Test benzínů - Svět motorů
Test benzínů - Svět motorů
Tak po několika testech naft přišel v aktuálním čísle konečně i test benzínů. Dali si s tím celkem práci a naměřili spoustu parametrů u 15 vzorků N95.
Výsledky ve zkratce:
- rozdíly mezi N95 u jednotlivých čerpaček jsou minimální, vzorky se lišily pouze mazivostí (ze které se dá dedukovat i čistící schopnost s ohledem na balíčky aditiv)
- jako již tradičně v testech nafty - Shell Fuel Save 95 vykázal naprosto identické parametry jako Tank Ono N95 , Nitro+ za příplatek 2,50 Kč na litr nenabídl v podstatě nic navíc (pouze lehoulince lepší mazivost, ale stále daleko za standardní Benzinou N95)
- takřka všechny benzíny měly oktanové číslo 96,0 +-0,2 jednotek (lišily se pouze OMV N95 s 96,6 a německý Shell E10 s 96,9 díky vyššímu podílu etanolu)
- rozdíly mezi českými a německými benzíny (Shell E5 a Aral) jsou nulové, přičemž E10 nijak netrpí vyšším podílem etanolu, protože rafinerie to kompenzuje jiným složením a má lehce vyšší oktanové číslo
Hodně vyzdvihovaná byla pro životnost motoru mazivost. Dle mazivosti hodnoceny pozitivně Agip Supertech 95, Benzina N95 a Verva 95, Eurooil s přídavkem VIFu. Za lehce nadstandardní byly označeny OMV N95 a Maxxmotion 95 (přínos oproti standardní OMV byl měřitelný) a Shell V-Power Nitro+ (tam ale byla mazivost o dost horší, spíše na úrovni základních benzínů, jen o velice málo lepší) a za standard byly označeny Eurooil, Shell Fuelsave 95, Lukoil, Tank-Ono, německý Shell Fuelsave 95 E5 i E10, německý Aral 95 a polský Orlen.
Za několik týdnů vyjde další test, tentokrát 98 a 100-oktanové benzíny včetně německého Aralu Ultimate 102.
Výsledky ve zkratce:
- rozdíly mezi N95 u jednotlivých čerpaček jsou minimální, vzorky se lišily pouze mazivostí (ze které se dá dedukovat i čistící schopnost s ohledem na balíčky aditiv)
- jako již tradičně v testech nafty - Shell Fuel Save 95 vykázal naprosto identické parametry jako Tank Ono N95 , Nitro+ za příplatek 2,50 Kč na litr nenabídl v podstatě nic navíc (pouze lehoulince lepší mazivost, ale stále daleko za standardní Benzinou N95)
- takřka všechny benzíny měly oktanové číslo 96,0 +-0,2 jednotek (lišily se pouze OMV N95 s 96,6 a německý Shell E10 s 96,9 díky vyššímu podílu etanolu)
- rozdíly mezi českými a německými benzíny (Shell E5 a Aral) jsou nulové, přičemž E10 nijak netrpí vyšším podílem etanolu, protože rafinerie to kompenzuje jiným složením a má lehce vyšší oktanové číslo
Hodně vyzdvihovaná byla pro životnost motoru mazivost. Dle mazivosti hodnoceny pozitivně Agip Supertech 95, Benzina N95 a Verva 95, Eurooil s přídavkem VIFu. Za lehce nadstandardní byly označeny OMV N95 a Maxxmotion 95 (přínos oproti standardní OMV byl měřitelný) a Shell V-Power Nitro+ (tam ale byla mazivost o dost horší, spíše na úrovni základních benzínů, jen o velice málo lepší) a za standard byly označeny Eurooil, Shell Fuelsave 95, Lukoil, Tank-Ono, německý Shell Fuelsave 95 E5 i E10, německý Aral 95 a polský Orlen.
Za několik týdnů vyjde další test, tentokrát 98 a 100-oktanové benzíny včetně německého Aralu Ultimate 102.
Re: Test benzínů - Svět motorů
problém je, že se kvalita i v rámci jednoho dodavatele a výrobku (OMV maxx 100) kurewsky liší - beru enem tenhle a občas sa stane že i naěj to jede pičatě.... a o pár dnů vezmu na té samé čerpačce u toho samého stojanu a jede to jak víno..... (ale může taky být chyba na straně N53.... no uvidíme, mám na nešek odpoledne slíbenou jízdu s poštelovanou N53 e92, tak uvidíme, písnu sem průjmy... teda sem ne, do bmw vlákna...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Test benzínů - Svět motorů
Na slovensku už 98 a 100-oktany testovali s následujícími výsledky:
Re: Test benzínů - Svět motorů
Naprosto souhlasím s postřehem pavprocha. Stejný benzín není skoro nikdy stejný. Rozdíly ve spotřebě jsou u té samé 95 i 1,5l. A není to cestou ani jízdním stylem Kromě pár týdnu, kdy jsem testoval lepší benzíny jezdím pořád na ten samý, podobným stylem a v podstatě stejné cesty. Nakonec jsem došel k závěru, že nemá smysl nad tím přemýšlet a brát, kde se mi to zrovna cenově nebo dostupností hodí.
Re: Test benzínů - Svět motorů
Tankuji také tak a nezměním to. Význam testu nechápu, přímo tam napsali že podstatné parametry změřit nemohou a pak napsali složení kde zase nevysvětlili, jaké má složení dopad na provozní vlastnosti. Mazivost zmínili jako důležitý parametr a nenapsali proč. Jak si Vaculíka vážím a jeho články jsou obvykle mimořádně dobré, tohle se moc nepovedlo. Kupovat kvůli tomu SM není potřeba.Nabel píše:Nakonec jsem došel k závěru, že nemá smysl nad tím přemýšlet a brát, kde se mi to zrovna cenově nebo dostupností hodí.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Test benzínů - Svět motorů
Souhlasím, že tento test nebyl nijak zvlášť objevný. Zajímavější bude test N98/100. Ale až tak kritický bych nebyl. Je fajn, že někdo podobné testy dělá a kvalitu paliv nemusíme posuzovat jen na základě nějakých subjektivních dojmů.
Mazivost vysvětlena byla a zmínka o mnohých změřených parametrech/významu jednotlivých sloučenin v textu taky najdeš. Ale není to až tak dobře strukturované.
Pravda je, že ten 6-stránkový test se dá lehce shrnout v několika větách viz. první příspěvek.
Mazivost vysvětlena byla a zmínka o mnohých změřených parametrech/významu jednotlivých sloučenin v textu taky najdeš. Ale není to až tak dobře strukturované.
Pravda je, že ten 6-stránkový test se dá lehce shrnout v několika větách viz. první příspěvek.
Re: Test benzínů - Svět motorů
Hodnotit hlavně podle mazivosti mi přijde trochu podivné, protože nejvyšší mazivost bude mít benzín když se do něj přidá nafta a podle tohoto kriteria jsou nejhorší benzíny ty z Německa . Takže sakra jakto, že mi to na ně žere míň !
Když jezdím na Benzinu tak mám po vyjetí nádrže černé koncovky výfuku (asi důsledek té lepší mazivosti ), když jedu na Shell tak nic.
Jak může lepší benzín špinit výfuk a horší ne ? U Shellu mám taky na volnoběh nižší spotřebu než u Benziny. Takže asi tak.
Co se týká ceny se Smartkartou a využitím bodů a slevy 2Kč/l mě vyjde Shell levněji než cokoliv jiného.
Navíc u Benziny v Praze na Bílé Hoře jsem v roce cca 2004 natankoval 2 auta ve stejný den, obě cukala, moje to přežilo u manželčiný Ibizy 1,2HTP odešel katalyzátor... Proto má, zkušeností získaná, nedůvěra k Benzině.
Jak znám Svět motorů tak jim Bezina na test přispěla a proto holt vyhrála. To jsem kdysi řešil u šéfredaktora, kdy v článku tvrdili, že je v Octavii 1 vzadu dost místa, on no jo my víme, že není, ale Škodovka má u nás celostránkovou reklamu... Takže asi tak je potřeba k testu přistupovat. Benzina není špatná, ale rozhodně není nejlepší.
Když jezdím na Benzinu tak mám po vyjetí nádrže černé koncovky výfuku (asi důsledek té lepší mazivosti ), když jedu na Shell tak nic.
Jak může lepší benzín špinit výfuk a horší ne ? U Shellu mám taky na volnoběh nižší spotřebu než u Benziny. Takže asi tak.
Co se týká ceny se Smartkartou a využitím bodů a slevy 2Kč/l mě vyjde Shell levněji než cokoliv jiného.
Navíc u Benziny v Praze na Bílé Hoře jsem v roce cca 2004 natankoval 2 auta ve stejný den, obě cukala, moje to přežilo u manželčiný Ibizy 1,2HTP odešel katalyzátor... Proto má, zkušeností získaná, nedůvěra k Benzině.
Jak znám Svět motorů tak jim Bezina na test přispěla a proto holt vyhrála. To jsem kdysi řešil u šéfredaktora, kdy v článku tvrdili, že je v Octavii 1 vzadu dost místa, on no jo my víme, že není, ale Škodovka má u nás celostránkovou reklamu... Takže asi tak je potřeba k testu přistupovat. Benzina není špatná, ale rozhodně není nejlepší.
Re: Test benzínů - Svět motorů
On bohužel ani ten shell není žádná sláva. Aktuální zkušenost cca 14 dní zpět. Shell Bohdalecká (P-10). ŘJ mi vypla turbo kvůli vysokému tlaku ve válci z důvodu špatného spalování + na volnoběh motor točil místo 700 cca 1500 otáček. Tak jsem to namíchal s Maxxmotion 100 u OMV a asi tam zase nějakou dobu nepojedu
Re: Test benzínů - Svět motorů
Evidentně žádný nesmysly jako mazivost benzínu neřešili...marv píše:Na slovensku už 98 a 100-oktany testovali s následujícími výsledky: