Jak na meziplyny?
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
X123: Ano, je to tak, ale priznam se, ze sam to delam uz jen v autech, kde maji prevodovky pomale synchrony, pomalu klesaji otacky motoru apod., tedy kde to je spise nutnost, aby do sebe vsechno alespon trochu rozumne zapadalo. Pokud radim treba mezi vyssimi (rozumejte blize naskladanymi) kvalty u spolupracujiciho auta, tak uz to nedelam. Ale to neznamena, ze to je dobre, je to muj limit, nikdy jsem si to nezazil jako absolutni standard, takze to neumim bezne delat tak, abych tim neco jineho neztratil a delam to jen tehdy, kdyz tim neco zjevneho ziskam...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
ja k tomuto mam velmi malo co dodat, stale jsem jen na zacatku. nezaznela ale jedna drobnost (snad jsem ji neprehledl). pri spravne provadenem meziplynu neni treba spojku poustet zcela. staci ji jen lehce povolit, tedy do mista, kde zacina zabirat. uz jen to staci k roztoceni synchronu.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
mmira: nevím jestli je to tak jednoduché. Myslím že přitom musíš otáčky srovnat dost přesně, jinak synchron nedovolí zařadit kvalt. A zároveň synchron nemůže otáčky efektivně dorovnat sám, protože mu v tom brání unášející spojka.
Ale je možné že na některých autech to funguje
Ale je možné že na některých autech to funguje
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
moment setrvacnosti synchonu je na rozdil od auta velmi nizky, takze staci opravdu jen lehulinky zaber spojky, aby se roztocily na otacky motoru.Vana píše:mmira: nevím jestli je to tak jednoduché. Myslím že přitom musíš otáčky srovnat dost přesně, jinak synchron nedovolí zařadit kvalt. A zároveň synchron nemůže otáčky efektivně dorovnat sám, protože mu v tom brání unášející spojka.
Ale je možné že na některých autech to funguje
jen doufam, ze si rozumime v tom, ze vystavim spojku, vyradim, dam meziplyn a soucasne mirne povolim pedal spojky, opet ho seslapnu a radim.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
mira: pokud tím mírným neúplným záběrem spojky myslíš fázi mezi oběma sešlápnutími spojky tak jo, to je o.k.
jinak moment setrvačnosti samotného synchronu (přesněji synchronní spojky) je poměrně zanedbatelný. To co se musí hlavně roztočit je celá hnací hřídel včetně ozubených kol pokud jsou na ni vázané a spojková lamela
jinak moment setrvačnosti samotného synchronu (přesněji synchronní spojky) je poměrně zanedbatelný. To co se musí hlavně roztočit je celá hnací hřídel včetně ozubených kol pokud jsou na ni vázané a spojková lamela
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Můj bejvalej Sunny GTi měl opravdu rychlé reakce na plyn. Potom co ho nynější majitel přestavěl na vrchy a má odbržděno 170k, naváženo 1030kg, lehkej setrvák, krátkou skříň z primery kombi a 13-ky semisliky to jede jak praštěný.jarka píše:Tak to máš docela kliku, já už jsem kvůli špatným synchronům musel nechat 2krát půlit převodovku . Pokud umíš "falešný", tak to dvojí vyšlápnutí už se člověk naučí docela rychle. Fakt má sunny gti lepší reakci na plyn než ctr? Tak to musí být nirvána...charger píše:...Vzhledem k tomu, že ačkoliv jsem jel již v mnoha autech, tak jen jedno jediné mělo špatné synchrony (vlastně jen jeden synchron v Acuře Integře GSR), není šetřetí těchto částí auta zbytečné? ...
RWD
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
souhlas, samozrejme. ja jsem vystudoval fyziku, v technickych termitech si nejsem uplne jist, tak se je snazim nepouzivat.Vana píše:jinak moment setrvačnosti samotného synchronu (přesněji synchronní spojky) je poměrně zanedbatelný. To co se musí hlavně roztočit je celá hnací hřídel včetně ozubených kol pokud jsou na ni vázané a spojková lamela
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
možná, že to tady už padlo......ale já furt nechápu smysl používání meziplynů při normální cestě z bodu A do bodu B ... co se týče ježdění na okruhu nebo třeba při rally tak tam je to jasný, tam je to bez debat....ale při normální jízdě? Benzín tím neušetřím, pošetření převodovýho ústrojí nestojí za řeč a jestli odřadím o nějakej zlomek času rychlejc a o nějaký procento plynulejc (možná)...
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Já to dělám, protože mě to jednak baví a jednak je to pro mě pohodlnější, nemám rád pomalý vyšlapávání spojky. A taky to dělám proto, abych vlastně pořád trénoval a zlepšoval to
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Je to ukrutně nedoceněné auto. Ten ve kterém jsem jel je taky stavěný na vrchy, krátká skříň se svorem, sériový motor, jen lepší sání a svody a jede téměř stejně jak Civic Type-R, tady je i srovnání.d1.8t píše:Můj bejvalej Sunny GTi měl opravdu rychlé reakce na plyn. Potom co ho nynější majitel přestavěl na vrchy a má odbržděno 170k, naváženo 1030kg, lehkej setrvák, krátkou skříň z primery kombi a 13-ky semisliky to jede jak praštěný.jarka píše:Tak to máš docela kliku, já už jsem kvůli špatným synchronům musel nechat 2krát půlit převodovku . Pokud umíš "falešný", tak to dvojí vyšlápnutí už se člověk naučí docela rychle. Fakt má sunny gti lepší reakci na plyn než ctr? Tak to musí být nirvána...charger píše:...Vzhledem k tomu, že ačkoliv jsem jel již v mnoha autech, tak jen jedno jediné mělo špatné synchrony (vlastně jen jeden synchron v Acuře Integře GSR), není šetřetí těchto částí auta zbytečné? ...
Ain´t nobody got time for that