K E46 325i sa mozem kludne vyjadrit, robi mi radost (obcas starost) uz 3 roky.
Pri danom rozpocte je aka taka nadej na najdenie vhodneho kandidata, bude to mozno chvilu trvat, kedze moc ich nie je a vacsinou ked uz R6 tak 330i/ci - tie si ale zase drzia cenu a obzvlast kombinacia 330ci + M-paket.
Osobne by som pri takom zadani odporucal hladat 325ti, hlavne ak nie je poziadavka na priestor (a clovek strpi jej vzhlad), su zvycajne este lacnejsie, maju kratsie sprevodovanie a celkovo su akcnejsie. Sedan/Coupe obzvlast bez M podvozku a 16" diskoch (moja kombinacia), je skor velmi dobre GT, ktore sa sice nestrati a aj zabavi na spravnej ceste, no hlavne v ostrych oblukoch uz trosku trpia. Dobovy test od PJ napovie dost viac nez dost...
Motor je kazdopadne radost sama, vykonu akurat (uznavam, mne uz ho je trosku malo), nadherny zvuk, pri spravnej starostlivosti spolahlivy, a podla mna ani moc nezere...
Spotreba sa pohybuje:
od 6,5 - osobne minimum +/-100km/h mimo mesto
8 - kombinacia 60/100/140
9,5 - kombinacia 70/130/160
12 - rychlost +/- 200 alebo mesto plne semaforov/kolonizovania
po 15 - plyn/brzda
Servisne to nie je ziadna vrazda, ale pomoze ak je clovek trosku zrucnejsi a neboji sa v tom si trosku povrtat, pripadne mat niekoho na to. Problemov vaznych to moc nema, skor su to prkotiny spojene s vekom a potom klasicka udrzba. Napr:
- komplet predna naprava (Meyle) cca 400€
- komplet brzdy (Textar) cca 400€ - tu odporucam vymenit aj hadicky, piestiky s tesneniami, lubia ostat zaseknute...
- odlucovac oleja + trubky 120€
- potom su to rozne tesnenia, sania a trubky za cca 10-20€
Problem moze vzniknut len u specifickych dielov ako DISA, VANOS, MAF abo skrtiaca klapka, ktore na to aka je to "blbost" tak diel stoji uz viac...
Velkou vyhodou je velka zakladna fanusikov, ktory poradia a urcite sa s nejakym podobnym problemom stretli a snad uspesne aj vyriesili

Auto taktiez cloveka dost nauci, nuti ho sa zlepsovat, neodradza od blbosti, ale taktiez nie je zakerne, musi mat clovek trosku citu a rozumu
Inak pri vybere platia klasicke pravidla - podla moznosti neburane, nehladiet slepo na km ale stav, zamerat sa na buchanie podvozku, hrdzu (zadne podbehy), motor (tichy, linearny tah, dobre reagujuci, stabilny volnobeh (co ja by som za neho dal...))
PS: Vyhol by som sa ale obyc sedackam, tie si nezasluzia miesto v takom aute ( tie moje skoncili v kamaratovej AVII a tam si ich nevie vynachvalit

)
Z ostatnych kandidatov sa prihovaram za Fiestu ST alebo MX-5 + hardtop...