tak v tomto se do puntiku shodnemeBofors píše:astru bych vynechal- auto je zbytečně těžké(nižší dynamika a vyšší spotřeba) a opravdu málo místa na zadních sedadlech.
Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu :-)
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Díky moc za info, jsem rád že ses ozval.tommas píše:Jen pro srovnání svižná jízda Ostrava - Praha dejme tomu s průměrnou rychlostí kolem 110 - 120 km/h ( zdůrazňuji průměrnou ) se dá s Golfem bez problémů zvládnout za nějakých 6,5 litrů na 100 km, stejným stylem s Ceedem za asi 8,5.
Čekal bych sice větší spotřebu Ceeda, ale spíš v nějaké běžné jízdě v rámci pravidel po městě a okreskách a tak do litru. Na tý dálnici mě to dost překvapuje... a že o tolik. Měl bys nějaké porovnání i v dalších režimech jízdy?
Máš taky nějakou zkušenost s náklady na servis obou aut?
(... jen pro jistotu, bavíme se o 90 kW verzi golfa?)
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Podle spritmonitoru žere Ceed asi o půl litru více.
2.9T RWD
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Sel bych jednoznacne do Golfa, uz kvuli motoru. Jel jsem nekolikrat s 1.4 TSI 90kw v Audi A3, je to prijemny motor s dostatkem kroutaku uz dole. Snad kazdy atmosfericky motor do dvou litru proti tomu proste nejede, respektive aby jel, musi se tocit nad 4000. Ale komu se chce takhle jezdit? Komu se chce za kazdou obci radit za dve, aby se v solidnim case dostal na tachometrovou stovku? Moje zkusenosti s 1.6 GDI, ale i s Hondou Civic 1.8 (103kw) a take s Type-R jsou jasne: abych drzel rychlostni tempo, na ktere jsem zvykly, musel jsem tocit jako silenec a jel za 11 litru. TSI je proti tomu neskonale prijemnejsi v ramci standardni jizdy - tim myslim zadne zavodeni, ale o to Lukymu-12 stejne nejde. Ten chce rodinny hatch a urcite se nechce trapit v oblastech kolem 5000 otacek, kdy to sice docela jede, ale taky rve a taky zere. Nechapu tu posedlost atmosferickyma motorama. Maji sice vsemi opevovany linearni charakter, ale prakticky az do 3500 otacek se zpravidla nic nedeje. Takze jaka linearita? Rozsah pouzitelnych otacek je maly, v podstate od 4000 do cca 6000+. Atmosfera ma smysl jen u vetsich objemu, kde jede i dole a rozsah otacek je od 1500 do 6000+, na bezne jezdeni je podstatnejsi prave kroutak a TSI (praktiky vsechny jeho objemy) proste jedou velice sympaticky. Takze za me Golf - neresim samozrejme design, to je kazdeho vec, me prijde Golf nuda venku i vevnitr, a neresim ani spolehlivost, vzhledem k tomu, ze Luky-12 mluvil o 4 lete zaruce. Ale urcite bych na koupi takhle nespechal a urcite bych si nekoupil auto s motorizaci, v niz jsem nejel.
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
a urcite bych si nekoupil auto s motorizaci, v niz jsem nejel.[/quote]
já v poslední době takhle auta kupuju pravidelně.
Jinak souhlasím se srovnáním atmosférického motoru vs turbo, jak to nemá 200k, tak atmo v běžném režimu nejede.
já v poslední době takhle auta kupuju pravidelně.
Jinak souhlasím se srovnáním atmosférického motoru vs turbo, jak to nemá 200k, tak atmo v běžném režimu nejede.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Svezu se s tim golfem před koupí, a rozhodnu se podle toho, ale nenašel jsem zatím dealera VW, který by mi auto na čas půjčil a mohl jsem se projet aspoň na 100-200 km. Při těch jejich krátkých projížďkách kole autosalonu toho zese moc nepoznám... Proto se ptám i na názory jiných ...humidor píše:a urcite bych si nekoupil auto s motorizaci, v niz jsem nejel.
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
svoje poslední dva služebáky sem taky koupil naslepo...
@humidor: vše co jsi napsal je jen důsledkem cca dvou dekád všeobecného zblbnutí mas ikonou zvanou TDI .... takže dneska takovýhle většinový řidič (jako Ty - nic osobního ) jak nedostane hned za volnoběhem kopanec do zad, tak zarputile tvrdí, že to nejede... a tomu se přizpůsobili i výrobci turbobenzínů a naprogramovali jim dýzlovou charakteristiku....
a bohužel dneska nad vším vítězí ty zkurwené emisní limity, kvůli kterým vlastně všechno tohle všobecné nadšení pro větrníky vzniklo, a kvůli kterým jsou atmo benzíny neska dole přidušená mrtvola.... když si vzpomenu třeba na žigula 15-ti stovku, jak to na jedničku a dvojku dokázalo gumovat už okolo 2000 otáček..... nebo 318i v e36 - ta táhla už od volnoběhu..... neska i R6 třílitr je tak udušený, že začně jet až nad 2500toček...
chjo no, kde ty doby normálního světa sou, neska všude samé euro-eko omezení, nařízení, pokřivení, znásilňování reality...
@humidor: vše co jsi napsal je jen důsledkem cca dvou dekád všeobecného zblbnutí mas ikonou zvanou TDI .... takže dneska takovýhle většinový řidič (jako Ty - nic osobního ) jak nedostane hned za volnoběhem kopanec do zad, tak zarputile tvrdí, že to nejede... a tomu se přizpůsobili i výrobci turbobenzínů a naprogramovali jim dýzlovou charakteristiku....
a bohužel dneska nad vším vítězí ty zkurwené emisní limity, kvůli kterým vlastně všechno tohle všobecné nadšení pro větrníky vzniklo, a kvůli kterým jsou atmo benzíny neska dole přidušená mrtvola.... když si vzpomenu třeba na žigula 15-ti stovku, jak to na jedničku a dvojku dokázalo gumovat už okolo 2000 otáček..... nebo 318i v e36 - ta táhla už od volnoběhu..... neska i R6 třílitr je tak udušený, že začně jet až nad 2500toček...
chjo no, kde ty doby normálního světa sou, neska všude samé euro-eko omezení, nařízení, pokřivení, znásilňování reality...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
prej benzín naprogramovali jako TDI od kterého hospodského štamgasta tohle máš? nevychází to spíš z konstrukce? proti eko normám v podstatě nic nemám, ve městě žádné benzínové moderní auto neucítíš a to se mi líbí. ten dým co lezl z toho zázračného žigulíka jsi doufám nechával pravidelně inhalovat své děti aby si ten tvůj normální svět náležitě užily. tomu říkám znásilňování reality. turba s euro6 problém nemají, když mám tuto alternativu jsem spokojen, horší kdyby byly jen ty uškrcený atmosféry
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
@pavproch: sice se rad svezu rychle, ale ano, asi patrim mezi "vetsinove" ridice. O kopanec do zad nestojim, ale co je spatneho na tom, mit motor (auto), ktrere proste jede hned a nemuset tak cekat, pripadne nemuset zbesile podrazovat? Ridim uz skoro 20 let, zacinal jsem na benzinech, skoro deset let protom stravil na nafte - a ted jsem se nedavno vratil k turbo-benzinu. A presne proto, jak pises: dnesni turbobenziny pripominaji charakteristikou diesely, s tim rozdilem, ze jedou i nahore. A neni to o nechuti radit, radim prakticky stejne, i muj relativne vykonny turbo-benzin potrebuje podrazovat pri draceni na okresce, ale solidne tahne uz skoro od volnobehu pri bezne jizde - a to mi prave vyhovuje. Uz jsem ridil par vykonnejsich aut, ale ani treba Z4 195kw proste nejede tak jako S3 se stejnym vykonem. 330i 200kw me vylozene zklamalo, jaky byl rozdil potom nasednout a uzit si 335i (starsi verze biturbo). Ale souhlasit s Tebou musim v ramci emisnich a eko regulaci - je to peklo. Do roku 98 jely i atmosfery krasne razantne, zive, ostre. KDyby byly takove i dnes, asi by me to bavilo. Ale takhle je pro me turbo jasna volba. Pise to ostatne i sam pjanda - Golf R s tremi stovkami koni je rovncennym souperem (neni-li dokonce rychlejsi) 350 - 400 konovym atmosferam. A je to tak. Muj TSI 162kw proste nema treba s atmosferickym Audi A4 3.0 195kw zadny problem, v urcitych otackach a v urcitych pasazich jede vylozene lepe. Mimochodem, moje prvni auto byl Renault 5 GTE. Vaha 860kg, v tom jednaosma o vykonu 69kw. Okamzita reakce na plyn, ostre zrychleni uz od 2000 otacek. Takhle by ty atmosfery mely jezdit!
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Bofors...blbost v čem ? Že to nad 4t ztrácí dech a nad 5t končí...?
Minimálně u 90kw verze je to fakt.
Pavproch to vystihl dobře.
Add spotřeba ...Při shodném stylu jízdy a trase si 1,4 řekla o cca 9,1l, atmo 1,8/118kw o 7,8, atmo 1,6/82kw o 7,2....
Minimálně u 90kw verze je to fakt.
Pavproch to vystihl dobře.
Add spotřeba ...Při shodném stylu jízdy a trase si 1,4 řekla o cca 9,1l, atmo 1,8/118kw o 7,8, atmo 1,6/82kw o 7,2....
MG - radost až na kost.