Vana píše:pjanda: jednak ten plyn při podřazení nemusím držet plný, takže taky můžu ovlivnit výsledné otáčky. Ale mi to celkem vychází že motor po puštění spojky zabere bez škubnutí a bez prudké změny otáček. Takže bych to nijak tragicky neviděl
Vim, presto se mi to prici. Z podstaty to neni tak presne, at se snazite sebevic, je to jen o jednu uroven dal nez plyn pri podrazeni uplne pustit...
Vana píše:
A co se týká synchronů, ty svou práci musí odvést úplně stejně jako při normálním plynulém řazení, v obou případech vykonají podle mě prakticky stejnou práci.
Jiste, ale to je prave ten problem, meziplyn je nezamestna vubec.
Vana píše:
kromě toho bych řek že se tahle technika používá při závodním způsobu jízdy, kdy dostává auto sodu tak nějak celkově.- Od motoru, převodů, brzd, kol a zavěšení, tlumičů až po celou karosérii. Takže proč šetřit zrovna jen synchrony a spojku ?
Pominu-li, ze nejezdime v zavodnich, ale civilnich autech, kde je zivotnost dilu docela podstatna vec, tak prave tahle technika neni na zavodnim okruhu absolutne k nicemu. Reknete mi jednu jedinou situaci, kdy pri zavode potrebujete podradit pri zrychlovani? To jen pokud udelate tragickou chybu a uz pri zpomalovani do zatacky nezvolite ten spravny kvalt, ktery potrebujete na vyjezdu.
Pri zavode bud zpomalujete a radite dolu, nebo zrychlujete a radite nahoru, nic jineho. Podrazovani pri zrychleni je ryze silnicni zalezitost, kdy treba jedete v kolone na sestku a potrebujete predjet na trojku (tam to mmch pres plyn dopadne jiste uzasne
), takze tento argument neni relevantni, na okruhu se v kolone na vyssi nez potrebnou rychlost asi "nepotahnete"
Milovník starých pořádků.
Skanz3n