Zkraceni diferencialu u BMW

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Zkraceni diferencialu u BMW

Příspěvek od beaumont »

mmira píše:(...)
mmch, mluvil jsem s kamosem, co si na Z4Mc nechal zkratit dif na 4.11 a rikal, ze to auto je o tridu rychlejsi. to asi bude ma nejblizsi uprava.
To mě zaujalo, kolik taková legrace stojí? Ptám se, protože v mém veteránu (E24 630CS r.v. 76) mám čtyřkvalt a naopak strašně krátký difereák (samozřejmě otevřený), takže dlouhá cesta po dálnici je už při 150 km/h utrpení pro auto i posádku. Origo dobový delší diferák (3,07 místo 3,45) i pětikvalt sice existují, ale stojí hrozné peníze, naopak druhý stejně krátký dif do zásoby mám. Takže kdyby ho někdo uměl za rozumnou cenu "prodloužit", měl bych zájem...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od mmira »

Kabatnik chce 20t + praci a podle jeho slov zvladne jakekoliv BMW
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od pavproch »

m4Zlik volá:chcu kontakt, neb scu zkrátit, pls... ^:)^
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od mmira »

Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od pavproch »

kuju převelice....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od beaumont »

Také děkuju, byť za tuhle cenu se do toho asi nepohrnu.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od d1.8t »

Půjde o vnitřnosti. Obaly se často lišily, ale pastorek a věnec byly pár generací stejný. Do e36 325i MT jsem dával stálej převod z e34 535i AT. Celkově to vyšlo do 5tis. Kč. Nevim jak je to u e24, ale zjistil bych jestli neni pastorek a věnec typově shodnej s něčím mladším (stejně to nakonec bude klasika 188mm).

Open diff z e30, e34 se prodává za 1-1,5tis. práce kolem trojky.
RWD
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od beaumont »

Já mám právě problém, že moje E24 je z úplně první série, kdy se mechanické věci shodovaly buď s předchozí řadou E3/E9 nebo s první "pětkou" E12. A těch už je pomálu a hlavně jen minimum z nich mělo pětikvalt nebo delší dif.

Od roku 1979 už měla E24 mechanické věci společné s pětkou E28, kde je samozřejmě mnohem snazší cokoliv sehnat a pětikvaltů bylo dost a dost, jenže do starších aut ty novější diferáky ani převodovky prostě nepasují (o narušení originality nemluvě).

Z E21 nebo E30 nepasuje vůbec nic, to je jiná řada.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od d1.8t »

Však jsem taky psal, že obaly jsou jiný, ale vnitřnosti nemusí bejt. Mě se osvědčilo nezabalit to, když se neshodovaly OEM čísla celých skupin, v tomto případě diff, ale zjistit jak je to s inside dílama. Možná, že to nebude kompatibilní a možná že bude. Katalog u e24 neni úplnej, ale třeba jsem našel, že ložisko na vstupu od kardanu je shodný s e34. Shody tam jsou.

Na pastorku a věnci neni co vymejšlet, pokud rozebereš náhradní diff co máš k dispozici, můžeme základní parametry oměřit, ofotit nebo jinak zdokumentovat. Co jsem vyndal z auta mám v krabici v garáži.
RWD
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od beaumont »

OK, to zní zajímavě, zkusím to zjistit. Každopádně díky za tip.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Odpovědět