BMW Divize
Re: BMW Divize
taky konecne muzu prisypat neco zkusenosti s MO. v patek jsem vyzvedl poladenou M3 a vyrazili jsme na NS. uprava auta se vydarila velmi, vikend na NS se taky povedl, ale o tom az pozdeji.
nove mam komplet MO nano od motoru po dif. v motoru ani difu se to samo nijak nepozna, ale prevodovka jde po zahrati vyrazne lehceji.
nove mam komplet MO nano od motoru po dif. v motoru ani difu se to samo nijak nepozna, ale prevodovka jde po zahrati vyrazne lehceji.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
domluvil jsem s ofi dovozcem slevu pro cleny fora, v kratke dobe se tu objevi jeho vlastni vlaknoSpectral píše:Odkud nakupujete ty Millers Oils oleje? Od nejlevnějšího prodejce nebo od toho oficiálního, třeba s využitím nějaké klubové slevy (vím, že třeba subaristi a hondaři mají 10 %)?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
kurnik šopa, že sem s tim barelem nepočkal....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Kuva, závidím jako sviňa - já byl v týdnu v Brně a jen jsem zjistil, že to prostě Ring není . Jak moc a co bylo poladěno na myši?mmira píše:v patek jsem vyzvedl poladenou M3 a vyrazili jsme na NS. uprava auta se vydarila velmi, vikend na NS se taky povedl, ale o tom az pozdeji.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
ridic je vedle brzd to hlavni, co potrebuje poladit. zatimco posledne to bylo auto, co zdrzovalo, tentokrate jsem to byl hlavne ja, kdo to kazil.
auto ma udelany relativne lehky tuning podvozku - silnejsi stabiky, zadni naprava ulozena v superpro pouzdrech zkombinovanych s unibalem na vlecnem rameni a jeste pribylo plne stavitelne spodni rameno. na predni je supepro pouzdro na zadnim cepu ramene. to vse je doplneno upravenou geo, vepredu odklony na max, co umoznilo seriove zaveseni. celkove to je na nejakych -2 odklonu vsude.
zbytek je relativne zanedbatelnny. probehla zakladni udrzba (svicky, ventily, oleje, filtry), motor je vyrazne zivejsi v 6000+ rpm. nechal jsem shodit remenem pohaneny chladicovy ventilator, misto nej prisel lehky s elektomotorem. posledni zmenou jsou pancerove hadice na brzdach.
uprava podvozku je neskutecne povedla, za velmi malo penez je z toho ridicsky velmi pritulne auto, ktere je neutralni, ale pritom velmi citlive reaguje na vsechny impulsy. krasne se da ovladat plynem, na brzdach je lehce pretacive, zmizelo napadani na predni kolo a s nim i nedotacivost, na vyjezdu to ma o vagon vice trakce. pritom mu zustala mekkost a tim i citelnost. to souvisi i tim pouzdrem na predni naprave, ktere lehce zmenilo postaveni ramene a v rizeni je vyrazne vice citu okolo stredove polohy. plne jsem pro tuto chvili opustil plany na dalsi vylepsovani podvozku, jen si jeste pohraju s nastavenim stabiku a zkusim , co udelaji podlozky na predni naprave.
pruser jsou stale brzdy, ty jsou ted prioritou c. 1. po nich necham poresit staly prevod, z 3.62 pujdu na 4.11, cimz se na NS zbavim potreby radit za 2 (razeni mi v principu nevadi, ale je tam rada zatacek, kde to na 3 uz moc nejde a na 2 se to spatne ovlada).
vyse popsane je samozrejme jen nejaky mezistupen. casem se k tomu podvozku zase vratim. ale ted se chci naucit jak vyuzit vsechny moznosti soucasneho setupu, coz se mi ani zdaleka nedarilo. specialne vsechny rychle useky jsem ted jezdil pod hodne moznostmi auta (flugplatz kolem 145, dalo by se +15, mozna i vice, stejne tak najezd do ahrembergu - jezdil jsem ho kolem 150, myslim, ze 180 je realnych atd). dost me ale drzelo zpet vedomi, ze brzdy fakt stoji za velke kulove, tak snad s jejich vylepsenim ziskam vetsi jistotu a odvazim se pritlacit na pilu.
jeste dodam, ze tentokrate jsem se do nedotaciveho smyku dostaval jen pri opravdu velkych chybach, ve vetsine priapdu se mi darilo auto polozit na vnejsi stranu a jet ciste. presto tam v trakci predni napravy mezery jsou, snad jeste pomuze utazeni stabiku a ty podlozky.
auto ma udelany relativne lehky tuning podvozku - silnejsi stabiky, zadni naprava ulozena v superpro pouzdrech zkombinovanych s unibalem na vlecnem rameni a jeste pribylo plne stavitelne spodni rameno. na predni je supepro pouzdro na zadnim cepu ramene. to vse je doplneno upravenou geo, vepredu odklony na max, co umoznilo seriove zaveseni. celkove to je na nejakych -2 odklonu vsude.
zbytek je relativne zanedbatelnny. probehla zakladni udrzba (svicky, ventily, oleje, filtry), motor je vyrazne zivejsi v 6000+ rpm. nechal jsem shodit remenem pohaneny chladicovy ventilator, misto nej prisel lehky s elektomotorem. posledni zmenou jsou pancerove hadice na brzdach.
uprava podvozku je neskutecne povedla, za velmi malo penez je z toho ridicsky velmi pritulne auto, ktere je neutralni, ale pritom velmi citlive reaguje na vsechny impulsy. krasne se da ovladat plynem, na brzdach je lehce pretacive, zmizelo napadani na predni kolo a s nim i nedotacivost, na vyjezdu to ma o vagon vice trakce. pritom mu zustala mekkost a tim i citelnost. to souvisi i tim pouzdrem na predni naprave, ktere lehce zmenilo postaveni ramene a v rizeni je vyrazne vice citu okolo stredove polohy. plne jsem pro tuto chvili opustil plany na dalsi vylepsovani podvozku, jen si jeste pohraju s nastavenim stabiku a zkusim , co udelaji podlozky na predni naprave.
pruser jsou stale brzdy, ty jsou ted prioritou c. 1. po nich necham poresit staly prevod, z 3.62 pujdu na 4.11, cimz se na NS zbavim potreby radit za 2 (razeni mi v principu nevadi, ale je tam rada zatacek, kde to na 3 uz moc nejde a na 2 se to spatne ovlada).
vyse popsane je samozrejme jen nejaky mezistupen. casem se k tomu podvozku zase vratim. ale ted se chci naucit jak vyuzit vsechny moznosti soucasneho setupu, coz se mi ani zdaleka nedarilo. specialne vsechny rychle useky jsem ted jezdil pod hodne moznostmi auta (flugplatz kolem 145, dalo by se +15, mozna i vice, stejne tak najezd do ahrembergu - jezdil jsem ho kolem 150, myslim, ze 180 je realnych atd). dost me ale drzelo zpet vedomi, ze brzdy fakt stoji za velke kulove, tak snad s jejich vylepsenim ziskam vetsi jistotu a odvazim se pritlacit na pilu.
jeste dodam, ze tentokrate jsem se do nedotaciveho smyku dostaval jen pri opravdu velkych chybach, ve vetsine priapdu se mi darilo auto polozit na vnejsi stranu a jet ciste. presto tam v trakci predni napravy mezery jsou, snad jeste pomuze utazeni stabiku a ty podlozky.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
Podvozkove ses vydal urcite spravnym smerem, jen skoda, ze te geo nepusti mozna i trosku vice. Podlozky budes davat distancni nebo pouze na treni?
Samotne ulozeni stabiku by ti ve vysledku asi nejak silene moc nemelo udelat pokud je soucasne ok...
Ze zvedavosti jake tam mas ted stabiky? Jinak ramena tam jsou nejake festovni nebo tam je soutava pricnych a podelnych ramen (ty byvaj dost casto papir a je ideal je nahradit DIY s rour).
ridic je problem, ja po upravach na podvozku sem si ani po dvou letech nezvykl na to kde je hranice
Samotne ulozeni stabiku by ti ve vysledku asi nejak silene moc nemelo udelat pokud je soucasne ok...
Ze zvedavosti jake tam mas ted stabiky? Jinak ramena tam jsou nejake festovni nebo tam je soutava pricnych a podelnych ramen (ty byvaj dost casto papir a je ideal je nahradit DIY s rour).
ridic je problem, ja po upravach na podvozku sem si ani po dvou letech nezvykl na to kde je hranice
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: BMW Divize
dnes jsem se konecne svezl m3 f80
dojmy veskrze pozitivni, kazil je jen zvuk, ktery mi nevim proc v otackach do cca 3500 rpm pripominal mou starou 330d. Pri vyssich otackach to bylo spis 1,9 tdi s prasklym vyfukem Dalsi vec ktera mi totalne nesedla bylo mdct-radi i v efficient rezimu ponekud zbrklle, auto hrozne skube a mel bych celkem obavy s tim jet nejakou pilu na vode nebo snehu... zaroven se pak dost tezko posuzuje chovani samotnyho motoru. i kdyz je to turbo a podle vsech propagaci ma jet od 1500 otacek jako raketa, ve skutecnosti se pod 2000 dost dusi a zajimave se zacina projevovat od cca 3500rpm, okolo 6000 ma silu jako tornado, podobne zni i to co se line z repraku...
Podvozek me nadchl.... ve sport+ rezimu byl prijemne tuhy, v comfortu dokazal filtrovat i solidni diry.
rizeni nenadchne, clovek si s nim ani jednom rezimu moc nepokeca, ale ani neurazi...
celkove bych rekl ze to rozhodne neni zadna okruhova hracka, coz snad ani nikdo krom marketingu bmw necekal... ale na prijemny rychly blbnuti na okreskach a piratsvi na dalnicich to vidim jako ten spravnej nastroj.
cely auto pusobi velice lehkym dojmem a ochotne se hrde se vrha do vsech zatacek, oproti treba m5 a m6 kteryma jsem si dnes taky sjel.
Jeste se asi hodi doplnit ze pokud se budete chtit zucastnit akce bmw m drive tour, diky ktere jsem se dnes m3 svezl, zvazte jestli neni lepsi si par tydnu pockat a potom si pujcit nejakou predvadecku. jezdit tri hodiny po okreskach ve stadecku podle predpisu s neustalym upozornovanim na co si mate dat pozor, nesmite vypinat stabilizaci, nesmite turovat motor atd atd... je to uplna debilita.
dojmy veskrze pozitivni, kazil je jen zvuk, ktery mi nevim proc v otackach do cca 3500 rpm pripominal mou starou 330d. Pri vyssich otackach to bylo spis 1,9 tdi s prasklym vyfukem Dalsi vec ktera mi totalne nesedla bylo mdct-radi i v efficient rezimu ponekud zbrklle, auto hrozne skube a mel bych celkem obavy s tim jet nejakou pilu na vode nebo snehu... zaroven se pak dost tezko posuzuje chovani samotnyho motoru. i kdyz je to turbo a podle vsech propagaci ma jet od 1500 otacek jako raketa, ve skutecnosti se pod 2000 dost dusi a zajimave se zacina projevovat od cca 3500rpm, okolo 6000 ma silu jako tornado, podobne zni i to co se line z repraku...
Podvozek me nadchl.... ve sport+ rezimu byl prijemne tuhy, v comfortu dokazal filtrovat i solidni diry.
rizeni nenadchne, clovek si s nim ani jednom rezimu moc nepokeca, ale ani neurazi...
celkove bych rekl ze to rozhodne neni zadna okruhova hracka, coz snad ani nikdo krom marketingu bmw necekal... ale na prijemny rychly blbnuti na okreskach a piratsvi na dalnicich to vidim jako ten spravnej nastroj.
cely auto pusobi velice lehkym dojmem a ochotne se hrde se vrha do vsech zatacek, oproti treba m5 a m6 kteryma jsem si dnes taky sjel.
Jeste se asi hodi doplnit ze pokud se budete chtit zucastnit akce bmw m drive tour, diky ktere jsem se dnes m3 svezl, zvazte jestli neni lepsi si par tydnu pockat a potom si pujcit nejakou predvadecku. jezdit tri hodiny po okreskach ve stadecku podle predpisu s neustalym upozornovanim na co si mate dat pozor, nesmite vypinat stabilizaci, nesmite turovat motor atd atd... je to uplna debilita.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW