Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
nejspíš u audi podlehli psychóze
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
vana: samozrejme, neumi, to nikde netvrdim. ale jde na to z druhe strany, to jsem mel na mysli, kdyz jsem mluvil o AWD s prevazujicim prenosem na zad.
nerikam, ze diferak je kuzelovy prevod. jen rikam, ze uzamknuty diferak, neni nic jineho, nez kuzelovy prevod.
jinak jsem rad, ze jsme nasli spolecnou rec.
aha, nenasli . to uz se bavime o tom, ktere kolo ci naprava je co schopno prenest. v tom pripade je haldex jen diferakem na druhou. je to otevreny system, takze pokud ho nekde mechanicky nepribrzdis, nejvice momentu se prenese do kola s nejmensi trakci.
merlin: a mluvil jsem nekde o tom, ze touzim o aute s rozlozenim 60/40? ale i tak je prevazujici pohon zade vyhodou. lze totiz vice ovladat auto plynem.
nerikam, ze diferak je kuzelovy prevod. jen rikam, ze uzamknuty diferak, neni nic jineho, nez kuzelovy prevod.
jinak jsem rad, ze jsme nasli spolecnou rec.
aha, nenasli . to uz se bavime o tom, ktere kolo ci naprava je co schopno prenest. v tom pripade je haldex jen diferakem na druhou. je to otevreny system, takze pokud ho nekde mechanicky nepribrzdis, nejvice momentu se prenese do kola s nejmensi trakci.
merlin: a mluvil jsem nekde o tom, ze touzim o aute s rozlozenim 60/40? ale i tak je prevazujici pohon zade vyhodou. lze totiz vice ovladat auto plynem.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
to jsem spatne formuloval, neni to zcela otevreny system, to by tam vazne musel byt ten diferak. musim si to poradne promyslet.mmira píše:to uz se bavime o tom, ktere kolo ci naprava je co schopno prenest. v tom pripade je haldex jen diferakem na druhou. je to otevreny system, takze pokud ho nekde mechanicky nepribrzdis, nejvice momentu se prenese do kola s nejmensi trakci.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
tady ti moc nerozumím, uzamknutý diferák je v podstatě tuhá hřídelmmira píše:nerikam, ze diferak je kuzelovy prevod. jen rikam, ze uzamknuty diferak, neni nic jineho, nez kuzelovy prevod.
nezaměňuj diferák se stálým kuželovým převodem, který bývá montovaný často ve stejné skříni
diferák je diferák a převod je převod
u předokolky s motorem napříč je taky diferák a žádný kuželový převod tam přitom nenajdeš.
to jen ať se domluvíme
ne, na každé kolo se přenese jen tolik momentu, kolik dovolí jeho trakcemmira píše:aha, nenasli . to uz se bavime o tom, ktere kolo ci naprava je co schopno prenest. v tom pripade je haldex jen diferakem na druhou. je to otevreny system, takze pokud ho nekde mechanicky nepribrzdis, nejvice momentu se prenese do kola s nejmensi trakci....
pokud na kolo přeneseš víc, jen se roztočí na vyšší otáčky (začne klouzat) ale po ustálení otáček už víc momentu stejně nepobere
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
60/40 rozlozeni hmotnosti nema zadne auto od audi co ma quattro. Pri rozjezdu pusobi sily, ktere zmeni rozlozeni hmotnosti a to az o 5% na zadni napravu. v ramci toho, ez kazde auto je prioritne nedotacive, tak u neaktivnich a neproaktivnich systemu, kde se meni rozlozeni zakladniho pomeru sil na kola az kdyz se jedno protaci, je vhodynejsi pro prujezdy zatacek preferovat zadni pohon. pusobi to na neutralitu.merlin píše:Ak mas rozdelenie hmotnosti 60/40, tak nerozumiem naco je dobre v zaklade prenasat vecsiu silu na zadnu napravu?
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
pravdu máš myslím jen částečně, odstředivá síla v rychle projížděné zatáčce zatěžuje pnumatiky velkými bočními silami, takže obvykle nezbývá dostatek adheze k intenzívní akceleraci a nemůže proto dojít k výraznějšímu nárůstu zatížení zadních kol.
Jednoduše řečeno, v zatáčce nemůžeš naložit tolik plynu jako v přímém směru, páč by ti to ulítlo
EDIT: a o změnu rozložení hmotnosti tady nejde, je to jen výsledek působení setrvačných sil
Jednoduše řečeno, v zatáčce nemůžeš naložit tolik plynu jako v přímém směru, páč by ti to ulítlo
EDIT: a o změnu rozložení hmotnosti tady nejde, je to jen výsledek působení setrvačných sil
Naposledy upravil(a) Vana dne pon 14 bře 07:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
no to je samozrejme pravda, ze v zatacce tak rychle jako po rovine jet nemuzes, resp. nepreneses tolik. Jde ovsem o to chovani auta, kdy diky silam na zadnich kolech se auto "pretaci kolem osy" a tim proste eliminuje "klouzani" predku ven. V extremu budou maximalni rychlosti stejneho auta se stejnym rozlozenim hmnotnosti apod. pokud by bylo AWD, fWD a RWD v zatacce velmi podobne.
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
pak je ještě otázka jak bereme tu maximální rychlost,
jestli bez plynu volným plachtěním, tak to může být podobné
pokud ale některá kola pohánějí, ubere jim to adhezi pro záchyt odstředivé síly a hnaná náprava se bude v extrému sunout ven přednostně
jestli bez plynu volným plachtěním, tak to může být podobné
pokud ale některá kola pohánějí, ubere jim to adhezi pro záchyt odstředivé síly a hnaná náprava se bude v extrému sunout ven přednostně
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
asi by to slo zpocitat na nejakem telese s nejakym povrchem apod. v praxi na konkretnich autech se na to prijit proste neda.
Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
Mensi upresneni k tomu co umi Subaru s DCCD:
Zdroj: snad jediny rozumny popis fungovani celeho systemu na http://www.driveperformance.subaru.com/ ... eprint.aspWith the control wheel moved all the way forward, lock-up is 100 percent with torque distribution at 50 percent front/50 percent rear. The percentage of lock-up from the top “LOCK” stage to the bottom is:
100 percent (50% front/50% rear)
85 percent
65 percent
35 percent
15 percent
0 percent (35% front/65% rear)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n