Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
Re: Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
@retron: ani se neptej, asi 4.5
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
Radši ne.
Uvolněný karbon může ucpat olejové kanálky -> hrozí přidření až zadření motoru. Uvolněný karbon v hydroštelech zhorší jejich těsnost -> vyšší hlučnost motoru. Uvolněný karbon z pístních kroužků sníží stírací a těsnící schopnosti -> větší spotřeba oleje a menší výkon, vyšší hlučnost motoru.
Raději kvalitní olej a včas měnit (u zakarbonovaného motoru neměnit raději značku a typ - může se uvolňovat karbon).
Uvolněný karbon může ucpat olejové kanálky -> hrozí přidření až zadření motoru. Uvolněný karbon v hydroštelech zhorší jejich těsnost -> vyšší hlučnost motoru. Uvolněný karbon z pístních kroužků sníží stírací a těsnící schopnosti -> větší spotřeba oleje a menší výkon, vyšší hlučnost motoru.
Raději kvalitní olej a včas měnit (u zakarbonovaného motoru neměnit raději značku a typ - může se uvolňovat karbon).
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
Re: Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
s olejem nebo bez? audi dttopavproch píše:@retron: ani se neptej, asi 4.5
Re: Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
vč. voleje
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
Obecně olejáři nedoporučujou olejovou náplň dále aditivovat, riziko "rozházení" vlastností oleje už bylo zmíněno. Ale existujou čisticí přísady, který se dávají těsně před výměnou a jednu má v portfoliu i MillersOils.
http://millers-oils.cz/engine-flush.html
http://millers-oils.cz/engine-flush.html
RWD
Re: Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
thx, asi to vyzkušam...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
Mira a Beny maj samozřejmně pravdu, ale to platí u motoru co maj nalitane několik stovek tisic km a sou v absolutně mrtvém stavu (většinou jezdící na min. olej. apod)
pp ma najeto něco kolem kila a ten motor je snad relativně ok, "čistící" přísadu tam chce dát pouze v rámci určité prevence, pokud má motor ve stavu jako na fotce tak to může už stejně leda polít svěcenou vodou.
Bishop 501 jsem vyzkoušel, sice stojí značně více než MO, ale zase můžu říct, že funguje.
Druhou věcí je, že dekarbonizace je samozřejmně nemožná, tyhle srandy slouží především k rozpuštění kalů a usazenin. Samotnou karbonizaci je problém odstranit i mechanickou cestou.
@PP: Mrkni jak vypadaj hlava aspon pres vicko, lecos ti to napovi. A pred vymenou at uz tam neco nalijes nebo ne, to poradne protahni a hned vymen olej. Kdyz meni olej v servise kde uz je davno studenej tak to neni zadna vyhra.
Osobně bych se na to vybodl, jestli to je v stavu jako na fotce tak nemáš šanci. Pokud něco chceš tak bych dal bishopa a nebo něco za 150 pro ten pocit
pp ma najeto něco kolem kila a ten motor je snad relativně ok, "čistící" přísadu tam chce dát pouze v rámci určité prevence, pokud má motor ve stavu jako na fotce tak to může už stejně leda polít svěcenou vodou.
Bishop 501 jsem vyzkoušel, sice stojí značně více než MO, ale zase můžu říct, že funguje.
Druhou věcí je, že dekarbonizace je samozřejmně nemožná, tyhle srandy slouží především k rozpuštění kalů a usazenin. Samotnou karbonizaci je problém odstranit i mechanickou cestou.
@PP: Mrkni jak vypadaj hlava aspon pres vicko, lecos ti to napovi. A pred vymenou at uz tam neco nalijes nebo ne, to poradne protahni a hned vymen olej. Kdyz meni olej v servise kde uz je davno studenej tak to neni zadna vyhra.
Osobně bych se na to vybodl, jestli to je v stavu jako na fotce tak nemáš šanci. Pokud něco chceš tak bych dal bishopa a nebo něco za 150 pro ten pocit
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
@dll: thx
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
Na doporučení jsem do motoru, kterej několik výměn odkroutil na longlife Castrol aplikoval tohle: http://www.olejacek.cz/bg-aditiva-vypla ... ation.html
Asi to bude obdoba toho Millers výplachu.
Průběh aplikace byl: nalít do zahřátého motoru, nechat půl hodiny blafat na volnoběh, vypustit i s olejem, a nejlépe nechat stéct přes noc.
Asi to bude obdoba toho Millers výplachu.
Průběh aplikace byl: nalít do zahřátého motoru, nechat půl hodiny blafat na volnoběh, vypustit i s olejem, a nejlépe nechat stéct přes noc.
Re: Dekarbonizace motoru přísadou do oleje?
A nedemonizuji se ty long-life oleje namisto delky vymennych intervalu? Napsal tam:
Uplne s klidem jezdim na LL olej, jenze taky menim po 10 tkm.
Chapu to tedy tak, ze clovicek dodrzoval long-life intervaly. Coz u BMW znamena kolik - vymeny po 25 ci 30 tkm? Cili ne jen spatny olej, ale predevsim majitel jelito. Chtelo by predevsim znat, co presne tam lil za olej a jak moc ten motor pravidelne tocil....měl najeto 117 tisíc km a používal long-life olej a interval byl striktně dodržován.
Uplne s klidem jezdim na LL olej, jenze taky menim po 10 tkm.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/