Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

thx

těch 11-32 sem střelil od boku, vlastně ani nevím, co tam mám, myslím že 34... až budu doma, tak temu ty zoubky spočítám...

OK, v tym přypadku máš docela obstojně poskládané převody na výjezdy dokopca terénem, ale zato seš úplně v prdeli, dyž musíš jet po rovině nebo nedejbůh z kopca.... proto říkám, že 2x10 je na normální bajkovačku lepší než 1x 10/11
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Nemusíš počítat - je to napsané na největším pastorku.

Teď teoretizuješ,
1) mám 29er ...
2) kluci na enduro závodech (!) vozí 32z převodníky a ti jezdí na čas z kopce...
3) Kulhavý na XCO v NMnM jel 36 nebo 38 převodník v sadě 1x10 ... ty 2 zuby navíc zase tolik neudělají a má jinou fýzu než my tady dohromady... ;)

Za mě to je cajk. na 34/11 na rovině kolem 30 v pohodě. Kdo hodně točí nohama, vytáhne ke 40. Ve sjezdech nešlapu.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

a co když z jakéhokoli důvodu musíš (já občas musím) i několik mnoho kilometrů po asfaltu mírně z kopce?
(např. tady v beskydech od srce beskyd na čeladnou..... ti upadnou nohy - dyž budeš šlapat nebo prdel - dyž šlapat nebudeš.... :D )

na all-round bajku potřebuješ mít i něco na přesuny....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Tak prostě pojedu pomaleji, no. Budu šlapat, ale nepojedu tak rychle. Mně teda 30ka na asfaltu úplně stačí. Ono i honit 2,25 podhuštěné pláště po asfaltu je taky celkem k ničemu... To je jak si pořád přibužďovat :D ;)

Jezdím výlety na bajku po trasách co ještě sjedu/vyjedu, ne jak rychle to sjedu/vyjedu. Tachometr nevozím už roky. Podle GPS záznamů tras mívám AVG nějakých 14-17 ;)
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Asi takto. Jako všechno má i 1x10 (1x11) svoje výhody a nevýhody

-
omezenější rozsah převodů
výraznější opotřebení řetězu
rychlejší zničení převodníku

+
úspora váhy (páčka smyku, smyk, bovden, lanko)
jednodušší (nenastavuje se smyk)
ticho (nic nedrnká o smyk)

Je na každém, aby si zhodnotil + a -. Osobně mám rád bajk co nejjednodušší, mám z toho lepší pocit, když nemám smyk a řadičku smyku + to ticho, to je famozní. Zdá se to jako blbost, ale je to jiný pocit, když vezmeš řidítka a máš tam jen grip a brzdovou páčku (vlevo). U řazení hazky mám odmontovaný ukazatel.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

taky už několik let nevozím cyklocomp, dyž sem ho ešče vozil, taxem míval celkovou průměrnou rychlost taky těch 15 až 17...

jo, je to tak, každý soudruh svého sčestí rušeňvodičem...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od mmira »

Vrooom píše:Ale begramont ma strmejsi uhel 73,5 vs 73 o trochu delsi reach 408 vs 393. takze bude nad kolem trochu vic vepredu oproti canyonu, imho budou stoupat obe stejne ... Ale z kopce bude begramont lepsi, jenze myslim, ze tohle mmira nevyuzije nejezdi to co treba ty, ale spis to co pavproch, at klidne veme canyon.
koukl jsem na geosku haibiku a mel ji v podstate na chlup stejnou jako ma canyon.

jeste jsem dnes mluvil s prodejcem a rikal mi, ze to same kolo prodal loni nejake holcine na zavody. pred 14 dny, po tech destivych zavodech tady u nas, nechala kolo v aute a slohli ji ho odtamtud. to uz snad ani nemuze byt nahoda. a mmch, zname ukradli kolo ze sklepa ze soboty na nedeli. co se to do riti deje?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
francis
Mistr volantu
Příspěvky: 531
Registrován: sob 26 bře 01:07

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od francis »

Znama taky nekde od nas? :-o
Mirek
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

ExFun píše:Asi takto. Jako všechno má i 1x10 (1x11) svoje výhody a nevýhody

-
omezenější rozsah převodů
výraznější opotřebení řetězu
rychlejší zničení převodníku

+
úspora váhy (páčka smyku, smyk, bovden, lanko)
jednodušší (nenastavuje se smyk)
ticho (nic nedrnká o smyk)

Je na každém, aby si zhodnotil + a -. Osobně mám rád bajk co nejjednodušší, mám z toho lepší pocit, když nemám smyk a řadičku smyku + to ticho, to je famozní. Zdá se to jako blbost, ale je to jiný pocit, když vezmeš řidítka a máš tam jen grip a brzdovou páčku (vlevo). U řazení hazky mám odmontovaný ukazatel.
Presne. Add ticho...je to celkem brutalni rozdil oproti 2x10 a pribyl novej zvuk - takovy tichounky vrneni retezu po prevodniku :)
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2529
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

pavproch píše:a co když z jakéhokoli důvodu musíš (já občas musím) i několik mnoho kilometrů po asfaltu mírně z kopce?
(např. tady v beskydech od srce beskyd na čeladnou..... ti upadnou nohy - dyž budeš šlapat nebo prdel - dyž šlapat nebudeš.... :D )

na all-round bajku potřebuješ mít i něco na přesuny....
ty ostudo, jak můžeš jezdit na bajku ze srdce beskyd do čeladné na bajku po asfaltu? tolik cestiček všude kolem :-)
Pravda vyděsí
Odpovědět