Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od mmira »

spravne, ja se nejradeji splham do kopce (pesky, behem, na kole...), proste tak, aby to byla poradna aerobni zatez. sjezdy me nebavi, ty beru jakou nutnou soucast cesty vzhuru :-).

haibike mi vyhovoval. mozna i tim, ze nemam zkusenost s nicim jinym. jinak prodejce, co jsem u nej haibike kupoval, mluvil jeste o jine alternative v podstate stejnou vybavou za cenu okolo 27t. zajedu se tam mrknout a uvidim.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Toho Bergamonta (Revox, zakladni model na karbonovym ramu) jsem mel doma pujcenyho 2 mesice, nez jsem sehnal FSR a byl jsem z neho unesenej. Kratka zadni stavba + akorat dlouhej predek (vel M + ja mam 180cm), tuhej ramovej trojuhelnik, jedinou slabinou yla absence pevny osy vzadu, lehky tuhy kola (Rovaly na FSR jsou o levelu jina liga) a naky poradny plaste.

Konverze na 1x10 je jednoducha, staci prevodnik s cikcak zubama aby nepadal retez + podlozky pod srouby prevodniku aby vystredila retezova linka. Pri 32T prevodniku mi prevody do kopce nechybej, z kopce dolu prestavam slapat kolem 35 - 40km/h, nevim presne, tachac uz davno nevozim :) Vyhody min harampadi na kole (-450g u s9), nikde nic necinka, neskrta, i v terenu ticho a klid, kolem prevodniku je dost mista, takze se to tam nezanasi bahnem jako driv. Negativa zatim nula, retez nespadl ani jednou :) zjednoduseni razeni je jedna z nej inovaci za posledni dobu...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

@ex.: to se teda fakt neshodneme.... je vidět že nejezdíš dlouhá stoupání v tempu (dlouhé = třeba 800 výškových metrů nonstop do kopca v terénu/mimo asfalt...) .... to bys potom věděl, jak je důležité mít převody (směrem ke kašpárkovi) odstupňované s optimálnně malými rozdíly přev. poměru.... jenom tak nevytuhneš a dáš to...

proto zmiňuju, že 1x10 nebo 1x 11 nedává dostatečný počet malých odstupů mezi převody...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2530
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

honziss píše: jedinou slabinou yla absence pevny osy vzadu
Pevná osa chybí. Podle konstruktéra Petera Denka pro ni na hardtailu není důvod - tuhosti nepřidá, jen je těžší a složitější při výměně kola.
vyjádření konstruktéra od Cannondale při prezentaci nového F-Si :)
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

pavproch píše:@ex.: to se teda fakt neshodneme.... je vidět že nejezdíš dlouhá stoupání v tempu (dlouhé = třeba 800 výškových metrů nonstop do kopca v terénu/mimo asfalt...) .... to bys potom věděl, jak je důležité mít převody (směrem ke kašpárkovi) odstupňované s optimálnně malými rozdíly přev. poměru.... jenom tak nevytuhneš a dáš to...

proto zmiňuju, že 1x10 nebo 1x 11 nedává dostatečný počet malých odstupů mezi převody...
Cos prosímtě nepochopil na tom, že u 1x10 má většina lidí úplně stejnou kazetu, jako měli na 2x10, takže odstupňování je úplně stejné?? Já tam mám úplně standardní SLX kazetu.
Back to basics.
Příčina -> následek
Jelass
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: ned 03 dub 09:02

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Jelass »

mmira píše:kolo stavalo na spolecne chodbe v baraku. nikdy se tu nic neztratilo, ted si to ale asi nekdo vyhlidl, pres noc vypacil dvere a zmizel i s kolem.

v posledni dobe se mi ty necekane a neplanovane vydaje mnozi :-(.


nejvice me na tom stve to, ze jsem mel ted v planu nekolik nasledujicich mesicu opravdu jezdit. nevite nekdo o nejake dobre nabidce 29" HT MTB v cene do 30t?
Mrkni na značku Trek, teďka mi na ně servisák dával velmi slušný reference.
Mondeo 2004 Turnier 2.0i
p.: Dodge Grand Caravan SE 3.3V6 FFV 2008
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

@ex: to nějak hlava nebere - stejné 10-ti kolečko pro 1x10 i 2x10?

a vepředu je kolik zubů teda? když vzadu 11-32?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Jelass
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: ned 03 dub 09:02

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Jelass »

Vrooom píše:Souhlas, to vypada fajn, libi se mi 2x10 s type 2. Geoska taky pekna, kratka zadni stavba 29 hodne pomuze.
+1, jestli máš rád sport. posez, nekoukej na Meridy ani Authory.
Mondeo 2004 Turnier 2.0i
p.: Dodge Grand Caravan SE 3.3V6 FFV 2008
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

pavproch píše:@ex: to nějak hlava nebere - stejné 10-ti kolečko pro 1x10 i 2x10?

a vepředu je kolik zubů teda? když vzadu 11-32?

Ano, přesně. Je to napsáno výše - vyhodíš převodníky na klice a dáš tam jen jeden ;)

11-32 je trochu extrém kazeta. Většinou se dnes vozí 11-36, méně často 11-34.

Když jsem měl 2x10 měl jsem 26/38 vepředu a 11-36 vzadu.
Jako 1x10 mám 34 vepředu a 11-36 vzadu. Na 29 je ale pro 1x10 optimální mít vepředu 32T.
Back to basics.
Příčina -> následek
Odpovědět