FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Před pár lety bych si to netipnul, ale mně nejvíc vyhovuje RWD (s motorem za přední nápravou). Díky lepšímu rozložení hmotnosti může být podvozek více komfortní bez výraznějších náklonů v zatáčce a ochota zatáčet a stáčet se pod plynem do zatáčky je vyšší než u většiny FWD a AWD. Jistě existují FWD a AWD agilní, ale u těch bude ochota zatáčet vykoupena snížením komfortu..
AWD mi nic kromě asi 3 situací v zimě a zvýšené spotřeby celoročně nepřinesla.
Sedan RWD s motorem před nebo za zadní nápravou neznám, takže s tím nemám zkušenosti.
edit: a RWD mají úžasný rejd, což naopak člověk ve městě neskutečně ocení.
AWD mi nic kromě asi 3 situací v zimě a zvýšené spotřeby celoročně nepřinesla.
Sedan RWD s motorem před nebo za zadní nápravou neznám, takže s tím nemám zkušenosti.
edit: a RWD mají úžasný rejd, což naopak člověk ve městě neskutečně ocení.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Vana: Tak to je bohuzel pribeh sam pro sebe. V desti se ubere tak na 70, na snehu na 50. A urcite pro nas, zadokolkare je to neprijemne - cim mensi rychlost, tim nizsi akcie Proto take, pokud me nekdo na snehu nekdy v zivote predjel, bylo to vetsinou Audi apod. po predjeti pomalu jedouciho auta, nez jsem nabral tu spravnou rychlost. Ale beztak je to pak jen otazka casu, nez se karta obrati...
Nicmene samozrejme souhlasim s tim, ze ctyrkolka je velmi prijemna vec za podobnych podminek, proste staci zmacknout plyn a jet, prace zadna, vetsi rozmysleni zadne, nejaka brecka na stredu silnice jako by nebyla apod. S klasikou to znamena hodne soustredeni, premysleni a rychle chytani kazde vrtkavosti zade. Presto jsem si na zimu vzdy od roku 2001 poridil zadokolku, i kdyz jsem mel ctyrkolku a az na drobne vyjimky jezdil vylucne s ni. Je to proste skola, co se naucite resit na snehu je pak na mokru hracka a na suchu zivacka, velmi to podporuje cit pro auto...
Nicmene samozrejme souhlasim s tim, ze ctyrkolka je velmi prijemna vec za podobnych podminek, proste staci zmacknout plyn a jet, prace zadna, vetsi rozmysleni zadne, nejaka brecka na stredu silnice jako by nebyla apod. S klasikou to znamena hodne soustredeni, premysleni a rychle chytani kazde vrtkavosti zade. Presto jsem si na zimu vzdy od roku 2001 poridil zadokolku, i kdyz jsem mel ctyrkolku a az na drobne vyjimky jezdil vylucne s ni. Je to proste skola, co se naucite resit na snehu je pak na mokru hracka a na suchu zivacka, velmi to podporuje cit pro auto...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Pavel: Jen bych dopnil, že když se člověku s tím zrovna nechce zžívat, tak nechá prostě zapnuté ESP, drží plyn a ono si to poradí (tady vstupuje do hry různé naladění u různých značek).
Je mi jasné, že ty takový přístup nikdy nezvolíš, a pravděpodobně nezvolil, ale je dobré říct, že i tak to jde...
Je mi jasné, že ty takový přístup nikdy nezvolíš, a pravděpodobně nezvolil, ale je dobré říct, že i tak to jde...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Je to pravda, dnesni zadokolky nejsou zaludne. ESP sice trakce neprida, takze kde to nejede, nepojede to stejne, ale jinak jinak za jizdy v podstate neni treba nic moc umet proto, aby to jelo relativne rychle a pritom se clovek udrzel na silnici.
Take to ne vzdy vypinam, kdyz jedu v pohode a nevenuji jizde tolik pozornosti, neni duvod spolehat jen na sebe , ale kdyz si chci sjet, tak samozrejme vsechno vypnout. Proto bych si treba nikdy nekoupil Mercedes, protoze mit treba tak vyborne se chovajici auto jako je posledni C Klasse, jehoz moznosti jsou v zime pohrbene touhle "ficurou", ktera neprinasi vubec nic pozitivniho, to bych opravdu nesnesl.
Navic prichazis o psychologickou vyhodu. Kdyz vlajes treba ve 140 par metru za nejakym Audi pri prejizdeni, protoze zatimco on jede rovne, Tobe to chce chvili doleva, chvili doprava, hodne ho to znervozni a drive uhne
Take to ne vzdy vypinam, kdyz jedu v pohode a nevenuji jizde tolik pozornosti, neni duvod spolehat jen na sebe , ale kdyz si chci sjet, tak samozrejme vsechno vypnout. Proto bych si treba nikdy nekoupil Mercedes, protoze mit treba tak vyborne se chovajici auto jako je posledni C Klasse, jehoz moznosti jsou v zime pohrbene touhle "ficurou", ktera neprinasi vubec nic pozitivniho, to bych opravdu nesnesl.
Navic prichazis o psychologickou vyhodu. Kdyz vlajes treba ve 140 par metru za nejakym Audi pri prejizdeni, protoze zatimco on jede rovne, Tobe to chce chvili doleva, chvili doprava, hodne ho to znervozni a drive uhne
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Já to znám - jen v rychlostech nižších... Kupodivu i proaktivní MB ESP určité mírné rozvlnění dovolí než radiálně zasáhne..
Navíc já mám psychologickou výhodu zaměřovače na kapotě a výrazu kombinujícího zoufalství a pohled zabijáka v očích
Navíc já mám psychologickou výhodu zaměřovače na kapotě a výrazu kombinujícího zoufalství a pohled zabijáka v očích
Naposledy upravil(a) ExFun dne ned 13 bře 10:30, celkem upraveno 1 x.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
debata se nám stáčí tím klasickým směrem, sešli se zastánci toho a onoho a padají argumenty, proč je jedno lepší než to druhé. na druhou stranu to asi jinak nemůže skončit, protože se ukazuje to, co si myslím od začátku. ani v případě systémů pohonu neexistuje absolutní pravda a převládají osobní preference.
zajímalo by mě ale, nakolik je mezi lidmi stále zakořeněn názor, že AWD je ultimátně to nejlepší, co si člověk může kdy dopřát. ale asi to říkám to špatně, on se tento mýtus dostal hodně hluboko pod kůži většiny lidí. když se o tom s někým bavím, dost často slyším, že by chtěl AWD. a když se zeptám proč, co mu to přinese, tak v podstatě není schopen odpovědět. stejně tak se najde mnoho hlavně mladších jezdců, pro které je modla RWD. na otázku proč většinou blekotají něco o přetáčivosti a tak.
zajímalo by mě ale, nakolik je mezi lidmi stále zakořeněn názor, že AWD je ultimátně to nejlepší, co si člověk může kdy dopřát. ale asi to říkám to špatně, on se tento mýtus dostal hodně hluboko pod kůži většiny lidí. když se o tom s někým bavím, dost často slyším, že by chtěl AWD. a když se zeptám proč, co mu to přinese, tak v podstatě není schopen odpovědět. stejně tak se najde mnoho hlavně mladších jezdců, pro které je modla RWD. na otázku proč většinou blekotají něco o přetáčivosti a tak.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
mmira: zkusím to odpovědět ještě jednou a podrobněji. Než jsem kupoval své AWD, taky by mě nenapadlo ho vůbec chtít kvůli příplatku, spotřebě apod. To jen kamarád mě přesvědčil a já mu dodnes děkuji. Zkusím srovnat klady a zápory ze svého pohledu
zápory:
- Auto s AWD má větší spotřebu a je dražší - to je pravda, každá sranda něcio stojí
- je těžší a má trochu větší odpory, tedy i horší jízdní výkony na suchu - také pravda, leč na suchu jsem rychlostně omezený především předpisy, samotným provozem a neposlední řadě i míněním spolucestujících včetně psa. Samotný přívažek ve formě AWD nijak negativně nevnímám (cca 70 kg snižujících těžiště auta). Co se týká pře- nebo nedotáčivosti, na suchu ji absolutně nevnímám vzhledem k zmíněnému faktu, že limity auta jsou podstatně výše než dokážu při běžné jízdě dosáhnout. (Přitom určitě nejsem brzdou provozu, spíše naopak). Číselně vyjádřeno, nevadí mi nijak že moje AWD jede max. 220 a jako dvoukolka by jelo 225, když se stejně nuceně pohybuji rychlostmi výrazně nižšími.
a teď plusy:
- trvale vynikající trakce, což je zřetelné hlavně v zimních podmínkách. A nesouhlasím že zimní podmínky trvají pár dnů v roce, tuším cca čtyři zimy zpátky to bylo u nás rovných pět měsíců ! (sev.Morava) Trakce umožní nejen dojet pohodlně tam kde dvoukolkáři chodí pěšky nebo potupně nasazují řetězy. Dovolí nesrovnatelně lepší jízdí výkony při předjíždění na sněhu a břečce, auto podstatně lépe drží směr. I na vodě se trvalá AWD chová lépe, to stejné v podélných kolejích apod. Dovolí zaparkovat tam kde si 2x4 netroufne nebo to vůbec nedokáže. Dovolí v případě potřeby s jistotou odpálit od křižovatky bez zoufalého protáčení kol, opět hlavně na sněhu nebo mokru. Trakce dovolí i přes léto dojet například na blátivější cestě chtařům až na místo. Prostě auto se chová za ztíženějších podmínek podstatně jistěji a rozdíl je tím větší, čím jsou podmínky náročnější.
- jestli AWD ovlivní auto více k neutralitě nevím, teoreticky by mělo ale vhledem k obvyklému využití aut bych to nebral jako zásadní
Takže dvoukolka by na tom asi byla lépe při srovnání závodních schopností na suchu, ovšem v hodnocení celkové univerzálnosti ji AWD dle mého názoru setře. Za sebe, přestože žiji v nížině pod horami, AWD vnímám jako hodně velký přínos i proto že v zímě na ty hory poměrně často jezdím. A mám ihned srovnání, když musím někdy jet s dvoukolkou.
Ale opět připomínám že je to o osobních preferencích.
zápory:
- Auto s AWD má větší spotřebu a je dražší - to je pravda, každá sranda něcio stojí
- je těžší a má trochu větší odpory, tedy i horší jízdní výkony na suchu - také pravda, leč na suchu jsem rychlostně omezený především předpisy, samotným provozem a neposlední řadě i míněním spolucestujících včetně psa. Samotný přívažek ve formě AWD nijak negativně nevnímám (cca 70 kg snižujících těžiště auta). Co se týká pře- nebo nedotáčivosti, na suchu ji absolutně nevnímám vzhledem k zmíněnému faktu, že limity auta jsou podstatně výše než dokážu při běžné jízdě dosáhnout. (Přitom určitě nejsem brzdou provozu, spíše naopak). Číselně vyjádřeno, nevadí mi nijak že moje AWD jede max. 220 a jako dvoukolka by jelo 225, když se stejně nuceně pohybuji rychlostmi výrazně nižšími.
a teď plusy:
- trvale vynikající trakce, což je zřetelné hlavně v zimních podmínkách. A nesouhlasím že zimní podmínky trvají pár dnů v roce, tuším cca čtyři zimy zpátky to bylo u nás rovných pět měsíců ! (sev.Morava) Trakce umožní nejen dojet pohodlně tam kde dvoukolkáři chodí pěšky nebo potupně nasazují řetězy. Dovolí nesrovnatelně lepší jízdí výkony při předjíždění na sněhu a břečce, auto podstatně lépe drží směr. I na vodě se trvalá AWD chová lépe, to stejné v podélných kolejích apod. Dovolí zaparkovat tam kde si 2x4 netroufne nebo to vůbec nedokáže. Dovolí v případě potřeby s jistotou odpálit od křižovatky bez zoufalého protáčení kol, opět hlavně na sněhu nebo mokru. Trakce dovolí i přes léto dojet například na blátivější cestě chtařům až na místo. Prostě auto se chová za ztíženějších podmínek podstatně jistěji a rozdíl je tím větší, čím jsou podmínky náročnější.
- jestli AWD ovlivní auto více k neutralitě nevím, teoreticky by mělo ale vhledem k obvyklému využití aut bych to nebral jako zásadní
Takže dvoukolka by na tom asi byla lépe při srovnání závodních schopností na suchu, ovšem v hodnocení celkové univerzálnosti ji AWD dle mého názoru setře. Za sebe, přestože žiji v nížině pod horami, AWD vnímám jako hodně velký přínos i proto že v zímě na ty hory poměrně často jezdím. A mám ihned srovnání, když musím někdy jet s dvoukolkou.
Ale opět připomínám že je to o osobních preferencích.
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
tohle mi přijde poněkud masochisticképjanda píše:... samozrejme souhlasim s tim, ze ctyrkolka je velmi prijemna vec za podobnych podminek, proste staci zmacknout plyn a jet, prace zadna, vetsi rozmysleni zadne, nejaka brecka na stredu silnice jako by nebyla... Presto jsem si na zimu vzdy od roku 2001 poridil zadokolku, i kdyz jsem mel ctyrkolku a az na drobne vyjimky jezdil vylucne s ni. Je to proste skola, co se naucite resit na snehu je pak na mokru hracka a na suchu zivacka, velmi to podporuje cit pro auto...
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Vana: Ale to je kazdy trenink Take muzete sedet doma u televize s chipsy a colou, nebo si jit zasportovat Ja se jen snazim byt lepsi ridic, tohle uceni je nekonecne - na jednu stranu jsem stale pomalejsi, na druhou stranu si myslim, ze stale lepsi. Ale to je na jinou debatu, kterou doufam jeste nekde otevreme
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
no já trénuji radši na motorce v terénu. Návyky se snadno uplatní i v autě a celkem nic se nestane, když to někam zahodím. Ale ten nepříjemný pocit že i když trénuju víc tak jsem čím dál pomalejší mám taky.