Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
Souhlasím s Davcza, hned po autoškole sem naprosto nechápal, proč sakra se při řazení zakusuju do volantu - když vím, že před 20 rokama strejda ve 125ce jezdil jak horkej nůž máslem od 1 po 5, nahoru dolů.. to byla lahoda.. To je něco co si pamatuju ze svejch 10 let doteď, a čeho jsem chtěl dosáhnout.
A tak jsem taky naprosto podvědomě, začal používat falešnej meziplyn, každodenním ježděním jsem to vypiloval na absolutní necukání, ale řekl bych že spojka dostávala pokouřit jako prase, protože to pomalý sešlapávání jí asi neudělá dobře. A pořád to nebylo úplně ono, jezdil jsem tak několik let..
A teď až po dalších 3 letech jsem si vzpomněl na články o meziplynu, dvojité spojce.. a teprve mi došlo kde je problém. A zkusil jsem místo plynu se spojkou, prořadit do neutrálu a udělat to stejný.
A buch - najednou jsem byl dokonale přesně tam, kam jsem se chtěl ty roky dostat. Ten falešnej meziplyn mi pomohl naučit se cítit kolik těch otáček má být pro danou rychlost a danej stupeň, teď jsem do toho jen zapojil neutrál a za půl hodinu ježdění nevěřím sám sobě, že se mi tak rychle povedlo na to zvyknout.. (jak tu píšou ostatní že jim to nejde a nejde) A jaká je to zábava když to tam padne!
Je to pro každýho? No není přece. Ať si každej jezdí jak chce, já prostě toužím po tom, aby lidi který vezu, měli maximální požitek.. nesnáším to škubání u podřazení. Všiml jsem si, že i velká spousta automatickejch převodovek není schopná řadit tak, jako řadím já v autě který znám - prokluzují a je tam cejtit kdy to nejede uplně jistě (nesrovnávám nejvyšší třídy BMW/mercedesy etc, to neznám).
Na tohle byla nejlepší felda 1.6 glx - tam když jsi se na spojku/plyn podíval škaredě, pochutnal sis na gumě volantu.. Jezdí tak lidi? Jezdí. Dá se to přežít? Ale jistě že dá.
Je lepší polívka z pytlíku nebo od maminky? Najím se obojího ale.. na mámině si pochutnám. Každej máme něco co cheme děla tpro zábavu, když tady občas kdosi píše: „meziplyn je nanic, to si jen honíte trika, dneska je to zbytečný“ No není to zbytečný. Když to umíš, zkusíš zařadit bez, s falešným, a pravým.. ten rozdíl poznáš.
A tak jsem taky naprosto podvědomě, začal používat falešnej meziplyn, každodenním ježděním jsem to vypiloval na absolutní necukání, ale řekl bych že spojka dostávala pokouřit jako prase, protože to pomalý sešlapávání jí asi neudělá dobře. A pořád to nebylo úplně ono, jezdil jsem tak několik let..
A teď až po dalších 3 letech jsem si vzpomněl na články o meziplynu, dvojité spojce.. a teprve mi došlo kde je problém. A zkusil jsem místo plynu se spojkou, prořadit do neutrálu a udělat to stejný.
A buch - najednou jsem byl dokonale přesně tam, kam jsem se chtěl ty roky dostat. Ten falešnej meziplyn mi pomohl naučit se cítit kolik těch otáček má být pro danou rychlost a danej stupeň, teď jsem do toho jen zapojil neutrál a za půl hodinu ježdění nevěřím sám sobě, že se mi tak rychle povedlo na to zvyknout.. (jak tu píšou ostatní že jim to nejde a nejde) A jaká je to zábava když to tam padne!
Je to pro každýho? No není přece. Ať si každej jezdí jak chce, já prostě toužím po tom, aby lidi který vezu, měli maximální požitek.. nesnáším to škubání u podřazení. Všiml jsem si, že i velká spousta automatickejch převodovek není schopná řadit tak, jako řadím já v autě který znám - prokluzují a je tam cejtit kdy to nejede uplně jistě (nesrovnávám nejvyšší třídy BMW/mercedesy etc, to neznám).
Na tohle byla nejlepší felda 1.6 glx - tam když jsi se na spojku/plyn podíval škaredě, pochutnal sis na gumě volantu.. Jezdí tak lidi? Jezdí. Dá se to přežít? Ale jistě že dá.
Je lepší polívka z pytlíku nebo od maminky? Najím se obojího ale.. na mámině si pochutnám. Každej máme něco co cheme děla tpro zábavu, když tady občas kdosi píše: „meziplyn je nanic, to si jen honíte trika, dneska je to zbytečný“ No není to zbytečný. Když to umíš, zkusíš zařadit bez, s falešným, a pravým.. ten rozdíl poznáš.
Re: Jak na meziplyny?
Mam to prave jak eMJe, pokud jedu co to jde tak me double clutching zamestna tolik ze uz nedelam spravne zbytek. Proto se chcu zamerit prave na rezervy v prenosu hmotnosti, skloubit brzdeni a motor jak pise jarka atd. S obyc meziplynem me to jde vyrazne lip a i kdyz uz se me double clutch povede tak nevidim takovej prinos oproti obyc meziplynu. Flintu do zita ale jeste uplne nehazu, double clutch budu porad zkuset pri klidnejsi jizde..
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Re: Jak na meziplyny?
dvojite vyslapnuti se musi zautomatizovat natolik, ze ho clovek dela bez nutnosti na nej myslet. je potreba si uvedomit i to, ze pedal neni nutno pustit uplne, staci do mista prvniho zaberu spojky. pohyb nohy pak pripomene neco na zpusob pismene W, jen ta spise uprostred je cca tretinova.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Jak na meziplyny?
Onon to navíc bude jako s jazykama, nebo učením čehokoli - pokud to nechci sám ze sebe, a nemusím dělat pořád, tak se to nenaučím. Teprve když musí, a nemám možnost to dělat jinak, tak to jde rychle.
Stačí si vzpomenout na začátky v autoškole, a první vyděšení že musíš v křižovatce při odbočování vpravo nejen za chviličku přeřazovat z jedničky na dvojku, a k tomu točit volantem, hlídat si chodce, opatrně brzdit aby ti někdo nenapral do zad... Ale taky to šlo
Stačí si vzpomenout na začátky v autoškole, a první vyděšení že musíš v křižovatce při odbočování vpravo nejen za chviličku přeřazovat z jedničky na dvojku, a k tomu točit volantem, hlídat si chodce, opatrně brzdit aby ti někdo nenapral do zad... Ale taky to šlo
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 371
- Registrován: sob 09 úno 21:42
Re: Jak na meziplyny?
Tak jsem pročetl celý vlákno... ŘP mám velmi krátkou dobu, občas se mi povede FM, ani to samosebou nemám zautomatizovaný. PM musím zkusit, protože to cukání při řazení nemám taky rád, a taky proto, že chci bejt dobrej řidič a chci si užít manuální převodovky dokud jsou.
Díky, chlapi, spousta dobrých informací tady.
Díky, chlapi, spousta dobrých informací tady.
Re: Jak na meziplyny?
Hodně záleží na autě. Třeba v půjčeným Mini Cooperu S jsem si na konci 80km cesty připadal že podřazuju jak kdyby to bylo moje auto, na elektronickej plyn ukázkový a hlavně konzistentní reakce. Mám 3 Volva, jednu naftu a 2x turbo benzín. Suverénně nejhorší na plynulou jízdu je ten nejnovější benzín s elektronickou škrtící klapkou. Nejpříjemnější a nejplynulejší je nafta, která má taky elektronickej pedál, ale dvouhmotu setrvák a podstatně inteligentnější software, kterej při sešlápnutý spojce nechá padat otáčky mnohem rychlejc než na neutrál bez spojky. Nejostřejší, nejrychlejší a nejpřesnější reakce má starej benzín s plynovým lankem, ale tak plynule jako s tou naftou se s ním jezdit nedá, možná taky díky jednohmotě setrvačníku a nejsilnější spojce co se dávala. Co si vzpomínám tak velice hezky se dalo naučit plynule jezdit na motorce, u který nějaký dvojspojkování nepřipadá v úvahu, protože neutrál má jenom mezi jedničkou a dvojkou.
Re: Jak na meziplyny?
zdar mám takú otázku na medziplyny teda klasický medziplyn stlačim spojku - vyradím - pustim spojku - a teraz ťuknem do plynu - otáčky vyletia na požadovanú úroveň - a v tom momente stláčam spojku a zaradzujem rýchlosť - (ale plyn mám medzitým pustený a otáčky medzitým dokiaľ ten kvalt zaradím trocha padnú čiže zhoda otáčok motor a prevodovka je rozdielna už ..... a teda neviem či stačí len do toho plynu ťuknuť tak ako to robím teraz alebo - - mierne plyn držať na zhodných otáčkach celú dobu a počas toho stlačiť spojku a zaradiť nižší kvalt??? moc díky
Re: Jak na meziplyny?
plyn nemůžeš držet zmáčknutý, musíš to udělat dostatečně rychle.
Pravda vyděsí
Re: Jak na meziplyny?
a nebo přidat plynu trošku víc aby nestihly otáčky tak spadnout. Sice řazení nebude probíhat v úplně vyrovnaných otáčkách, ale následný sepnutí spojky už jo - tedy auto netrhne.
A nebo jak radí kolega, dělat to všechno dostatečně rychle
A nebo jak radí kolega, dělat to všechno dostatečně rychle
Re: Jak na meziplyny?
Tak jsem si to tu pročetl a docela koukám, že někdo meziplyn (double clutch) považuje za pomalu předpotopní praktiku. Používám to při téměř každém podřazení - vyjma nějakého pohrkávání v koloně ve městě - a nějak si řízení bez toho neumím moc představit. Včetně brždění s podřazením (tady záleží na autě...když jedete takovým Loganem tak to moc nejde). Jednu dobu (cca dva týdny) jsem jezdil 20 km do práce a z práce skoro výhradně bez spojky - to už je docela hardcore, protože když to člověk netrefí tak to bolí převodovku a nebo to pozná než si to chroupne a musí na plyn znovu a znovu, zpomaluje a zpomaluje dokud to netrefí