Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

ExFun píše: To musí být ale fakt let, protože když jsem s tebou před mnoha lety jel, tak už tehdy jsi byl nejlíp řadící člověk, co znám...

(nejlíp pro mě znamená nejhladčeji. A do teď jsem nepochopil, jak jsi zvládal meziplyny když ti přeřazení trvalo kratší dobu než mně a to jsem meziplyny nedával...)
To bylo se 130i? To byly casy :) Zrovna ta ale rychlemu razeni moc nefandila, prevodovka sla dost ztuha a to je vzdy komplikace...

Kdo chce auto na opravdu superrychle razeni, doporucuji treba Ford. Neplati to o vsech, ale treba takovy Focus ST/RS dovoluji strasne moc - hlavne kvuli kombinaci kratke, lehce jdouci prevodovky bez prechodu a jemne spojce. Podobne treba nektere Opely, typicky predchozi Astra GTC 2,0 Turbo. Tahle auta dovoluji razeni absolutne bleskove. Ostatni kvality techto aut pomijim ;)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

Vana píše:pjanda: jednak ten plyn při podřazení nemusím držet plný, takže taky můžu ovlivnit výsledné otáčky. Ale mi to celkem vychází že motor po puštění spojky zabere bez škubnutí a bez prudké změny otáček. Takže bych to nijak tragicky neviděl
Vim, presto se mi to prici. Z podstaty to neni tak presne, at se snazite sebevic, je to jen o jednu uroven dal nez plyn pri podrazeni uplne pustit...
Vana píše: A co se týká synchronů, ty svou práci musí odvést úplně stejně jako při normálním plynulém řazení, v obou případech vykonají podle mě prakticky stejnou práci.
Jiste, ale to je prave ten problem, meziplyn je nezamestna vubec.
Vana píše: kromě toho bych řek že se tahle technika používá při závodním způsobu jízdy, kdy dostává auto sodu tak nějak celkově.- Od motoru, převodů, brzd, kol a zavěšení, tlumičů až po celou karosérii. Takže proč šetřit zrovna jen synchrony a spojku ?
Pominu-li, ze nejezdime v zavodnich, ale civilnich autech, kde je zivotnost dilu docela podstatna vec, tak prave tahle technika neni na zavodnim okruhu absolutne k nicemu. Reknete mi jednu jedinou situaci, kdy pri zavode potrebujete podradit pri zrychlovani? To jen pokud udelate tragickou chybu a uz pri zpomalovani do zatacky nezvolite ten spravny kvalt, ktery potrebujete na vyjezdu.

Pri zavode bud zpomalujete a radite dolu, nebo zrychlujete a radite nahoru, nic jineho. Podrazovani pri zrychleni je ryze silnicni zalezitost, kdy treba jedete v kolone na sestku a potrebujete predjet na trojku (tam to mmch pres plyn dopadne jiste uzasne ;) ), takze tento argument neni relevantni, na okruhu se v kolone na vyssi nez potrebnou rychlost asi "nepotahnete" :)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od charger »

jarka píše:
charger píše:...Vzhledem k tomu, že ačkoliv jsem jel již v mnoha autech, tak jen jedno jediné mělo špatné synchrony (vlastně jen jeden synchron v Acuře Integře GSR), není šetřetí těchto částí auta zbytečné? ...
Tak to máš docela kliku, já už jsem kvůli špatným synchronům musel nechat 2krát půlit převodovku :( . Pokud umíš "falešný", tak to dvojí vyšlápnutí už se člověk naučí docela rychle. Fakt má sunny gti lepší reakci na plyn než ctr? Tak to musí být nirvána...
Jo, plyn Civicu poslouchá jak vycvičený pes, v Sunnym jako by byl spojený s mými nervovými zakončeními :) Jel jsem i tím karburátorovým fáčkem, ITB M3 E46 i mnoha starými věcmi, ale takovou odezvu jako tento velmi dobře opečovávaný Sunny nemělo nic z toho.
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

charger: Karburator bohuzel doplaci na svou "udrzbovost", takze vetsinou u starsiho auta nestoji za moc. Navic je obvykle treba ho vyladit, porad se pohybujete kdesi mezi prilis bohatou a rilis chudou smesi. Sam jsem si s karburatory hraval casto a rad a vyhoda je, ze to si opravdu vyladite k dokonalosti sam se sroubovakem a par tryskami/vzdusniky :)

Samozrejme, podobnou utechu skytaji i elektronicke systemy. Ale ukazte mi jedineho tunera, ktery nabizi tuhle upravu software jako standardni moznost? Nekdo si s tim umi pohrat, ale vetsina radeji lepi kridla... Pritom si myslim, ze by to ocenil kde kdo, pouha eliminace software o "antiemisni rozmysleni" udela tolik...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od jarka »

pjanda píše:Samozrejme, podobnou utechu skytaji i elektronicke systemy. Ale ukazte mi jedineho tunera, ktery nabizi tuhle upravu software jako standardni moznost? Nekdo si s tim umi pohrat, ale vetsina radeji lepi kridla... Pritom si myslim, ze by to ocenil kde kdo, pouha eliminace software o "antiemisni rozmysleni" udela tolik...
Mě to na htp dělal před 4 roky Mr. Cimbu a znát to bylo... Myslím, že to dělá do dnes.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

jarka: Je to standardni moznost, kterou nabizi na webu? Optimalizace fungovani plynoveho pedalu nebo neco tak? :)

Pokud ne, pak je to jen dalsi z rady, kteri to umi, ale standardne nenabizeji, jak jsem uvedl hned. Take jsem si nechal upravit fungovani plynu na 130i od Hartgeho, bylo to presne co jsem potreboval, ale musel si s tim sefinzenyr hrat v garazi...

Ma narazka smerovala k tomu, ze s ohledem na to, jak velky problem to u dnesnich aut je (pro lidi, co chteji ridit), je to az trestuhodne ignorovana moznost. To by se dalo prodavat za 100 Eur/ks po stovkach ;) - "plyn co funguje" :)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od jarka »

Samostatně to nenabízí, ale v rámci čiptjůningu to nazývá "zlepšením přechodových stavů motoru" a opravdu mu to funguje - alespoň na htp to tak bylo. Tam ale prodleva plynu byla naprosto tragická, takže po úpravě to fungovalo jako v "normálním" autě. A tehdá mě to i s navýšením výkonu o 10% :D stálo právě něco kolem těch 100EUR.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od charger »

No když se do toho člověk ponoří a bude hledat, tak si myslím, že najde řešení jak odezvu optimalizovat i v dnešní době elektronických plynů. Ale samozřejmě kdyby tyto možnosti byly více na očích, bylo by to dobré :)
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od Vana »

pjanda: co se týká naší větve diskuse tak s vaším posledním příspěvkem souhlasím
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

Beztak se nam to tu nejak zvrhlo a nevim, jestli bude goes spokojen :) Ale pro me jsou to cenne informace k serialu o rizeni, zajima me jak uvazuji ti, kteri chteji od auta neco vice od odvoz na nakup. Za diskusi tedy dekuji, dal jsem ji prednost pred lecenim me zle choroby :)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Odpovědět