Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu :-)
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
v 1. řadě by mě zajímalo čím ho oslovila 1,2 a naopak neoslovila 1,4, jsou to identické motory jen je 1,4 adekvátně zvětšená. jel sem oba a 1,4 má výraznější náběh turba a tedy síly. už sem psal, vyzkoušej a neřiď se jen podle toho co kdo napíše na web- ten snese všechno. pokud si ale vnitřně rozhodnutý pro ceed a jen hledáš někoho kdo by ti to potvrdil tak ho kup a neřeš, má ho dost lidí.
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Co jsem mohl jet s 1.2 Golfem, tak je to opravdu oproti Ceedu o dost horší. A to měl tuším 15 kola (výbava Comfort line bez nějakých příplatků). Jen si myslím, že 1.4 musí být rozdíl.Bofors píše:prkenost podvozku ti nejvíc udělají ty pekelně velký hlíny co jsou teď v módě.
S tím bych souhlasil s jedinou výhradou: mě vůbec nevadí podřadit, když je třeba zrychlit, pokud pak auto bude mít dostatek výkonu např. na předjetí. Pokud by to byl jediný rozdíl, tak bych klidně a možná i radši bral atmosféru.Bofors píše: ale v běžném provozu řidič daleko více ocení, že i pokud tam má 4ku, točí 1900ot tak na to prostě šlápne a auto bez protestů táhne jak to GDI v 4500ot. rozdíl na dálnici je extrémní... TSI má 130km/h 2800ot/min, ticho že ho neslyšíš, spotřeba 5,7-6,0 a na 6tku když přišlápneš tak táhne i v kopci bez problémů.
Jenže o něco míň už jsem ochoten podřazovat v každém kopci a nebo při běžné jízdě točit motor na 6000 otáček, abych předjel. GDI se mi líbil, ale při potřebě zrychlit jsem to točil tak na 4-5000 ot. Pokud by jeho výkon 99 kW vrcholil někde u 4500 ot, byl bych asi spokojen... Neříkám, že když si chce člověk užít, že to na 6 tisíc nevytočí, ale naprostá většina jízd nebudou "závody" (to bych se poohlížel po jiném autě
Druhá věc je spotřeba při běžných cestovních rychlostech na okreskách (max. rychlost nebude víc jak 140 km/hod, běžně spíš tak 100-120) či dálnici (běžně 140, max. 160 km/hod). To bych předpokládal, že bude mít navrch TSI?
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
zkousel jsem 1.4TSI 140 k a nevim proc, ale na rozdil od tocive 1.2 TSI se ten motor projevoval hrozne tupe. dokoce me ani npresvedcil nejakou super pouzitelnosti bez nutnosti radit. naopak, kone z nej bylo nutno vypraskat a pak sla nahoru i spotreba - rychle svezeni bylo za 12 na 100. GDI slo na 12 az pri dost intenzivni jizde.
co se zprevodovani tyce, 1.4 TSI toci ve 130 2800, GDI 3200. to je marginalni rozdil, zvlaste v okamziku, kdy je GDI dobre odhlucnene. ta auta jezdi v podstate za stejnou spotrebu, jen pri hoooodne lehke noze je 1.4TSI lehce uspornejsi.
prkennost podvozku neni dana rozmerem disku - obe mnou zkousena auta mela 17". Ceed byl daleko poddajnejsi a prijemnejsi. ty drive zminene stredni rychlosti odkazuji spise na okresky - polorozbita cesta ve 120 jeste jde, cokoliv vice uz je problem. na dobrem povrchu neni problem ani vyrazne vic, trakce ma to auto dost. problem je v tlumicich, ktere na tech nerovnostech prestanou stihat. 160 na dalnici je v pohode za predpokladu, ze to neni horsi nez levy pruh D1.
cim vice nad tim premyslim, tim radeji bych sel do Ceedu. nebo do Leonu, ale FR s 1.8 TSI . me osobne proste Golf neoslovil.
mmch, do Ceedu lze dostat vyhrivany volant. to je v zime ficura k nezaplaceni.
co se zprevodovani tyce, 1.4 TSI toci ve 130 2800, GDI 3200. to je marginalni rozdil, zvlaste v okamziku, kdy je GDI dobre odhlucnene. ta auta jezdi v podstate za stejnou spotrebu, jen pri hoooodne lehke noze je 1.4TSI lehce uspornejsi.
prkennost podvozku neni dana rozmerem disku - obe mnou zkousena auta mela 17". Ceed byl daleko poddajnejsi a prijemnejsi. ty drive zminene stredni rychlosti odkazuji spise na okresky - polorozbita cesta ve 120 jeste jde, cokoliv vice uz je problem. na dobrem povrchu neni problem ani vyrazne vic, trakce ma to auto dost. problem je v tlumicich, ktere na tech nerovnostech prestanou stihat. 160 na dalnici je v pohode za predpokladu, ze to neni horsi nez levy pruh D1.
cim vice nad tim premyslim, tim radeji bych sel do Ceedu. nebo do Leonu, ale FR s 1.8 TSI . me osobne proste Golf neoslovil.
mmch, do Ceedu lze dostat vyhrivany volant. to je v zime ficura k nezaplaceni.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
nj, asi jezdíme každý jiný motor. k těm otáčkám na dálnici, je hezké že šli u atmosféry niž s otáčkama ale na dálnici mi přijde divné podřazovat při pokusu zrychlit a pružné zrychlení atmosféry s takovým převodem asi nebude nic moc. atmo má vždy něco za něco.
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Nejsem rozhodnutej. Kdybych byl, tak už ho mám Vyzkoušel jsem hodně aut (z japonců jsem zkoušel jen Mazdu 3 - dobrá jízdně, motor 2.0 se taky dal, ale nepraktická, cenově výš a hlavně dostupnost listopad.., ostatní japonci mě ničím nezaujaly. Peugeot 308 mě neoslovil interiér - vše přes displej..., Citroen C4 1.6 - se mi nelíbil moc jízdně, Hyundai i30 - jízdně podobný jak Ceed, ale nelíbí se mi interiér a i jízdně mi Ceed vyhovuje o trochu víc.., Focus jsem taky vynechal - hrozný interiér a málo místa vzadu. atd.) Zůstal jsem u Golfa a Ceedu a tady dost váhám. Ceed vím, co mohu čekat, protože jsem si ho celkem dost projel. Navíc jsem jel i v různých verzích - krátká, SW 1.4 i 1.6 a měl jsem ho třeba i na celý den...Bofors píše:v 1. řadě by mě zajímalo čím ho oslovila 1,2 a naopak neoslovila 1,4, jsou to identické motory jen je 1,4 adekvátně zvětšená. jel sem oba a 1,4 má výraznější náběh turba a tedy síly. už sem psal, vyzkoušej a neřiď se jen podle toho co kdo napíše na web- ten snese všechno. pokud si ale vnitřně rozhodnutý pro ceed a jen hledáš někoho kdo by ti to potvrdil tak ho kup a neřeš, má ho dost lidí.
U golfa je problém ho vyzkoušet pořádně. Bohužel jsem zatím nenarazil na prodejce VW, který by dal auto na chvíli z ruky. Vždy musí jet i prodejce a většinou ještě danou trasou... Tu 1.2 jsem sice také zkoušel s prodejcem, ale bylo to aspoň tak 30 km a pustil mě s tím kam jsem chtěl, takže i na vytlučenou zatáčkovitou okresku.. Tam jsem aspoň něco mohl posoudit a kvůli podvozku bych do něj rozhodně nešel. Předtím jsem jel s krátkou 1.2 po krásné nové cestě a to jsem nic nepoznal... Chci se v pondělí svézt i 1.4 kterou by měli mít v Praze a pak ho buď koupím nebo půjdu objednat Ceed. Ale problém je, že ty krátké projížďky po Praze mi asi moc neřeknou. Ale samozřejmě aspoň něco.
I proto mne zajímá názor lidí, co s tím mohli jet nebo ty auta mají.. I když to musí člověk brát s rezervou..
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
hmm. taky bych vyhřívaný volant bral , jenže není ve skladových vozech a do září čekat nechcimmira píše:mmch, do Ceedu lze dostat vyhrivany volant. to je v zime ficura k nezaplaceni.
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Naprostý souhlas s Mmirou ohledně podvozku i motoru.
Kopanec od turba a prodleva el. plynu nerovná se výkon, ale jen iluze . Když se chce s 1,4TSI jet svižně, člověk se uřadí a stejně je to málo platné - zatáhne v 1800, ve 4000 to vadne a v 5000 to končí. A v tomhle režimu to ovšem nejede za 5l..
Kopanec od turba a prodleva el. plynu nerovná se výkon, ale jen iluze . Když se chce s 1,4TSI jet svižně, člověk se uřadí a stejně je to málo platné - zatáhne v 1800, ve 4000 to vadne a v 5000 to končí. A v tomhle režimu to ovšem nejede za 5l..
MG - radost až na kost.
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Co Astra? Tu bych si osobně vybral mnohem raději než Golfa i než Ceeda, zejména pokud hledáš pohodlí, pěkný interiér a netrváš na sportovních vlastnostech. A Opel umí i dobré ceny.Luky-12 píše:Nejsem rozhodnutej. Kdybych byl, tak už ho mám Vyzkoušel jsem hodně aut (z japonců jsem zkoušel jen Mazdu 3 - dobrá jízdně, motor 2.0 se taky dal, ale nepraktická, cenově výš a hlavně dostupnost listopad.., ostatní japonci mě ničím nezaujaly. Peugeot 308 mě neoslovil interiér - vše přes displej..., Citroen C4 1.6 - se mi nelíbil moc jízdně, Hyundai i30 - jízdně podobný jak Ceed, ale nelíbí se mi interiér a i jízdně mi Ceed vyhovuje o trochu víc.., Focus jsem taky vynechal - hrozný interiér a málo místa vzadu. atd.) Zůstal jsem u Golfa a Ceedu a tady dost váhám. (...)
Mimochodem, nová 308 má "vše přes displej" až ve vyšší výbavě.
A bez urážky: určitě bych se nenechal tlačit do uspěchaného výběru (jen do pondělí), když kupuju auto na deset let... Určitě bych být Tebou projel přinejmenším ještě Golfa 1.4 TSI a tu Astru.
Můj výběr v téhle kategorii (vynechávám lepší, ale dražší Alfu Giuliettu a BMW 1er) by byl mezi Focusem, Astrou, 308 a C4, naopak ani Golfa ani Ceeda bych si určitě nekoupil.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
Taky napíšu svůj názor. Pracuji pro jednu mezinárodní autopůjčovnu a auta máme obě v nabídce, dokonce i s těmito motory a s oběma mám najeto minimálně několik tisíc km.
Kdybych měl před sebou podobnou volbu já, tak beru určitě golfa. Při takovém cenovém odstupu bych korejce v benzinu prostě nevzal. Cee'd má podle mne smysl v základní 1,4 a nebo pak v dieselu. GDI je pro mne obrovským zklamáním (samozřejmě ve srovnání s turbomotory). Minimálně pocitově to vůbec nejede a pokud člověk jede svižněji, tak spotřeba je obrovská.
Oproti tomu Golf s tímhle motorem je ideál.
Jen pro srovnání svižná jízda Ostrava - Praha dejme tomu s průměrnou rychlostí kolem 110 - 120 km/h ( zdůrazňuji průměrnou ) se dá s Golfem bez problémů zvládnout za nějakých 6,5 litrů na 100 km, stejným stylem s Ceedem za asi 8,5. Toto je zkušenost s různými kusy těchto aut. Je to dáno samozřejmě tím, že turbomotor je pružnější a tím pádem při svižnější jízdě se nemusí podřazovat tak často - rozhodně ale neplatí že by se nemuselo podřazovat vůbec.
Co se týče komfortu tak Golf na 15'' rozhodně tlumí líp nerovnosti než Cee'd na 16'' ale ani jedno není nijak hrozné.
Auta máme ve výbavě, kterou popisuješ Ty s vyjímkou navigací. V interiéru u mne vyhrává taky Golf, ale tady už nedokážu říct, jak je na tom Cee'd když nemá ten malinký displej ale displej navigace jinak je ale u obou vše na dobré úrovni a ani po půl roce, kdy auta projdou rukama stovky lidí nikde nic neskřípe a nevrže.
Z venku se mi líbí více Cee'd ale to je na každém. Golf je prostě takový nudný. Nikoho neurazí ale ani nenadchne.
Takže tak jak jsem napsal na začátku, já bych bral Golfa, nikdo Ti však nezaručí, že tyhle TSI už budou opravdu OK, pokud však máš možnost 4 leté záruky, tak věřím, že do té doby by se případně tyto problémy určitě objevily.
Pokud bys měl jakýkoliv dotaz ke srovnání, tak stačí napsat SZ nebo i tady a kdyžtak bych ještě odpověděl, teď už mne nic dalšího nenapadá.
Kdybych měl před sebou podobnou volbu já, tak beru určitě golfa. Při takovém cenovém odstupu bych korejce v benzinu prostě nevzal. Cee'd má podle mne smysl v základní 1,4 a nebo pak v dieselu. GDI je pro mne obrovským zklamáním (samozřejmě ve srovnání s turbomotory). Minimálně pocitově to vůbec nejede a pokud člověk jede svižněji, tak spotřeba je obrovská.
Oproti tomu Golf s tímhle motorem je ideál.
Jen pro srovnání svižná jízda Ostrava - Praha dejme tomu s průměrnou rychlostí kolem 110 - 120 km/h ( zdůrazňuji průměrnou ) se dá s Golfem bez problémů zvládnout za nějakých 6,5 litrů na 100 km, stejným stylem s Ceedem za asi 8,5. Toto je zkušenost s různými kusy těchto aut. Je to dáno samozřejmě tím, že turbomotor je pružnější a tím pádem při svižnější jízdě se nemusí podřazovat tak často - rozhodně ale neplatí že by se nemuselo podřazovat vůbec.
Co se týče komfortu tak Golf na 15'' rozhodně tlumí líp nerovnosti než Cee'd na 16'' ale ani jedno není nijak hrozné.
Auta máme ve výbavě, kterou popisuješ Ty s vyjímkou navigací. V interiéru u mne vyhrává taky Golf, ale tady už nedokážu říct, jak je na tom Cee'd když nemá ten malinký displej ale displej navigace jinak je ale u obou vše na dobré úrovni a ani po půl roce, kdy auta projdou rukama stovky lidí nikde nic neskřípe a nevrže.
Z venku se mi líbí více Cee'd ale to je na každém. Golf je prostě takový nudný. Nikoho neurazí ale ani nenadchne.
Takže tak jak jsem napsal na začátku, já bych bral Golfa, nikdo Ti však nezaručí, že tyhle TSI už budou opravdu OK, pokud však máš možnost 4 leté záruky, tak věřím, že do té doby by se případně tyto problémy určitě objevily.
Pokud bys měl jakýkoliv dotaz ke srovnání, tak stačí napsat SZ nebo i tady a kdyžtak bych ještě odpověděl, teď už mne nic dalšího nenapadá.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Re: Golf 1.4 TSI nebo CeeD 1.6 GDI -prosím i názor p. Jandu
promiň ale s tím motorem si nikdy nejel, to bys nemohl napsat takovou blbost.KDB píše:Naprostý souhlas s Mmirou ohledně podvozku i motoru.
Kopanec od turba a prodleva el. plynu nerovná se výkon, ale jen iluze . Když se chce s 1,4TSI jet svižně, člověk se uřadí a stejně je to málo platné - zatáhne v 1800, ve 4000 to vadne a v 5000 to končí. A v tomhle režimu to ovšem nejede za 5l..
tommas- děkuji za konečně objektivní názor, konečně někdo kdo s tím opravdu jezdí a má přímé srovnání. pod toto se podepisuji, moje zkušenost je stejná.
astru bych vynechal- auto je zbytečně těžké(nižší dynamika a vyšší spotřeba) a opravdu málo místa na zadních sedadlech.