Jistě znáte tzv. koncepci vymizení dopravy. Zformuloval ji přední dopravní demagog urbanokomunista Ian Gehl a postupně se stala doktrínou, kterou používali političtí urbanisté při plánování měst. Jak to funguje? Do místa, kde má doprava vymizet, tedy třeba do centra města, zakážete vjíždět určeným druhům dopravy, samozřejmě pod sankcí. Tím logicky nastane, že tam "doprava" přestane být. Občané, tedy uživatelé dopravy, se zprvu domnívají, že by dále měli do města přijíždět a hledají různé cesty, jak se tam dostat. Po čase je to ale přestane bavit. Proč taky. Zmizí obchody, zmizí služby, zmizí restaurace, zmizí dokonce u McDonald a jeho střevní ucpávky, a samozřejmě zmizí důvod tam jezdit. Doprava podobně jako výše zmíněné pozůstatky starého světa vymizí a tím je nastartována nová fáze masivní prosperity dopravně umrtvené oblasti. Na prázdných ulicích vybraní homosexuálové placení z grantů provozují radostně street performace, workshopy, radostně vaří dýňovou polévku a kdo není hipster, ten alespoň radostně čuchá toluen. Bohužel tuhle druhou fázi ještě nikdo neviděl, ale to určitým lidem nebrání o ní alespoň přesvědčivě mluvit.
celé tu