyn. Je to velký rozdíl.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16749
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od pavproch »

@vana+goes: rozdíl v hmostnosti těch dvou aut je fakt velmi výrazný.... vaz2013 =1030 kg, 330ix= 1715 kg...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od Vana »

pavproch: a podobně výrazný bude i rozdíl v délce kvaltů


GeneHawkins: zkusím ale jsem přesvědčený, že se sešlápnutým plynem to bude brzdit víc. Dám vědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16749
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od pavproch »

asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od Honza42 »

Hmotnost a při dojezdu z vyšších rychlostí i odpor vzduchu. Po přesedlání ze socialistického samohybu do skutečného automobilu jsem asi zaznamenal největší rozdíl. Prostě setrvačná hmotnost prohnilého kapitalismu a vyspělého socialismu se zásadně lišila.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16749
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň
to sem ale zase napsal kravinu.... můj žigul měl enem 4 kvalty.... :ymblushing:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od Vana »

Jo zrovna jsem se chtěl zeptat kdes sehnal takový atyp :-)
Naposledy upravil(a) Vana dne čtv 23 říj 19:30, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16749
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od pavproch »

náhodou byli bastliči, co na motor z žigula napasovali 5MT z polského fiata....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět