Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od charger »

pjanda píše:Ja jsem urcite zvlastni clovek, nespokojim se s nicim jinym stavem nez takovym, ktery povazuji za dokonaly. Tohle jsem pred mnoha a mnoha lety piloval az do sebezniceni, dokud jsem to proste neumel tak dobre jak to jen jde. Dnes je to pro me samozrejmost.

Myslim si, ze je chybou spokojit se s urcitym stavem a rici, ze tohle uz je muj limit a dale to nepujde. Ale to je ryze muj pohled na vec, samozrejme je lepsi delat alespon neco nez vubec nic...
To je úctyhodný přístup
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

charger píše: No jestli to je prasárna, tak co je potom normální podřazení?
To je samozrejme tragedie, neco zcela mimo diskusi kultivovanych ridicu :) Vubec nechapu, jak tohle muze nekdo delat a pritom mu to nevadi. V podstate staci nepustit plyn, nebo jen trochu do nej behem razeni brnknout, aby to bylo alespon o neco lepsi. Ale prave proto razeni pres plyn nebo s meziplynem pres spojku nemam rad, to zvladne kazdy a neresi to vsechno co muze...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od Vana »

pjanda píše:Vana: To je razeni pres plyn, psal jsem o tom na zacaku. Je to mozne, je to rychle a relativne ciste co do vnejsiho projevu, ale jinak je to prasarna nejvyssiho radu :) To dostane ranu prevodovka i spojka....
trochu obtížně se mi představuje v čem by měla ta rána spočívat.
- Spojka nemusí vyrovnávat prokluz pod zatížením, protože při jejím opětném sepnutí má již motor otáčky odpovídající řazenému stupni, takže jí by to vadit nemělo
- A u synchronů také nevím jestli jim rychlé řazení opravdu vadí- sice jsou zatíženy víc, ale po kratší dobu, což mi naopak přijde šetrnější. (Například u brzd se také radí brzdit krátce a intenzívně než slabě a dlouho, a podobně bych to viděl i při použití spojky při rozjezdu
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

charger píše:Když už jsme u toho precizního ovládání plynu. Dnes jsem přesedl z Civicu Type-R, který jak se asi všichni shodneme má precizní odezvu na plyn, do Nissanu Sunny GTI jenž na tom byl k mému překvapení ještě o dvě třídy lépe. Tam jsem si vychutnával doslova každé šlápnutí na plyn, každý pohyb pedálu.
To je bohuzel obvykle, zde zpravidla plati "cim starsi tim lepsi". Cim mene euro a cim vice lanko, tim lepsi ovladani motoru. Dnesni drive by wire komplikovana o softwarove prehodnoceni se nikdy nemohou pribliziti tomu, kdyz primo reknete skrtici klapce, co ma delat. Proto take rikam, ze vrcholem je Favorit s dobre naladenym karburatorem ;)

Pamatuji take presednuti Z4MC > Z3MC. Z4M ma na dnesni dobu (nebo na dobu nedavno minulou) velmi dobre ovladani motoru, mozna jedno z nejlepsich, ale to co dela sest klapek na lanku na Z3M je uplne jina dimenze...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od ExFun »

pjanda píše:Tohle jsem pred mnoha a mnoha lety piloval az do sebezniceni, dokud jsem to proste neumel tak dobre jak to jen jde. Dnes je to pro me samozrejmost.
To musí být ale fakt let, protože když jsem s tebou před mnoha lety jel, tak už tehdy jsi byl nejlíp řadící člověk, co znám...

(nejlíp pro mě znamená nejhladčeji. A do teď jsem nepochopil, jak jsi zvládal meziplyny když ti přeřazení trvalo kratší dobu než mně a to jsem meziplyny nedával...)
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od merlin »

pjanda píše:Tohle jsem pred mnoha a mnoha lety piloval az do sebezniceni, dokud jsem to proste neumel tak dobre jak to jen jde.
Tak mame nieco spolocne... ja som mal auto s automatom (Lexus IS) a nidy som si na to nezvykol. Ked skoncil leasing, tak uz mam znovu manual a uz nikdy inak. Aj ked dnes je to tazke, skuste zohnat 6 alebo 8 valec vyzsej triedy s manualom :(
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

Vana píše:
pjanda píše:Vana: To je razeni pres plyn, psal jsem o tom na zacaku. Je to mozne, je to rychle a relativne ciste co do vnejsiho projevu, ale jinak je to prasarna nejvyssiho radu :) To dostane ranu prevodovka i spojka....
trochu obtížně se mi představuje v čem by měla ta rána spočívat.
- Spojka nemusí vyrovnávat prokluz pod zatížením, protože při jejím opětném sepnutí má již motor otáčky odpovídající řazenému stupni, takže jí by to vadit nemělo
- A u synchronů také nevím jestli jim rychlé řazení opravdu vadí- sice jsou zatíženy víc, ale po kratší dobu, což mi naopak přijde šetrnější. (Například u brzd se také radí brzdit krátce a intenzívně než slabě a dlouho, a podobně bych to viděl i při použití spojky při rozjezdu
Neni to tak presne, jak si myslite, otacky se tem spravnym jen priblizi, nebo je prekonaji, presne to bude jen nahodou, nekdy. Vzdy presny je jen meziplyn.

Vsak si zkuste preradit ze 4 na 3 treba z 1 500 ot. pres plyn... Otacky Vam vyleti nekam k 5 000, motor ale bude tocit na trojku treba 2 500 ot. Meziplynem urcite otacky vzdy sam presne. Rozdily u razeni pres plyn resi spojka.

Synchrony museji srovnat kompletni rozdil otacek samy stejne jako kdyz pustite plyn, nepomuzete jim ani trochu. Zbytek jsou jen pocity...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od jarka »

charger píše:...Vzhledem k tomu, že ačkoliv jsem jel již v mnoha autech, tak jen jedno jediné mělo špatné synchrony (vlastně jen jeden synchron v Acuře Integře GSR), není šetřetí těchto částí auta zbytečné? ...
Tak to máš docela kliku, já už jsem kvůli špatným synchronům musel nechat 2krát půlit převodovku :( . Pokud umíš "falešný", tak to dvojí vyšlápnutí už se člověk naučí docela rychle. Fakt má sunny gti lepší reakci na plyn než ctr? Tak to musí být nirvána...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

merlin píše: Tak mame nieco spolocne... ja som mal auto s automatom (Lexus IS) a nidy som si na to nezvykol. Ked skoncil leasing, tak uz mam znovu manual a uz nikdy inak. Aj ked dnes je to tazke, skuste zohnat 6 alebo 8 valec vyzsej triedy s manualom :(
Ano, to je spravna poznamka, tahle diskuse uz je v pomalu teoreticka :) Manualni prevodovka je na vymereni, pritom neexistuje jedina, ktera by se v cele siri svych moznosti dokazala priblizit rychlosti, presnosti a jemnosti spravneho lidskeho razeni. Nektere tak zvladaji neco (a la DSG a postupne razeni nahoru), ale jezdeni, zvlaste pak aktivni, privadi prevodovky i do mnoha jinych situaci, ktere uz tak dobre nejsou s to zvladnout...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od Vana »

pjanda: jednak ten plyn při podřazení nemusím držet plný, takže taky můžu ovlivnit výsledné otáčky. Ale mi to celkem vychází že motor po puštění spojky zabere bez škubnutí a bez prudké změny otáček. Takže bych to nijak tragicky neviděl

A co se týká synchronů, ty svou práci musí odvést úplně stejně jako při normálním plynulém řazení, v obou případech vykonají podle mě prakticky stejnou práci

kromě toho bych řek že se tahle technika používá při závodním způsobu jízdy, kdy dostává auto sodu tak nějak celkově.- Od motoru, převodů, brzd, kol a zavěšení, tlumičů až po celou karosérii. Takže proč šetřit zrovna jen synchrony a spojku ?
Odpovědět