Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
2PP: nejsem materialovej inzenyr, vychazim jen z vlastnich pocitu a zkusenosti: ocel (1 ram) byla mekoucka, ale kroutila se jak had, hlinik (4 ruzne ramy, zadnej lowend) byly uzasne tuhy, ale drncalo to jak sileny, az karbonova sedlovka s cr-mo sedlem to udelala snesitelny, i 150/150mm full se dokazal ve sjezdech po kameni rozvibrovat az beda, pak byl karbonovej ht na 29" tuhost jeste lepsi i pres velky kola, ale ticho a pohodli, az jsem si rikal ze full je snad zbytecnej nez jsem si ho koupil. Karbonovej full na 29" je o neco mene tuzsi nez ht, ale o dalsi parnik pohodlnejsi.
Pravdou je, ze za tu dobu udelali v tuhosti velkej posun kola (moje prvni crossmaxy na ultralehkym hlinikovym ht byly nezapomenutelny) a plaste + tlaky, kdy jsem zacinal na 26x1.9 semiclick a ted 29x2.3 s asi polovicnima tlakama...
Add poškození u karbonu - zkušenost nemám, nikdy jsem nic neopravoval, ale hadam že to nebude tak snadný jako zaletovat cr-mo trubku. Kazdopadne vyrobci se mensich poskozeni zjevne boji, protoze treba spesl ma vsechny nachylny mista oblepeny takovou tou mekkou pruhlednou 3m folii, k ramu ji dostanete kilometr nahradni a v manualu se pise, ze jakykoliv poskozeni musi bejt prelepeny jinak no zaruka anymore a zjevne to neni jen na mistech kde hrozi odreni od stojanu na kola pred hospodou
btw...nejedete nekdo do rychlebek na vikend? nakej tip na sikovny ubytko tam?
Pravdou je, ze za tu dobu udelali v tuhosti velkej posun kola (moje prvni crossmaxy na ultralehkym hlinikovym ht byly nezapomenutelny) a plaste + tlaky, kdy jsem zacinal na 26x1.9 semiclick a ted 29x2.3 s asi polovicnima tlakama...
Add poškození u karbonu - zkušenost nemám, nikdy jsem nic neopravoval, ale hadam že to nebude tak snadný jako zaletovat cr-mo trubku. Kazdopadne vyrobci se mensich poskozeni zjevne boji, protoze treba spesl ma vsechny nachylny mista oblepeny takovou tou mekkou pruhlednou 3m folii, k ramu ji dostanete kilometr nahradni a v manualu se pise, ze jakykoliv poskozeni musi bejt prelepeny jinak no zaruka anymore a zjevne to neni jen na mistech kde hrozi odreni od stojanu na kola pred hospodou
btw...nejedete nekdo do rychlebek na vikend? nakej tip na sikovny ubytko tam?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklistické vlákno
Ocel je pružná o tom žádná.
Ubytování v Rychlebech seženeš i přímo na Základně. Mají svůj domek v obci. Žádná hitparáda, ale přespat se tam dá.
Ubytování v Rychlebech seženeš i přímo na Základně. Mají svůj domek v obci. Žádná hitparáda, ale přespat se tam dá.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Ještě k tomu karbonu. Člověk zabývající se profesionálně stavbou rámů mi teď tvrdil, že postavit v malosériové výrobě kvalitní rám je u karbonu levnější než u hliníku.
Opravdu kvalitní trubky z hliníku si hlídají velcí výrobci a je prý těžké se k nim za rozumnou cenu dostat.
Opravdu kvalitní trubky z hliníku si hlídají velcí výrobci a je prý těžké se k nim za rozumnou cenu dostat.
Re: Cyklistické vlákno
Kdyz se to udela spravne nic lepsiho nez karbon neni ...pavproch píše:s karbonovým bajkem jaxem psal zkušenosti nemám, ale měl bych trochu obavy z křehkého lomu po např. úderu kamenem do "příhodného" místa rámu.... ocel, hliník ani titan za běžných teplot náchylné na křehké lomy nejsou, u kabroňu bych (po páru zkušenostech se zlomenýma kabroňovýma lyžařskýma hůlkama,a ro vždy kkřehkým lomem v situaci, kdy bych hliníkovou hůlku pouze ohnul) bych se bál....
Neni potreba se bat sutru ... http://www.pinkbike.com/video/243228/ Pro nedockave staci preskocit az na patou minutu
Dulezite je se nedostat do situace kdy to praskne ...
Tenhle obrazek mam taky rad
Re: Cyklistické vlákno
Asi jo, asi je carbon top. Nicméně jak jsem psal - o samotný karbonový vlákna strach nemám, ale pojivo je organická pryskyřice. S karbonem mám (turnajové) zkušenosti ze squashových raket a rok hraná raketa je výrazně měkčí než nová. Imho za to může právě stárnutí pryskyřice, možná vibrace. Na rakety se používá high modulus carbon, stejný používá většina výrobců na rámy... Údajně z dlouhodobého hlediska je na tom líp mid modulus carbon, který ale není tak tvrdý ani lehký (zprostředkovaná info - neověřoval jsem).
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Fuj Ibis
P.S. nic proti Ibisům. Budou to dobrý rámy. Akorát jich teď je jak much a mně připadají jak na štaflích - hrozně vysoké (opticky). Pro kamaráda to je zase nejhezčí rám vůbec...
P.S. nic proti Ibisům. Budou to dobrý rámy. Akorát jich teď je jak much a mně připadají jak na štaflích - hrozně vysoké (opticky). Pro kamaráda to je zase nejhezčí rám vůbec...
Naposledy upravil(a) ExFun dne úte 02 zář 11:05, celkem upraveno 1 x.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
MMira a nechceš místo MTB pro tvoje použití CX? To by byl dobrý punk a pro tebe větší švihačka
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
CX? to je co?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Cyklistické vlákno
cyklokrosové kolo
Bacha, je to navykovy
Bacha, je to navykovy
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i