Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2530
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

pavproch píše: sem dělal panského kočího juniorce na hasičskou soutěž v lidči
se mi doneslo, že jsi skvělý panský kočí, že ti za to všecko stačila jedna zmrzlina :-)
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

já su skromná kočí.... :D

ale byla kura dobrá... vanilková..... :ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od mmira »

mam greenhorni dotaz. vcera jsem vyrazil na prvni letosni vetsi vyslap, vetsinu po nerovnych okreskach a premyslel jsem, ze by se hodilo zmekcit predni vidlu. ovsm kdyz jedu do terenu, musim ji mit fouknutou presne na ten tlak, co jsem mel vcera, jinak chodim do dorazu. foukate/upoustite tlak dle planovaneho terenu?

jinak jsem vcera narazil na velky paradox. pri lonskych jizdach me bolivala stehna, ta byla vcera uplne vpohode, za to jsem chytal krece do lytek.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

nefoukám neupouštím..... jednou ročně nafouknu horní vzduch na 6.5 a dolní na 2.5 baru a mám celou sezonu fertig.... se svýma 72 kilama to při velké ráně prvalím až na doraz - no a co, ne?!? aspoň to je dostatečně měkké a žehlí to šutry až do velikost dlažební kosky.... a dyž potřebuju, mám tam lock-out (třeba na jízdu do kopca ze sedla....

esli tě bolí stehna/lýtka - máš blbej posaz nebo blbou techniku šlapání ..... ten špatnej posaz: nejen výška sedla nad středem ale i předsazení před osou a vyúhlování roviny sedla.... je to věda.... mně to trvalo asi 20let, než sem temu vychytal fšecky múchy....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Jestli mas zdvihy do 100mm, tak bych foukal na 1/4 sag, jestli mas vyssi zdvihy, tak bych dal sag na 1/3.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

mně to při těch uvedených tlacích a váze dělá sag 25mm/100 mm zdvihu...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

jestli potřebuješ větší pohodlí na malých nerovnostech, tak to neřeší vidlice, ale tlak v pláštích... přejdi na bezduše a dej tam 1,8atm.

Nohy si zvyknou - neřeš. Buď to párkrát přetrpíš, nebo můžeš 20 let laborovat s mm nastavením sedla, představce, novým rámem a vším možným a vyházet x tisíc kč ...

Je mi to už trochu tapné, ale ty PP závěry jsou opravdu k smíchu. Chtěl bych toho jeho werka někdy vidět, to musí být funkčně hrůza jak žebřiňák. Ale k věci. Horní a dolní vzduch = Dual Air = RS. Žiju v domění, že to je REBA (taky jsem ji jezdil). Mít pozitivku (horní vzduch) na 6,5 a negativku na 2,5 je ultra blbost, která kompletně zabije citlivost vidlice právě na malé podněty (nerovnosti). Negativka se fouká na stejný tlak jako pozitivka - kdo chce tvrdší vidlici, může dát do negativky o 10-20 PSI míň, ale přijde o citlivost. Naopak o něco větší tlak v negativce než v pozitivce způsobí nárůst citlivosti a ztrátu zdvihu.
PP je i vzhledem k výběru plášťů a tlakům imunní vůči drncání malých nerovností... Jinak si jeho "nastavení" alá žebřiňák nejde vysvětlit.

P.S. jestli s nastavením + 6,5atm a - 2,5atm. chodí k dorazu, tak ta reba bude kurevsky podfouknutá a ještě musí chodit hooodně na přední kolo.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

asi temu fakt nerozumím.... :ymhug:

du sa zavřit do zoo, do pavilonu exotů.... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Vím že hodně jezdíš (i víc než já) a chci věřit tomu, že to nejsou vyjížďky po šotolině, ale tvoje nastavení je skutečně exotika. Jako proč ne, ale je třeba si to přiznat a nevydávat to za obecné.

Co se vidlice týká, je to čirá fyzika. Když to hodně zjednoduším, tak pozitivka je o tom, jak vidlice chodí do zdvihu (čím větší tlak, tím hůř = větší síla potřebná k zanoření), negativka je naopak o tom, že je to určitý "preload", tedy na jak velký podnět bude vidlice reagovat (čím větší tlak v negativu, tím větší preload = větší citlivost díky menší síle potřebné k zanoření = pohybu vidlice).

Ty máš nizký tlak v pozitivce = chceš, aby chodila do zdvihu, ale strašně malou negativku = minimální preload = zbytečně velká síla nutná k rozpohybování vidlice.

Vidlice má nějaký nastavený chod - citlivost. To už vyřešil výrobce. Tlaky mají vyrovnávat rozdílné váhy jezdců. POdfoukáním negativky prostě přicházíš o citlivost. Díky měkší pozitivce to není tak citelné, jako kdybys foukal na svou váhu, ale zase pak chodíš na dorazy (čímž vidli ničíš, pokud ji nemáš na rok).

Kdybys fouknul poz. na svou váhu a negativku na stejný tlak (teď můžeš mít správný sagi přes podfoukanou pozitivku, protože negativka nepůsobí), budeš mít stejný sag, vidlice bude chodit stejně do zdvihu, ale bude líp reagovat na drobné nerovnosti. Podle mě panelku musíš pekelně cítit v řidítkách, přitom správně fouklá vidle by ji vyžehlila, že bys o panelech téměř nevěděl.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

prosím Tě, kdes přišel na to, že nutím svoje poznatky (sic nabyté letitou intenzivní praxí, ale platné JEN na mojí osobě) jako všeobecnou a jedinou správnou metodu? prostě jen píšu o tom, co MI vyhovuje nejvíc....

zajímavé je, že většina Tvých (teoretických?!?, nevím...) tvrzení je v příkrém rozporu s tím, co sem na sobě a svojí stávající vidli (jo je to Reba) dlouhodobě (jezdím ji třetím rokem) vypozoroval a odzkoušel:

Když dám oba tlaky stejné (podle tabulky pro svoji váhu tj. 5.5bar), tak mám sag jak kráwa (4 cm z 10 cm zdvihu) a vidlica na každém sebemenším kamínku drncá jak kráwa.... a chodí sotva 3-4 cm - ani na půlmetrovým rigolu ji neprovalím až dolů na doraz .... Tebou zmíněná panelka je potom fakt peklo.... zatímco když dám horní tlak výrazně vyšší než spodní, tak ta vidle úúúúúúžasně změkne a zvláční a začne žehlit (tlumit) nerovnosti a navíc je i menší sag - jak sem psal - pouze 25mm....přitom ale skutečně pracuje v celém efektivním rozsahu (100mm mínus sag = 75mm)

tožtak

jo a předchozí vidli - Manitou RA - sem valil dolů na doraz asi 6 let bez ztráty květinky - teda vlastně ne, hned na nové vidli mi umřela vzduchová patrona - výměna v rámci záruky... a pak už fakt šest let chodila na každým pořádným rigolu až na dolní doraz a ustála to ve zdraví.... ditto předtím RX quadra - to byl sice elastoměr, ale vytuněný hoooooodně do měkka a taky přežila si 8 let dorazování až dolů...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět