tak já se hlásímmmira píše:... dozadu muze jit taky jen 50%. alespon stejne jako v pripade haldexu jsem nenarazil na zdroj, ktery by tvrdil neco jineho....
Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
plne sepnuty haldex predstavuje uzavreny mezinapravovy diferencial, tedy 50:50. vic se dozadu nedostane ani s pomoci bozi. a pak je to o normalni funkci napravovych diferencialu, kde jen u posledniho haldexu XWD existuje moznost vektorovani mezi zadnimi koly. tedy ze maximum momentu prenaseneho na zadni napravu jde jen na jedno kolo.Vana píše:mmira: přesněji řečeno haldex nemá žádné maximum
sepnutý hladex (to stejné i x-drive a další) v podstatě představuje tuhou hřídel
a tuhá hřídel neumí nijak aktivně rozdělovat momenty, a už vůbec ne udržovat něakých 50:50
aktuální rozdělení (tedy něco jako odběr) momentu závisí pouze na odporech jednotlivých kol nebo náporav
najdi mi oficialni zdroj, ktery tvrdi neco jineho, pak uverim. sam VW ve svem popisu k B5.5 pise
Compared to the Torsen, the Haldex can direct torque more unequally to the front wheels (from 100:0 to 50:50 front-to-rear bias), thus providing a wider bias range than the 75:25 to 25:75 of the B5 Passat. Haldex is a reactive-type system, behaving as a front-wheel-drive vehicle until slippage is detected, at which point up to a maximum of 50% of the torque can be transmitted to the rear axle.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Nemoze to byt riesene inym stalym prevodom v prednom a zadnom diferencialy?
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
předkem se může přenášet skoro nula a všecko zadkem... je to spojený ... tedy ano na suchu by to dělalo 50:50 ale protáčející přední náprava nepřenese nic a zadní jelikož je pevně spojena s přední se otáčí stejnou rychlostí a auto žene kupředu a to klidně celým momentem motoru.
Slow and serious
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
aha, bavime se kazdy trochu o necem jinem. ale dobre, tuto interpretaci jsem ochoten akceptovat.
merlin: je tam spojka, tedy to same, co je haldex. jen je primo v prevodovce. takze plati to same
merlin: je tam spojka, tedy to same, co je haldex. jen je primo v prevodovce. takze plati to same
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
kdepak, 50:50 naopak rozděluje plně otevřený diferenciálmmira píše:...plne sepnuty haldex predstavuje uzavreny mezinapravovy diferencial, tedy 50:50. ...
PR pracovníci VW a nejen VW jsou trotli a vůbec tomu nerozumímmira píše:...am VW ve svem popisu k B5.5 pise
Compared to the Torsen, the Haldex can direct torque more unequally to the front wheels (from 100:0 to 50:50 front-to-rear bias), thus providing a wider bias range than the 75:25 to 25:75 of the B5 Passat. Haldex is a reactive-type system, behaving as a front-wheel-drive vehicle until slippage is detected, at which point up to a maximum of 50% of the torque can be transmitted to the rear axle.
nevěř jim a myslím to upřímně
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
moment, tohle si musim vyjasnit. mozna jde jen o nazvoslovi. uzavreny diferencial zbusobi to, ze vystupni hridele maji shodne otacky jako vstupni hridel. tedy uz to neni diferencial, ale jen kuzelovy prevod. to je presne situace plneho sepnuti haldexu. nevim o tom, ze by za prevodovkou aut s haldexem byl i diferak, takze v podstate jde o mezinapravove uzavreny system. rekneme, ze obe napravy maji stejnou trakci. v tu chvili se budou vsechna kola otacet stejnou uhlovou rychlosti ne kvuli odvalovani, ale kvuli pohonu. nemuze proste nastat stav, kdy se zadni naprava bude otacet rychleji nez predni. coz z podstaty veci umi xDrive.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
kuželový převod není součástí diferenciálu, je k němu pouze přišroubovaný
jinak máš pravdu
ale uzavřený x-drive taky neumí otáčet zadkem rychleji než předkem
jinak máš pravdu
ale uzavřený x-drive taky neumí otáčet zadkem rychleji než předkem
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
ale že se vsechna kola otačejí stejnou uhlovou rychlosti neznamená, že na ně jde stejný moment
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Ak mas rozdelenie hmotnosti 60/40, tak nerozumiem naco je dobre v zaklade prenasat vecsiu silu na zadnu napravu?
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť