BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
glider
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: ned 20 úno 00:08

Re: BMW Divize

Příspěvek od glider »

pp:
mmira píše:mel by ses toho rychle zbavit
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

eeeee... mám prostě brambora ráth... a tyky proto, že N.A. R6 v novém autě velikosti 3er je neska už nesehnatelné zboží, takže se o něj musím starat tak, aby mi vydržel až do důchodu...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Taxem lehce v rozpacích, možná se mi hroutí pracně sestavené plány....

Plán byl v zimě m4Zlikovi kompletně "udělat" brzdy - stávající OEM (30i EU specs) nahradit kompletníma (kotouče, třmeny, nosiče třmenů, desky a všechny bebechy okolo) OEM brzdama z 35is (EU specs)

Tím pádem bych místo 330/24mm měl vepředu 348/30 mm a místo 300/20 mm vzdu měl 320/20 mm.

Enemže... neska v noci sem nemoh spát, tak můj "mind was wandering" a ... napadlo mě, že 3er po podobném upgrade brzd vepředu (z 330 na 348mm) pocitově "ztěžknul a zlenivěl" na předek....

Taxem začal přemýšlet esli to je jen pocit nebo ne... a přišel sem an to, že ta změna kotoučů, třmenů atd... přidala na každém kole nejméně 4 kg neodpružené hmoty....

????

Otázka tedy zní: jít či nejít do toho? "Upgradovat" brzdy za cenu přidání neodpružených hmot či ne?

Podotýkám, že m4Zlika nemám na okruhové drcení "plný plyn-plná brzda" , ale na (rychlejší a dynamičtější) projížďky krajinou po okreskách....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: BMW Divize

Příspěvek od metaljohn »

Já bych začal nejdřív sportovníma destičkama a kotoučema, pokud stávající vadnou nebo nevyhovujou. Pokud by to nestačilo (což bych "jenom" od dynamičtějších projížděk nečekal), tak teprve pak bych šel do větších...
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

u stávajících brzd sem doposud ani jednou neměl pocit, že by byly jakkoli poddimenzované (snad jedině, že ty "malé" kotouče se opticky poněkud ztrácejí ve "velkých" 19" kolech) , přiznám, že hlavní motivací pro plánované "upgrade" bylo že "to" dělají (skoro) všichni na zpost.com (samozřejmě z těch, kteří se aktivně "hrabou" v autě... většinou tam ale cpou různé M-perforamace vícepístky).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

Přesně tak, začal bych lepšíma deskama, když to nevydrží kotouče tak lepší kotouče v oem rozměru. Samozřejmě se rozumí vyměnit brzdové hadice za pancéřové a závodní brzdovku. Pro okreskové ježdění to musí stačit. Zkus to pročíst tu: http://typer.cz/forum/viewforum.php?f=9, třeba najdeš inspiraci.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

njn, dyž ale "lepší" desky znamenají pískání a nefunkci za studena.... :(

navíc mám obavy že na Z4 e89 bude aftermarket výběr hodně omezený, možná až nulový... bo elektrická brzda vzadu... třeba u Zimmermanna sem to zjišťoval už loni, hned jaxem m4Zlika dovezl... výsledek zjišťování byla čistá nula...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

Pískání možná ano, možná ne (záleží jak zajedeš a co je to za typ), ale ta nefunkce za studena je úplná blbost. Měl jsem prakticky závodní vytrvalostní DS1.11 (teď mám závodní raybestos) a oboje za studena brzdí líp než oem materiál. Když jsem koupil ctr byly tam DS2500, pak jsem dal DS1.11 a i za studena to bylo o dost lepší (o oem materiálu ani nemluvím - tohle srovnání samo platí pro ctr, oem materiál u bmw může být jiný). Přečti si forum o brzdách na typer.cz, mohlo by ti to pomoct.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

jarka aka mythbuster :D

thx, kuknu na to... ^:)^
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

pavproch píše:jarka aka mythbuster :D
:D kdyby to byly jen moje zkušenosti, tak bych to tak jednoznačně netvrdil, ale je to potvrzeno i z typer.cz - takže je to ložený.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět