rychlost vs otacky vs spotreba
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
při malém zatížení,třeba po rovině můžu jezdit klidně na pětku 50. a pořád
Naposledy upravil(a) Smrťák dne sob 12 bře 15:35, celkem upraveno 1 x.
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
pjanda: Priklad ako vystrihnuty z vysokoskolskej fyziky Kiez by sme aj my pocitali svojho casu energie sedanov od BMW
Neviem si ale uplne predstavit spojitost potrebnej energie k prekonaniu vzdialenosti s logikou riadiacej jednotky. Ale je mozne, ze to za par hodin vstrebem uplne a bude mi vsetko nad slnko jasne
Neviem si ale uplne predstavit spojitost potrebnej energie k prekonaniu vzdialenosti s logikou riadiacej jednotky. Ale je mozne, ze to za par hodin vstrebem uplne a bude mi vsetko nad slnko jasne
Naposledy upravil(a) TomasK dne sob 12 bře 15:42, celkem upraveno 1 x.
www.tomaskroner.com
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Ja jsem to nenakousl, uz jsem to rozkousal Myslim, ze muj vypocet je pouzitelny - v danem konkretnim pripade zvitezila vyssi rychlostVana píše: koukám že jste tuhle problematiku už taky nakousl
Je ale potřeba vzít v úvahu i rychlost kterou se bude auto pohybovat na ten poslední stupeň :
- tj. jedno zkoušené auto například dosáhne při zvolených otáčkách na jedničku 30 km/h a na poslední stupeň 90 km/h. Při 90km/h nebudou aerodynamicé odpory ještě příliš vysoké takže jsem přesvědčený že ten nejvyšší kvalt bude určitě úspornější
- Jiné auto ale může díky odlišnému zpřevodování jet na jedničku při stejných otáčkách třeba 50 km/h a na poslední stupeň klidně i 190 km/h a v takovém případě bych to na vítězství posledního stupně už tak jednoznačně neviděl.
Ani v prvnim pripade by to nebylo uplne presne, v druhem to pak neresi vubec nic. Presne o tom ale bude pojednavat muj clanek Objevny neni, ale Smrtakuv omyl resiVana píše:pravděpodobně by to stačilo, ale jak je zjistíš pro částečné zatížení ?Smrťák píše:A nestačí napsat ,že je nejlepší jezdit v otáčkách max. točivého momentu?
Výrobce ti je neprozradí takže stejně zbývá jen cit a odhad
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Smrt se nikdy nemýlí Bude nějaký test na éčka? Biosračky? Konverzní sady? Nabízím k testu svoje auto OK . Dost OT
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
ak su tie vypocty spravne a vezmeme do uvahy, ze pri rychlosti 20 vs 100 km/h danu vzdialenost prejdem pri pomalsom tempe 5krat pomalsie (potrebujem 5krat viac energie), tie rozdiely su dost markantne.pjanda píše:
Ted to cele sectu s energii potrebnou pro zrychleni, pripocitam jeste energii potrebnou na jednu hodinu behu samotneho motoru pro oba rezimy a jsem na:
10,5794 kWh pro jizdu na sestku a
10,6602 kWh pro jizdu na jednicku
Je to tedy hodne zjednodusene, ale myslim si, ze neni faktor, ktery by cele srovnani posunul do zasadne jinych sfer. Uz tohoto je patrne, ze spotreba pri jizde na jednicku bude vyssi, navic jsou zde dalsi faktory, ktere efektivitu prace celeho mechanismu pri jizde na prvni prevodovy dale snizi. Takze to jednicka nejspis prohraje.
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
myslím si že těch 0,8 ltr/hod. je docela málo, tahle hodnota se týká volnoběhu. My ale potřebujeme aby se točil zvýšenými otáčkami abychom dosáhli 20km/h (tj. například cca dvojnásobek volnoběžných otáček).pjanda píše:... do hry vstupuje faktor, ktery si dovolim oznacit jako "bazalni metabolismus motoru" , proste motor neco spotrebovava k tomu, aby sam bezel.... presne cislo nemam, ale bezny motor spotrebuje kolem 0,8 litru paliva za hodinu jenom na to, aby sam bezel. ...
Takže bych tipnul že spotřeba na krytí vnitřních ztrát bude citelně větší (a to motor ještě stále neprodukuje žádný užitečný výkon)
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Casovy faktor uz je zohlednen, jde o celkovou potrebnou energii.mager píše: ak su tie vypocty spravne a vezmeme do uvahy, ze pri rychlosti 20 vs 100 km/h danu vzdialenost prejdem pri pomalsom tempe 5krat pomalsie (potrebujem 5krat viac energie), tie rozdiely su dost markantne.
Je to tedy tak, ze to vychazi +/- stejne, nejaky kus na tu ci onu stranu to posunou faktory, ktere jsem zanedbal a ktere opravdu nechci pocitat. Treba Vana se toho muze zhostit
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Jaj to né, tak fundovaně se v tom nevyznám. Ale případné korekce rád poradímpjanda píše:...Je to tedy tak, ze to vychazi +/- stejne, nejaky kus na tu ci onu stranu to posunou faktory, ktere jsem zanedbal a ktere opravdu nechci pocitat. Treba Vana se toho muze zhostit
Například by bylo asi pro komplexnost dobré nezanedbávat valivé odpory + odpory převodů. Sice jsou zhruba lineární takže by energie na jejich pokrytí neměla záviset na rychlosti projetí dané vzdálenosti, ale může to také trochu ovlivnit režim práce motoru.
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Spocitejte Pro me osobne je to pruzkum bojem, zaver jsem predem neznal, takze za jakekoli upresneni budu jedine rad. Radeji bych si o tom neco precetl, nez to vymyslel, ale minimalne v CR se o takovych vecech nikde nepise. Pokud je tu nejaky faktor, ktery to zasadne ovlivnuje, sem s nim...
Zanedbano je toho obecne dost, je to jen bleskovy pripsevek do fora posunujici diskusi za uroven "na palubnim pocitaci jsem videl 40", coz me prilis neuspokojovalo Faktoru majicich vliv je jinak moc, ale podle me uz tu neni zadny, ktery by pomer zasadne zmenil. S rychlosti bude urcite rust odpor vseho co se toci s koly, treba take diferencial, coz by nemuselo byt uplne bezvyznamne, proti tomu ale budou stat vyssi ztraty v prevodovce... Myslim, ze to nic uz nikam zasadne neposune. Ale rad se necham prekvapit, sam uz nemam sily ani chuti se v tom dale vrtat, protoze efektivita dalsiho zkoumani uz je bidna - prilis mnoho obetovaneho casu prilis malemu zpresneni...
Zanedbano je toho obecne dost, je to jen bleskovy pripsevek do fora posunujici diskusi za uroven "na palubnim pocitaci jsem videl 40", coz me prilis neuspokojovalo Faktoru majicich vliv je jinak moc, ale podle me uz tu neni zadny, ktery by pomer zasadne zmenil. S rychlosti bude urcite rust odpor vseho co se toci s koly, treba take diferencial, coz by nemuselo byt uplne bezvyznamne, proti tomu ale budou stat vyssi ztraty v prevodovce... Myslim, ze to nic uz nikam zasadne neposune. Ale rad se necham prekvapit, sam uz nemam sily ani chuti se v tom dale vrtat, protoze efektivita dalsiho zkoumani uz je bidna - prilis mnoho obetovaneho casu prilis malemu zpresneni...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Odchylku od uplnosti lze vzit i z druhe strany - vysledne kWh by vzhledem k tomu, ze to bylo na trase 100 km, znamenaly spotrebu neco pres 4 litry na 100 km, coz je jiste nerealne, takova 330i pri konstatntni 100 km/h na rovine jede za nejakych 5,5-6 l. Takze tu mame prostor pro nejake 3,5-4 kWh na dalsi ztraty. Myslim, ze tohle uz slozi spise rada drobnosti a zpresneni nez nejaky velky faktor. Neco da valivy odpor (ten se zrovna da spocitat celkem snadno), neco ztraty v prevodovce a prenosu vykonu obecne, neco vetsi ztraty samotneho motoru... Na tohle uz jsem vazne lenivy
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n