Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

X123: Ano, je to tak, ale priznam se, ze sam to delam uz jen v autech, kde maji prevodovky pomale synchrony, pomalu klesaji otacky motoru apod., tedy kde to je spise nutnost, aby do sebe vsechno alespon trochu rozumne zapadalo. Pokud radim treba mezi vyssimi (rozumejte blize naskladanymi) kvalty u spolupracujiciho auta, tak uz to nedelam. Ale to neznamena, ze to je dobre, je to muj limit, nikdy jsem si to nezazil jako absolutni standard, takze to neumim bezne delat tak, abych tim neco jineho neztratil a delam to jen tehdy, kdyz tim neco zjevneho ziskam...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od mmira »

ja k tomuto mam velmi malo co dodat, stale jsem jen na zacatku. nezaznela ale jedna drobnost (snad jsem ji neprehledl). pri spravne provadenem meziplynu neni treba spojku poustet zcela. staci ji jen lehce povolit, tedy do mista, kde zacina zabirat. uz jen to staci k roztoceni synchronu.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od Vana »

mmira: nevím jestli je to tak jednoduché. Myslím že přitom musíš otáčky srovnat dost přesně, jinak synchron nedovolí zařadit kvalt. A zároveň synchron nemůže otáčky efektivně dorovnat sám, protože mu v tom brání unášející spojka.
Ale je možné že na některých autech to funguje
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od mmira »

Vana píše:mmira: nevím jestli je to tak jednoduché. Myslím že přitom musíš otáčky srovnat dost přesně, jinak synchron nedovolí zařadit kvalt. A zároveň synchron nemůže otáčky efektivně dorovnat sám, protože mu v tom brání unášející spojka.
Ale je možné že na některých autech to funguje
moment setrvacnosti synchonu je na rozdil od auta velmi nizky, takze staci opravdu jen lehulinky zaber spojky, aby se roztocily na otacky motoru.

jen doufam, ze si rozumime v tom, ze vystavim spojku, vyradim, dam meziplyn a soucasne mirne povolim pedal spojky, opet ho seslapnu a radim.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od Vana »

mira: pokud tím mírným neúplným záběrem spojky myslíš fázi mezi oběma sešlápnutími spojky tak jo, to je o.k.

jinak moment setrvačnosti samotného synchronu (přesněji synchronní spojky) je poměrně zanedbatelný. To co se musí hlavně roztočit je celá hnací hřídel včetně ozubených kol pokud jsou na ni vázané a spojková lamela
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od d1.8t »

jarka píše:
charger píše:...Vzhledem k tomu, že ačkoliv jsem jel již v mnoha autech, tak jen jedno jediné mělo špatné synchrony (vlastně jen jeden synchron v Acuře Integře GSR), není šetřetí těchto částí auta zbytečné? ...
Tak to máš docela kliku, já už jsem kvůli špatným synchronům musel nechat 2krát půlit převodovku :( . Pokud umíš "falešný", tak to dvojí vyšlápnutí už se člověk naučí docela rychle. Fakt má sunny gti lepší reakci na plyn než ctr? Tak to musí být nirvána...
Můj bejvalej Sunny GTi měl opravdu rychlé reakce na plyn. Potom co ho nynější majitel přestavěl na vrchy a má odbržděno 170k, naváženo 1030kg, lehkej setrvák, krátkou skříň z primery kombi a 13-ky semisliky to jede jak praštěný. :-bd
RWD
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od mmira »

Vana píše:jinak moment setrvačnosti samotného synchronu (přesněji synchronní spojky) je poměrně zanedbatelný. To co se musí hlavně roztočit je celá hnací hřídel včetně ozubených kol pokud jsou na ni vázané a spojková lamela
souhlas, samozrejme. ja jsem vystudoval fyziku, v technickych termitech si nejsem uplne jist, tak se je snazim nepouzivat. :ymblushing:
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od Pickuper »

možná, že to tady už padlo......ale já furt nechápu smysl používání meziplynů při normální cestě z bodu A do bodu B :-? ... co se týče ježdění na okruhu nebo třeba při rally tak tam je to jasný, tam je to bez debat....ale při normální jízdě? Benzín tím neušetřím, pošetření převodovýho ústrojí nestojí za řeč a jestli odřadím o nějakej zlomek času rychlejc a o nějaký procento plynulejc (možná)... :-?
Niko nadžanel ko kerdža
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od metaljohn »

Já to dělám, protože mě to jednak baví a jednak je to pro mě pohodlnější, nemám rád pomalý vyšlapávání spojky. A taky to dělám proto, abych vlastně pořád trénoval a zlepšoval to :)
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od charger »

d1.8t píše:
jarka píše:
charger píše:...Vzhledem k tomu, že ačkoliv jsem jel již v mnoha autech, tak jen jedno jediné mělo špatné synchrony (vlastně jen jeden synchron v Acuře Integře GSR), není šetřetí těchto částí auta zbytečné? ...
Tak to máš docela kliku, já už jsem kvůli špatným synchronům musel nechat 2krát půlit převodovku :( . Pokud umíš "falešný", tak to dvojí vyšlápnutí už se člověk naučí docela rychle. Fakt má sunny gti lepší reakci na plyn než ctr? Tak to musí být nirvána...
Můj bejvalej Sunny GTi měl opravdu rychlé reakce na plyn. Potom co ho nynější majitel přestavěl na vrchy a má odbržděno 170k, naváženo 1030kg, lehkej setrvák, krátkou skříň z primery kombi a 13-ky semisliky to jede jak praštěný. :-bd
Je to ukrutně nedoceněné auto. Ten ve kterém jsem jel je taky stavěný na vrchy, krátká skříň se svorem, sériový motor, jen lepší sání a svody a jede téměř stejně jak Civic Type-R, tady je i srovnání.
Ain´t nobody got time for that
Odpovědět