Octavia III

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2527
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Octavia III

Příspěvek od Brus »

ve phaetonu to taky nejde
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Octavia III

Příspěvek od EL_XEL »

BTW: Jak se do Oktávky dělaly aktivní kapoty... tak už se nedělají, mají EuroNCAP hodnocení a už na to serou :-D
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2527
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Octavia III

Příspěvek od Brus »

to mi určitě chybět nebude :-)
Pravda vyděsí
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Octavia III

Příspěvek od jerry »

EL_XEL píše:A je to doma!

Obrázek
Jaké dojmy po měsíci ježdění s O III RS? Je to takový zázrak, jak se psalo tady v testech? A co porovnání s O II RS? To by mě jako majitele dvokové RS hodně zajímalo. Jinak gratulace, v té modré je stejně nejlepší, ať si říká, kdo chce, co chce :)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27875
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia III

Příspěvek od řidičBOB »

za mne podvozkově i motorově krok vpřed. Jediný posun vzad mi přijdou xenonová světla, která podle mne v O2 svítily lépe.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Octavia III

Příspěvek od EL_XEL »

Tak porovnání v OII RS to auto jezdí o dost lépe. Na stejně velkých kolech je mnohem pohodlnější a jízda mi přijde jistější.

Problém je, že nemám úplně přímé porovnání, protože jsem mezitím měl šestkový Golf GTI.

Zázrakem bych to auto nenazval, má chyby, které mě štvou. Zkusím to shrnout bodově:
- Světla svítí velmi slušně, nevím, jestli BOB neměl tu OII s poštelovanými xenony nahoru (navíc to nebyly bixenony). Automatické vypínání dálkových světel je výborná věc na okresky, na dálnici je to víceméně zbytečnost, protože AFS funguje dobře v dálničním režimu a rozpálená dálková akorát tak rozsvěcují billboardy a dopravní značení. Ale zase, přímé porovnání s potkávačkami z O2 nemám.
- Soundsystém je takový nemastný neslaný. Na to, že to má subwoofer (který leda třese autem) a bůhvíkolik reproduktorů, to nehraje nijak extra. Nehraje to špatně, to ne, ale ani nic, z čeho bych se posadil na zadek. Dynaudio v předchozím Golfu s menším výkonem hrálo tak nějak subjektivně lépe. Ale to ještě udělám přímé srovnání. Standardní audio je prý naprostá tragédie.
- Brzdí to velmi dobře, při prudkém brzdění z vysoké rychlosti je to nesrovnatelně stabilnější než O2 RS. GTI je myslím maličko stabilnější, ale obě auta jsou v pohodě.
- Zvuk výfuku neexistuje, o zvuk v kabině se stará vibrátor. GTI zní zvenku asi stokrát líp. Tohle je ale dvousečné, v OIII RS se dá jet docela potichu a nebo si bručet, podle nálady.
- Motor je o dost lepší. Spotřeba je zatím asi o litr nižší v průměru oproti GTI, ale za těch necelých 5000 km jsem měl poměrně specifické cesty, takže počkám, až si to sedne. Připadá mi, že oproti Golfu v nižších otáčkách reaguje s větším zpožděním - jestli je to důsledek Euro6, netuším.
- Zatím mě nejvíc asi sere neschopnost sklápět pravé zpětné zrcátko při zařazené zpátečce a ovladači zrcátek na R, jako to uměl třeba Golf. Debilní koncernová politika, za to by si tam zasloužili naliskat a ještě jít na audienci k Lacovi Repáňovi. To platí i pro absenci online modulu v nejdražší verzi navigace.

Ale celkově vzato jsem s tím spokojený. Auto jsem si nakonfiguroval podle svých představ, žádné vyložené zklamání nepřišlo, pár věcí potěšilo.
retron
Letec
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Octavia III

Příspěvek od retron »

návod na aktivaci naklápění zpětného zrcátka při couvání, pomoci VCDS diagnostiky anebo primo pres navigaci/radio:
http://www.stemei.de/pages/coding/skoda ... enkung.php
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Octavia III

Příspěvek od jerry »

Díky EL_XEL za info. Potěšilo mě, že motor i podvozek je lepší. To u mě hraje největší roli, takže v budoucnu na ni přejdu, i se současnou OII RS jsem vcelku spokojený vzhledem k univerzálnosti použití. Ostatní jsou maličkosti. Snad jedině ten zvuk ze syntetizátoru, ale člověk si zvykne. Asi pak raději to ticho, nemám rád šidítka, už je jich až tak v dnešní době kolem plno. Taky budu zvažovat kombi versus sedan. U OIII RS se mi kombi poprvé taky líbí, na druhou stranu při prodeji bude asi větší zájem o sedan. Usedlí řidiči, co chtějí kombi, nebudou chtít RS, zájemci budou spíš mezi mladší generací a ti naopak budou chtít sedana. Jinak RS jako taková patří mezi auta s relativně nejmenším poklesem ceny, zřejmě pověst předchází skutečnost, ale proč to nevyužít :)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Octavia III

Příspěvek od EL_XEL »

retron píše:návod na aktivaci naklápění zpětného zrcátka při couvání, pomoci VCDS diagnostiky anebo primo pres navigaci/radio:
http://www.stemei.de/pages/coding/skoda ... enkung.php
Teď nejsem v autě, ale to menu v navigaci na 99 procent není, je tam jenom pokud jsou elektrické sedačky (které v O3RS nejsou).
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Octavia III

Příspěvek od EL_XEL »

jerry píše:Díky EL_XEL za info. Potěšilo mě, že motor i podvozek je lepší. To u mě hraje největší roli, takže v budoucnu na ni přejdu, i se současnou OII RS jsem vcelku spokojený vzhledem k univerzálnosti použití. Ostatní jsou maličkosti. Snad jedině ten zvuk ze syntetizátoru, ale člověk si zvykne. Asi pak raději to ticho, nemám rád šidítka, už je jich až tak v dnešní době kolem plno. Taky budu zvažovat kombi versus sedan. U OIII RS se mi kombi poprvé taky líbí, na druhou stranu při prodeji bude asi větší zájem o sedan. Usedlí řidiči, co chtějí kombi, nebudou chtít RS, zájemci budou spíš mezi mladší generací a ti naopak budou chtít sedana. Jinak RS jako taková patří mezi auta s relativně nejmenším poklesem ceny, zřejmě pověst předchází skutečnost, ale proč to nevyužít :)
Co se toho vibrátoru týká, myslel jsem si, že mi bude hodně vadit, ale ve výsledku je to naprosto v pohodě. Sice je to, jak říkáš, „šidítko“, ale v praxi to nevadí.
Odpovědět