Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují
Tomu nerozumím. Quattro také přerozděluje. Těch 40:60 není fix.
odděleno z vlákna o různých systémech pohonu
http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... 9428#p9428
MMira
odděleno z vlákna o různých systémech pohonu
http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... 9428#p9428
MMira
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
dotaz. subu s aktivnim diferakem jsou schopny poslat dozadu vic nez 50? imho ne, spise se to chova jak haldex. takze max 50:50. dalsi vec je u Subaru rozlozeni hmotnosti. moje Impreza ma 60/40 a jde to docela znat.merlin píše:Inak Subaru s maualom ma 50:50 ale automat ma aktivny diferencial.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
haldex nemá maximum 50:50
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Mam manual, takze je tam LSD diferencial zo zakladom 50:50, ale ten aktivny by mal dokazat poslat dozadu aj viac ako 50%. S tym rozlozenim mas pravdu, na cerstvom snehu je to napriklad vyhoda a v zime pouzivam uzsie zimne pneumatiky 195 (letne 225) co to kompenzuje. Inak lahka nedotacavost je podla mna vo vysledku rychlejsia, vsetky tie efektne veci na snehu su casovo neefektivne.mmira píše:dotaz. subu s aktivnim diferakem jsou schopny poslat dozadu vic nez 50? imho ne, spise se to chova jak haldex. takze max 50:50. dalsi vec je u Subaru rozlozeni hmotnosti. moje Impreza ma 60/40 a jde to docela znat.merlin píše:Inak Subaru s maualom ma 50:50 ale automat ma aktivny diferencial.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
ExFun, tam je pevnych 40:60. Spolocnik ma teraz novy Audi Allroad a nadava ze staci trochu pridat plyn a uz sa to pretaca, co ta znova donuti spomalit. Stary Allroad bol vzdy viac menej nedotacavy co umoznovalo rychlejsiu jazdu na snehu.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
není tam pevných 40:60
to je jen základní nastavení dané převodovým poměrem v planetovém diferenciálu
ale třecí závěrka dokáže moment ve významném rozsahu přerozdělit
to je jen základní nastavení dané převodovým poměrem v planetovém diferenciálu
ale třecí závěrka dokáže moment ve významném rozsahu přerozdělit
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Odporucam tieto dve videa:
http://auto.sme.sk/c/5696455/ktory-poho ... ubaru.html
http://auto.sme.sk/c/5737403/ktory-typ- ... n-4x4.html
http://auto.sme.sk/c/5696455/ktory-poho ... ubaru.html
http://auto.sme.sk/c/5737403/ktory-typ- ... n-4x4.html
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
zdroj? jestli chapu dobre princip haldexu, tak nemuze jit vys, nez na 50:50. to by znamenalo, ze by jeste k haldexu, tedy zarizeni pred diferakem, ktere pripojuje zadni napravu, musel byt pridan aktivni mezinapravovy diferak.Vana píše:haldex nemá maximum 50:50
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
mmira: přesněji řečeno haldex nemá žádné maximum
sepnutý hladex (to stejné i x-drive a další) v podstatě představuje tuhou hřídel
a tuhá hřídel neumí nijak aktivně rozdělovat momenty, a už vůbec ne udržovat něakých 50:50
aktuální rozdělení (tedy něco jako odběr) momentu závisí pouze na odporech jednotlivých kol nebo náporav
sepnutý hladex (to stejné i x-drive a další) v podstatě představuje tuhou hřídel
a tuhá hřídel neumí nijak aktivně rozdělovat momenty, a už vůbec ne udržovat něakých 50:50
aktuální rozdělení (tedy něco jako odběr) momentu závisí pouze na odporech jednotlivých kol nebo náporav
Naposledy upravil(a) Vana dne ned 13 bře 19:45, celkem upraveno 1 x.
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
merlin píše: aktivny by mal dokazat poslat dozadu aj viac ako 50%.
vzhledem k tomu, ze je to zalozeno na stejnem principu, jako haldex, tedy na prokluzujici spojce (hydraulic transfer clutch), ktera se spina dle potreby, tak dozadu muze jit taky jen 50%. alespon stejne jako v pripade haldexu jsem nenarazil na zdroj, ktery by tvrdil neco jineho. a ani nevim, jak by to slo mechanicky.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou