Řidičské auto za 100
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 09 čer 18:43
Řidičské auto za 100
Zdravím, rád bych se zde "nahlas" zamyslel ohledně svého budoucího auta a byl bych rád kdyby mi třeba někdo poradil/pomohl/vyvrátil/doplnil něco do mého výběru
Hledám auto, co bude řidičsky zajímavé a zábavné. Mé jediné pevné požadavky jsou: Atmosférický benzín, manuální převodovka a klimatizace. Objem okolo dvou litrů a více, výkonnostně 100kw+. Cena 100 000+-20 000. Na nějaký počáteční servis počítám dalších 20-30 které mám bokem. Spotřebu moc neřeším, pokud bude dlouhodobá kolem 10-11 budu spokojený.
Velikostně bych si představoval nižší střední třídu, rozhodně ne kombi. Většinou jezdím sám a není to jediné auto v rodině, takže nemusí být vůbec praktické. Kupé/3dv. hatch /sedan by byly ideální.
Předpokládaný roční nájezd kolem 20 000km/ročně (denně 20 do práce, 20 domů a pak nějaké to ježdění pro radost
Stáří - asi čím novější, tím lépe, spokojím se s 10 lety.
Předběžní kandidáti:
BMW E46 323/325Ci - asi nejvážnější, láká mě šestiválec a zadní náhon
Mazda 323F 2.0
Mazda 3 2.0
Ford Focus ST170
Ford Fiesta ST150
Peugeot 206 RC
Alfa Romeo 147 2.0
Seat Leon/Toledo 1.8T/2.3
a možná jsem ještě na něco zapomněl
Přiznám se že s uvedenými auty moc zkušeností nemám a většinou je to jen pár desítek kilometrů a ještě třeba s jiným motorem, což člověku o autě moc neprozradí Proto se obracím na vás, zajímají mě vaše zkušenosti s výše uvedenými i jinými auty, o kterých si myslíte že třeba zapadají do mého výběru a já na ně zapomněl Rozptyl značek je velký a žádné se nebráním.
Hledám auto, co bude řidičsky zajímavé a zábavné. Mé jediné pevné požadavky jsou: Atmosférický benzín, manuální převodovka a klimatizace. Objem okolo dvou litrů a více, výkonnostně 100kw+. Cena 100 000+-20 000. Na nějaký počáteční servis počítám dalších 20-30 které mám bokem. Spotřebu moc neřeším, pokud bude dlouhodobá kolem 10-11 budu spokojený.
Velikostně bych si představoval nižší střední třídu, rozhodně ne kombi. Většinou jezdím sám a není to jediné auto v rodině, takže nemusí být vůbec praktické. Kupé/3dv. hatch /sedan by byly ideální.
Předpokládaný roční nájezd kolem 20 000km/ročně (denně 20 do práce, 20 domů a pak nějaké to ježdění pro radost
Stáří - asi čím novější, tím lépe, spokojím se s 10 lety.
Předběžní kandidáti:
BMW E46 323/325Ci - asi nejvážnější, láká mě šestiválec a zadní náhon
Mazda 323F 2.0
Mazda 3 2.0
Ford Focus ST170
Ford Fiesta ST150
Peugeot 206 RC
Alfa Romeo 147 2.0
Seat Leon/Toledo 1.8T/2.3
a možná jsem ještě na něco zapomněl
Přiznám se že s uvedenými auty moc zkušeností nemám a většinou je to jen pár desítek kilometrů a ještě třeba s jiným motorem, což člověku o autě moc neprozradí Proto se obracím na vás, zajímají mě vaše zkušenosti s výše uvedenými i jinými auty, o kterých si myslíte že třeba zapadají do mého výběru a já na ně zapomněl Rozptyl značek je velký a žádné se nebráním.
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 02 led 22:08
Re: Řidičské auto za 100
Univerzalni odpoved na otazku "Nejlepsi ridicske auto do 100k" je MX5. Dalsi v poradi jsou MGF a Toyota MR2, pokud nevadi motor uprostred.
Re: Řidičské auto za 100
Fiesta
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Řidičské auto za 100
E36 2,8 vyhazet interier dát svor a tohle auto ti vykouzli usmev na tvari
Re: Řidičské auto za 100
Ale on to má na normální ježdění, ne na závody.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 09 čer 18:43
Re: Řidičské auto za 100
Díky za rady
MX-5 se někde pokusím vyzkoušet, stejně tak MG a Toyotu, ale těch moc není, tak uvidím A taky nevím, jak by se takovým autům líbil celoroční provoz...
Fiesta se mi líbí, a do požadavků skvěle zapadá. S tou něco málo najeto mám (i s nafouklým Fusionem) , ale se "špatným" motorem, snad se někde do ST taky posadím Čas na vybírání a hledání mám, pod žádným tlakem nejsem.
O nějaké pěkné E36 jsem taky uvažoval, ale přece jen už mají své roky, a najít pěkný kus dá dost práce (a peněz).
Ty další úpravy asi ne, jak píše MZ; má to být moje hlavní auto na denní provoz do práce/na nákupy
A E46 ne? Ta se mi po pravdě líbí asi nejvíc, ale ještě se o ní nikdo nezmínil Vím že jsou dražší, ale ty peníze co jsem psal nejsou úplný limit přes co nejede vlak, za pěkné auto bych něco třeba přidal
MX-5 se někde pokusím vyzkoušet, stejně tak MG a Toyotu, ale těch moc není, tak uvidím A taky nevím, jak by se takovým autům líbil celoroční provoz...
Fiesta se mi líbí, a do požadavků skvěle zapadá. S tou něco málo najeto mám (i s nafouklým Fusionem) , ale se "špatným" motorem, snad se někde do ST taky posadím Čas na vybírání a hledání mám, pod žádným tlakem nejsem.
O nějaké pěkné E36 jsem taky uvažoval, ale přece jen už mají své roky, a najít pěkný kus dá dost práce (a peněz).
Ty další úpravy asi ne, jak píše MZ; má to být moje hlavní auto na denní provoz do práce/na nákupy
A E46 ne? Ta se mi po pravdě líbí asi nejvíc, ale ještě se o ní nikdo nezmínil Vím že jsou dražší, ale ty peníze co jsem psal nejsou úplný limit přes co nejede vlak, za pěkné auto bych něco třeba přidal
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 02 led 22:08
Re: Řidičské auto za 100
MX5 celorocni provoz zvlada bez problemu (pokud teda nebydlis nekde na horach, to by asi nebylo to pravy). Co se tyce MGF tak se tu na foru pohybuje uzivatel KDB, ktery ho ma a pouziva vicemene taky denne myslim. A ten ti muze poradit vic.
Fiesta jezdi moc hezky i ten motor je fajn. Jen bych v tom asi nechtel stravit 20tis km/rocne, ten podvozek je ve verzi ST snad z zuly. Na muj vkus az zbytecne tvrdy.
Na slusnou E46 by to chtelo vic penez, ale jinak to je samozrejme dobra volba. U E36 je trochu problem najit neztuzenej kousek v dobrym stavu. Jako kompromis bych se byt tebou jeste mrknul na na E46 Compact.
dva tipy na zaver:
http://www.sportovnivozy.cz/55254-mazda ... 00km-praha
http://www.sportovnivozy.cz/55480-bmw-3 ... -domazlice
Fiesta jezdi moc hezky i ten motor je fajn. Jen bych v tom asi nechtel stravit 20tis km/rocne, ten podvozek je ve verzi ST snad z zuly. Na muj vkus az zbytecne tvrdy.
Na slusnou E46 by to chtelo vic penez, ale jinak to je samozrejme dobra volba. U E36 je trochu problem najit neztuzenej kousek v dobrym stavu. Jako kompromis bych se byt tebou jeste mrknul na na E46 Compact.
dva tipy na zaver:
http://www.sportovnivozy.cz/55254-mazda ... 00km-praha
http://www.sportovnivozy.cz/55480-bmw-3 ... -domazlice
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 09 čer 18:43
Re: Řidičské auto za 100
S pardubickou plackou by asi problémy nebyly.
Jak jsem psal, Fiestu trochu znám ale ST ne, musím jí vyzkoušet Mám mladý kosti a tvrdost mi nevadí (spíš naopak ). Tak uvidim, třeba to pro mě bude snesitelný
Proto jsem E36 "vyřadil" - pokud se neobjeví nějaká TOP za TOP cenu
Na Compact jsem zapomněl jako na smrt (uvést ho tady) O nich jsem taky uvažoval, a došel jsem k tomu že teoreticky to bude moc příjemný auto (pro moje potřeby), když vyjdu z toho jak jezdí E46 (s 328i mám pár stovek, možná k tisíci km) a jak se ty auta lišej. Další na seznam "Musím se svést"
Jak jsem psal, Fiestu trochu znám ale ST ne, musím jí vyzkoušet Mám mladý kosti a tvrdost mi nevadí (spíš naopak ). Tak uvidim, třeba to pro mě bude snesitelný
Proto jsem E36 "vyřadil" - pokud se neobjeví nějaká TOP za TOP cenu
Na Compact jsem zapomněl jako na smrt (uvést ho tady) O nich jsem taky uvažoval, a došel jsem k tomu že teoreticky to bude moc příjemný auto (pro moje potřeby), když vyjdu z toho jak jezdí E46 (s 328i mám pár stovek, možná k tisíci km) a jak se ty auta lišej. Další na seznam "Musím se svést"
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5689
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidičské auto za 100
K E46 325i sa mozem kludne vyjadrit, robi mi radost (obcas starost) uz 3 roky.
Pri danom rozpocte je aka taka nadej na najdenie vhodneho kandidata, bude to mozno chvilu trvat, kedze moc ich nie je a vacsinou ked uz R6 tak 330i/ci - tie si ale zase drzia cenu a obzvlast kombinacia 330ci + M-paket.
Osobne by som pri takom zadani odporucal hladat 325ti, hlavne ak nie je poziadavka na priestor (a clovek strpi jej vzhlad), su zvycajne este lacnejsie, maju kratsie sprevodovanie a celkovo su akcnejsie. Sedan/Coupe obzvlast bez M podvozku a 16" diskoch (moja kombinacia), je skor velmi dobre GT, ktore sa sice nestrati a aj zabavi na spravnej ceste, no hlavne v ostrych oblukoch uz trosku trpia. Dobovy test od PJ napovie dost viac nez dost...
Motor je kazdopadne radost sama, vykonu akurat (uznavam, mne uz ho je trosku malo), nadherny zvuk, pri spravnej starostlivosti spolahlivy, a podla mna ani moc nezere...
Spotreba sa pohybuje:
od 6,5 - osobne minimum +/-100km/h mimo mesto
8 - kombinacia 60/100/140
9,5 - kombinacia 70/130/160
12 - rychlost +/- 200 alebo mesto plne semaforov/kolonizovania
po 15 - plyn/brzda
Servisne to nie je ziadna vrazda, ale pomoze ak je clovek trosku zrucnejsi a neboji sa v tom si trosku povrtat, pripadne mat niekoho na to. Problemov vaznych to moc nema, skor su to prkotiny spojene s vekom a potom klasicka udrzba. Napr:
- komplet predna naprava (Meyle) cca 400€
- komplet brzdy (Textar) cca 400€ - tu odporucam vymenit aj hadicky, piestiky s tesneniami, lubia ostat zaseknute...
- odlucovac oleja + trubky 120€
- potom su to rozne tesnenia, sania a trubky za cca 10-20€
Problem moze vzniknut len u specifickych dielov ako DISA, VANOS, MAF abo skrtiaca klapka, ktore na to aka je to "blbost" tak diel stoji uz viac...
Velkou vyhodou je velka zakladna fanusikov, ktory poradia a urcite sa s nejakym podobnym problemom stretli a snad uspesne aj vyriesili
Auto taktiez cloveka dost nauci, nuti ho sa zlepsovat, neodradza od blbosti, ale taktiez nie je zakerne, musi mat clovek trosku citu a rozumu
Inak pri vybere platia klasicke pravidla - podla moznosti neburane, nehladiet slepo na km ale stav, zamerat sa na buchanie podvozku, hrdzu (zadne podbehy), motor (tichy, linearny tah, dobre reagujuci, stabilny volnobeh (co ja by som za neho dal...))
PS: Vyhol by som sa ale obyc sedackam, tie si nezasluzia miesto v takom aute ( tie moje skoncili v kamaratovej AVII a tam si ich nevie vynachvalit )
Z ostatnych kandidatov sa prihovaram za Fiestu ST alebo MX-5 + hardtop...
Pri danom rozpocte je aka taka nadej na najdenie vhodneho kandidata, bude to mozno chvilu trvat, kedze moc ich nie je a vacsinou ked uz R6 tak 330i/ci - tie si ale zase drzia cenu a obzvlast kombinacia 330ci + M-paket.
Osobne by som pri takom zadani odporucal hladat 325ti, hlavne ak nie je poziadavka na priestor (a clovek strpi jej vzhlad), su zvycajne este lacnejsie, maju kratsie sprevodovanie a celkovo su akcnejsie. Sedan/Coupe obzvlast bez M podvozku a 16" diskoch (moja kombinacia), je skor velmi dobre GT, ktore sa sice nestrati a aj zabavi na spravnej ceste, no hlavne v ostrych oblukoch uz trosku trpia. Dobovy test od PJ napovie dost viac nez dost...
Motor je kazdopadne radost sama, vykonu akurat (uznavam, mne uz ho je trosku malo), nadherny zvuk, pri spravnej starostlivosti spolahlivy, a podla mna ani moc nezere...
Spotreba sa pohybuje:
od 6,5 - osobne minimum +/-100km/h mimo mesto
8 - kombinacia 60/100/140
9,5 - kombinacia 70/130/160
12 - rychlost +/- 200 alebo mesto plne semaforov/kolonizovania
po 15 - plyn/brzda
Servisne to nie je ziadna vrazda, ale pomoze ak je clovek trosku zrucnejsi a neboji sa v tom si trosku povrtat, pripadne mat niekoho na to. Problemov vaznych to moc nema, skor su to prkotiny spojene s vekom a potom klasicka udrzba. Napr:
- komplet predna naprava (Meyle) cca 400€
- komplet brzdy (Textar) cca 400€ - tu odporucam vymenit aj hadicky, piestiky s tesneniami, lubia ostat zaseknute...
- odlucovac oleja + trubky 120€
- potom su to rozne tesnenia, sania a trubky za cca 10-20€
Problem moze vzniknut len u specifickych dielov ako DISA, VANOS, MAF abo skrtiaca klapka, ktore na to aka je to "blbost" tak diel stoji uz viac...
Velkou vyhodou je velka zakladna fanusikov, ktory poradia a urcite sa s nejakym podobnym problemom stretli a snad uspesne aj vyriesili
Auto taktiez cloveka dost nauci, nuti ho sa zlepsovat, neodradza od blbosti, ale taktiez nie je zakerne, musi mat clovek trosku citu a rozumu
Inak pri vybere platia klasicke pravidla - podla moznosti neburane, nehladiet slepo na km ale stav, zamerat sa na buchanie podvozku, hrdzu (zadne podbehy), motor (tichy, linearny tah, dobre reagujuci, stabilny volnobeh (co ja by som za neho dal...))
PS: Vyhol by som sa ale obyc sedackam, tie si nezasluzia miesto v takom aute ( tie moje skoncili v kamaratovej AVII a tam si ich nevie vynachvalit )
Z ostatnych kandidatov sa prihovaram za Fiestu ST alebo MX-5 + hardtop...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 09 čer 18:43
Re: Řidičské auto za 100
Snowman000: Díky, super shrnutí.
Čas na hledání mám, nutně ho nepotřebuju, na výběr a koupi jsem si určil zbytek roku 2014
330Ci Mp to asi nebude, to bych musel přitlačit (nebyl by to extra problém, ale prostě víc dávat nechci), a kdybych nějakou pěknou sehnal asi by mi ji na to každodenní otloukání bylo líto.
Compact je asi ideální, sice jich taky není moc (R6+nějaká výbava), ale ceny jsou nižší a zábavnej bude dostatečně S prostorem problém nemám a vzhled nějak překousnu
Testy PJ tady i na AR mám načtený Lepší testy u nás nejsou
Na co jsem v úvodu zapomněl:
Zručný jsem a základní znalosti a nářadí mám, většinu běžného servisu bych si dělal sám.
BMW klub a E46 klub už delší dobu pročítám, abych věděl jaké jsou problémy a jak se pohybují ceny.
Taky bych rád, abych se něco naučil, zlepšil se v ovládání, ale u zmíněných aut by to neměl být problém.
Těm sedačkám se můžu pokusit vyhnout uvidím podle nabídky, kdyby to nevyšlo, tak jak píšeš - všechno se dá řešit
U těch kabrioletů pořád přemýšlím jestli by mi někdy nechyběla ta další minimálně dvě místa...
O Fiestě celé odpoledne hledám informace a čtu, a vypadá vážně moc dobře, a ještě mě v souvislosti s ní napadlo Clio Sport.
Čas na hledání mám, nutně ho nepotřebuju, na výběr a koupi jsem si určil zbytek roku 2014
330Ci Mp to asi nebude, to bych musel přitlačit (nebyl by to extra problém, ale prostě víc dávat nechci), a kdybych nějakou pěknou sehnal asi by mi ji na to každodenní otloukání bylo líto.
Compact je asi ideální, sice jich taky není moc (R6+nějaká výbava), ale ceny jsou nižší a zábavnej bude dostatečně S prostorem problém nemám a vzhled nějak překousnu
Testy PJ tady i na AR mám načtený Lepší testy u nás nejsou
Na co jsem v úvodu zapomněl:
Zručný jsem a základní znalosti a nářadí mám, většinu běžného servisu bych si dělal sám.
BMW klub a E46 klub už delší dobu pročítám, abych věděl jaké jsou problémy a jak se pohybují ceny.
Taky bych rád, abych se něco naučil, zlepšil se v ovládání, ale u zmíněných aut by to neměl být problém.
Těm sedačkám se můžu pokusit vyhnout uvidím podle nabídky, kdyby to nevyšlo, tak jak píšeš - všechno se dá řešit
U těch kabrioletů pořád přemýšlím jestli by mi někdy nechyběla ta další minimálně dvě místa...
O Fiestě celé odpoledne hledám informace a čtu, a vypadá vážně moc dobře, a ještě mě v souvislosti s ní napadlo Clio Sport.