Zip - da se aplikovat i na tento pripad?
- bloody cardinal
- Mistr volantu
- Příspěvky: 623
- Registrován: ned 30 říj 14:33
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zip - da se aplikovat i na tento pripad?
taky sem to myslel spíš takto, podobně jako jacík - dva pruhy bez šipek, v jednom kolona, v druhém ne, neznám (nebo znám, to je jedno), tak jedu v tom volném a ve chvíli kdy začne být odbočovací, snažím se přejet do správného pruhu
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zip - da se aplikovat i na tento pripad?
bloody: tak v tomto případě nemůže být o zipu řeč ani z žertu...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Zip - da se aplikovat i na tento pripad?
tak ono ve vami popisovanych situacich, kdy se prubezny pruh meni v odbocovaci je celkem snadne vyuzivat totalni pomalosti reakci vetsiny ridicu, takze ona se tam mezera vytvori celkem casto a zaradit se da pohodlne...pokud nejde o totalne nehybnej provoz
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zip - da se aplikovat i na tento pripad?
pokud se to hýbe, tak problém není...když to zůstane stát, tak zmrdi bloukují i odbočovací
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- bloody cardinal
- Mistr volantu
- Příspěvky: 623
- Registrován: ned 30 říj 14:33
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zip - da se aplikovat i na tento pripad?
však já sem neříkal že to je zipřidičBOB píše:bloody: tak v tomto případě nemůže být o zipu řeč ani z žertu...
mimo to skutečný odbočovací pruh (který se odpojuje od průběžného pruhu) a průběžný pruh, který se mění v odbočovací jsou dvě rozdílné věci, snažit se objet kolonu skutečným odbočovacím pruhem je skutečná prasárna, to s tebou souhlasím, ale takových chytráků nepotkám za rok ani tolik, kolik má Homer prstů. A i své "v podobných případech" jsem myslel průběžný pruh, který se mění v odbočovací.bc píše:... jak při zipu tak v podobných případech ...
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
- bloody cardinal
- Mistr volantu
- Příspěvky: 623
- Registrován: ned 30 říj 14:33
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zip - da se aplikovat i na tento pripad?
njn, my, co žijeme na venkově, jich tak moc nepotkáme
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
Re: Zip - da se aplikovat i na tento pripad?
viz krizovatka smerem na D2 u Vankovky, tam se chovam jako BobBond007 píše:tak ono ve vami popisovanych situacich, kdy se prubezny pruh meni v odbocovaci je celkem snadne vyuzivat totalni pomalosti reakci vetsiny ridicu, takze ona se tam mezera vytvori celkem casto a zaradit se da pohodlne...pokud nejde o totalne nehybnej provoz
Re: Zip - da se aplikovat i na tento pripad?
Pokud se průběžný pruh mění v odbočovací a tedy již není průběžný (a tam kam řidič chce přejet je průběžný), dále za podmínky souběžné jízdy (tedy kolony vozidel) se i na toto zařazování použije pravido tzv. zipu - viz Zákon č. 361/2000 Sb., § 12, odst. 5.řidičBOB píše:bloody: tak v tomto případě nemůže být o zipu řeč ani z žertu...
Samozřejmě pokud se někdo snaží objet kolonu vozidel zvláštním odbočovacím pruhem (tj. nově vzniklý pruh před křižovatkou), tak se nemusí auta řadit zipem, jelikož nebyla splněna podmínka, že tento pruh přestal být průběžný (tento odbočovací pruh jím nikdy nebyl).
Jinak řečeno, jestliže jsou dva pruhy, kdy jeden se stane odbočovacím (např. 100 m před křižovatkou) a druhý je pro přímý průjezd, a auta původně jedoucí v pruhu, který se stane odbočovacím chtějí jet rovně (zařadit se tak do průběžného pruhu), se při zvýšené husototě provozu zařazují metodou zipu do průběžného pruhu. Pokud jim takovéto zařazení neumožníš dopouštíš se přestupku výše uvedeného zákona.
Kdyby všichni dodoržovali pravidlo zipu a řadili se do průběžných pruhů až těsně v místě kdy je to nezbytné, kolony by se zkrátili. Ale řidiči do průběžného pruhu přejíždějí zpravidla postupně někdo 500 m někdo 100 m, někdo až v místě, kdy je to nutné... potom průběžný pruh jede logicky pomaleji.