Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od ExFun »

Tomu nerozumím. Quattro také přerozděluje. Těch 40:60 není fix.

odděleno z vlákna o různých systémech pohonu

http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... 9428#p9428

MMira
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od mmira »

merlin píše:Inak Subaru s maualom ma 50:50 ale automat ma aktivny diferencial.
dotaz. subu s aktivnim diferakem jsou schopny poslat dozadu vic nez 50? imho ne, spise se to chova jak haldex. takze max 50:50. dalsi vec je u Subaru rozlozeni hmotnosti. moje Impreza ma 60/40 a jde to docela znat.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Vana »

haldex nemá maximum 50:50
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od merlin »

mmira píše:
merlin píše:Inak Subaru s maualom ma 50:50 ale automat ma aktivny diferencial.
dotaz. subu s aktivnim diferakem jsou schopny poslat dozadu vic nez 50? imho ne, spise se to chova jak haldex. takze max 50:50. dalsi vec je u Subaru rozlozeni hmotnosti. moje Impreza ma 60/40 a jde to docela znat.
Mam manual, takze je tam LSD diferencial zo zakladom 50:50, ale ten aktivny by mal dokazat poslat dozadu aj viac ako 50%. S tym rozlozenim mas pravdu, na cerstvom snehu je to napriklad vyhoda a v zime pouzivam uzsie zimne pneumatiky 195 (letne 225) co to kompenzuje. Inak lahka nedotacavost je podla mna vo vysledku rychlejsia, vsetky tie efektne veci na snehu su casovo neefektivne.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od merlin »

ExFun, tam je pevnych 40:60. Spolocnik ma teraz novy Audi Allroad a nadava ze staci trochu pridat plyn a uz sa to pretaca, co ta znova donuti spomalit. Stary Allroad bol vzdy viac menej nedotacavy co umoznovalo rychlejsiu jazdu na snehu.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Vana »

není tam pevných 40:60
to je jen základní nastavení dané převodovým poměrem v planetovém diferenciálu
ale třecí závěrka dokáže moment ve významném rozsahu přerozdělit
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od merlin »

Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od mmira »

Vana píše:haldex nemá maximum 50:50
zdroj? jestli chapu dobre princip haldexu, tak nemuze jit vys, nez na 50:50. to by znamenalo, ze by jeste k haldexu, tedy zarizeni pred diferakem, ktere pripojuje zadni napravu, musel byt pridan aktivni mezinapravovy diferak.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Vana »

mmira: přesněji řečeno haldex nemá žádné maximum
sepnutý hladex (to stejné i x-drive a další) v podstatě představuje tuhou hřídel
a tuhá hřídel neumí nijak aktivně rozdělovat momenty, a už vůbec ne udržovat něakých 50:50
aktuální rozdělení (tedy něco jako odběr) momentu závisí pouze na odporech jednotlivých kol nebo náporav
Naposledy upravil(a) Vana dne ned 13 bře 19:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od mmira »

merlin píše: aktivny by mal dokazat poslat dozadu aj viac ako 50%.

vzhledem k tomu, ze je to zalozeno na stejnem principu, jako haldex, tedy na prokluzujici spojce (hydraulic transfer clutch), ktera se spina dle potreby, tak dozadu muze jit taky jen 50%. alespon stejne jako v pripade haldexu jsem nenarazil na zdroj, ktery by tvrdil neco jineho. a ani nevim, jak by to slo mechanicky.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Odpovědět