Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
Než emisní limity bych si tipnul spíše na výrazně nižší váhu i kratší kvalty togliattské chlouby
Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
Pokud jde o hodnotu toho zpomaleni, tak problem je v rozdilne vaze tech aut. Pokud pojede zigul a tvoje BMW a oboje trba 60, tak preci jenom ta tvoje trojka te energie bude mit vice a zbrzdit i motorem auto co vazi vice je slozitejsi, zaroven muzes mit celkove mensi ztraty a taky je problem to srovnat protoze je rozdil zda brzdis motorem v ruznych otackach.pavproch píše:moje řidičské poznatky za skoro 30 let s papírama: před 25ti lety žigul 1500 brzdil motorem daleko, daleko víc než brzdí můj aktuální 3er (třílitr)... obojí benzín, atmo.... sice si to nějak nedokážu technicky dát dohromady, ale nemůžou na to mít vliv emisní limity? žigul neměl žádný, zatímco brambor plní EURO5....
Takze to srovnani je slozite celkove. Chybi nejake srovnatelne auto, minimalne z pohledu vahy.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2150
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
Myslíš si to špatně. Vezmi si staré auto s karburátorem a při brždění motorem s vypnutým klíčkem sešlápni plyn. Je to velký rozdíl.Vana píše:Myslím si že samotný podtlak nebrzdí. Podle mě víc brzdí právě motory bez klapky, protože trvale pumpují vzduch přes ventily a kanály a tím vznikají ztráty energie a tedy i silný brzdný účinek. Motor se zavřenou klapkou v sání nic nepumpuje a proto brzdí míň. Ostatně kdysi jsem diesel bez klapky měl taky a brzdil normálně - tj.silně
Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
@vana+goes: rozdíl v hmostnosti těch dvou aut je fakt velmi výrazný.... vaz2013 =1030 kg, 330ix= 1715 kg...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
pavproch: a podobně výrazný bude i rozdíl v délce kvaltů
GeneHawkins: zkusím ale jsem přesvědčený, že se sešlápnutým plynem to bude brzdit víc. Dám vědět
GeneHawkins: zkusím ale jsem přesvědčený, že se sešlápnutým plynem to bude brzdit víc. Dám vědět
Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
Hmotnost a při dojezdu z vyšších rychlostí i odpor vzduchu. Po přesedlání ze socialistického samohybu do skutečného automobilu jsem asi zaznamenal největší rozdíl. Prostě setrvačná hmotnost prohnilého kapitalismu a vyspělého socialismu se zásadně lišila.
Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
to sem ale zase napsal kravinu.... můj žigul měl enem 4 kvalty....pavproch píše:asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
Jo zrovna jsem se chtěl zeptat kdes sehnal takový atyp
Naposledy upravil(a) Vana dne čtv 23 říj 19:30, celkem upraveno 1 x.
Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
náhodou byli bastliči, co na motor z žigula napasovali 5MT z polského fiata....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.