Poruchovost e90
Poruchovost e90
Zdravím,
poslední dobou jsem v servise pomalu častěji než na benzince, tak mě zajímá, jestli je to normální nebo nebo mám takovou smůlu. Jde o BMW 325i e90 po FL (N53B30A), takže benzín 3 litr, model z roku 2009. Auto už mám 3 roky, v době kdy jsem ho kupoval mělo (aspoň doufám) najeto 10 000km, což je dost podezdřele málo na dva roky provozu, ale prý to měla nějaká paní, co moc nejezdila. Každopádně to mělo všechny možné certifikáty, auto vypadalo jako nové, interiér voněl novotou, takže jsem tomu věřil.
Ani ne půl roku, co jsem ho měl já nastaly problémy. Nejprve to bylo palivové čerpadlo, pak další.. Pak byl relativně klid a teď to bylo pořád něco. Nejprve svíčky, potom cívky a teď vstřiky. Mám najeto něco přes 90 000, je to normální, aby to tak všechno odcházelo? Od všech jsem vždycky slyšel, jaké jsou ty motory "držáky", benzín, žádné turbo, zkrátka, že se tam nemá co pokazit, ale opak je pravdou. Má někdo podobné zkušenosti?
Přitom tomu nějak přehnaně nešlapu, nevytáčím to za studena. Prostě nevím, co dělám špatně. Nemůže to být třeba ze špatného benzínu? Tankuju většinou N95 od OMV. V jednom vláknu tady jsem si všiml, že někteří tankujete N98 nebo i 100, přemýšlím, že začnu taky.. Jen nikde v okolí, aspoň teda na OMV, 98 nemají, jen 95 nebo 100. Můžu tankovat i tu 100? V techničáku jsem k tomu nic nenašel a na víčku nádrže je 95-98.
Budu vděčný za jakékoliv vaše zkušenosti.
poslední dobou jsem v servise pomalu častěji než na benzince, tak mě zajímá, jestli je to normální nebo nebo mám takovou smůlu. Jde o BMW 325i e90 po FL (N53B30A), takže benzín 3 litr, model z roku 2009. Auto už mám 3 roky, v době kdy jsem ho kupoval mělo (aspoň doufám) najeto 10 000km, což je dost podezdřele málo na dva roky provozu, ale prý to měla nějaká paní, co moc nejezdila. Každopádně to mělo všechny možné certifikáty, auto vypadalo jako nové, interiér voněl novotou, takže jsem tomu věřil.
Ani ne půl roku, co jsem ho měl já nastaly problémy. Nejprve to bylo palivové čerpadlo, pak další.. Pak byl relativně klid a teď to bylo pořád něco. Nejprve svíčky, potom cívky a teď vstřiky. Mám najeto něco přes 90 000, je to normální, aby to tak všechno odcházelo? Od všech jsem vždycky slyšel, jaké jsou ty motory "držáky", benzín, žádné turbo, zkrátka, že se tam nemá co pokazit, ale opak je pravdou. Má někdo podobné zkušenosti?
Přitom tomu nějak přehnaně nešlapu, nevytáčím to za studena. Prostě nevím, co dělám špatně. Nemůže to být třeba ze špatného benzínu? Tankuju většinou N95 od OMV. V jednom vláknu tady jsem si všiml, že někteří tankujete N98 nebo i 100, přemýšlím, že začnu taky.. Jen nikde v okolí, aspoň teda na OMV, 98 nemají, jen 95 nebo 100. Můžu tankovat i tu 100? V techničáku jsem k tomu nic nenašel a na víčku nádrže je 95-98.
Budu vděčný za jakékoliv vaše zkušenosti.
Re: Poruchovost e90
vítej v klubu...
MY2011, plnotučný 330i Xdrive e91, koupené nové tady v CZ
do cca 15 tis km bez problema, pak sem našel louži woleje pod autem = výměna gufera na př. diferáku (2x, naporvé se jim to nepovedlo...), samozřejmě na záruku
ve 30tis km umřelo hlavní ložisko v převodovce (manuál) = výměna převodovky na záruku
pak začal zlobit tempomat (nechtěl naskakovat + občas auto spadlo do nouzáku) = asi 50 návštěv v servisu , na záruku vyměněna "půlka" auta.... dva vstřiky, cívky, ŘJ motoru, flash SW.... nic nepomohlo.... trvalo to asi 1/2 roku, pomohla až výměna hlavního reléového bloku, od té doby je klid (ťuk, ťuk, ťuk na dřevo)
no těsně po prodloužené záruce (2.5 roku = 100.000km) umřelo rádio = výměna už za moje penízky....
doufám, že sem na něco nezapoměl....
MY2011, plnotučný 330i Xdrive e91, koupené nové tady v CZ
do cca 15 tis km bez problema, pak sem našel louži woleje pod autem = výměna gufera na př. diferáku (2x, naporvé se jim to nepovedlo...), samozřejmě na záruku
ve 30tis km umřelo hlavní ložisko v převodovce (manuál) = výměna převodovky na záruku
pak začal zlobit tempomat (nechtěl naskakovat + občas auto spadlo do nouzáku) = asi 50 návštěv v servisu , na záruku vyměněna "půlka" auta.... dva vstřiky, cívky, ŘJ motoru, flash SW.... nic nepomohlo.... trvalo to asi 1/2 roku, pomohla až výměna hlavního reléového bloku, od té doby je klid (ťuk, ťuk, ťuk na dřevo)
no těsně po prodloužené záruce (2.5 roku = 100.000km) umřelo rádio = výměna už za moje penízky....
doufám, že sem na něco nezapoměl....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Poruchovost e90
5 minut starý článek , ještě horký http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802
Já mám Audi, trochu víc starší, všeobecně spolehlivý typ, na první pohled prima stav. A furt něco... Vyjma generálky motoru po koupi (díky dovozče z Rasošek), ted už jen spotřebák (aktuálně tlumiče pružiny, díky dovozče za doporučení) a drobnosti. Ale taky mě napadlo "v servisu jsem zatím nechal víc, než za benzín". Vím co to je za pocit.
Já mám Audi, trochu víc starší, všeobecně spolehlivý typ, na první pohled prima stav. A furt něco... Vyjma generálky motoru po koupi (díky dovozče z Rasošek), ted už jen spotřebák (aktuálně tlumiče pružiny, díky dovozče za doporučení) a drobnosti. Ale taky mě napadlo "v servisu jsem zatím nechal víc, než za benzín". Vím co to je za pocit.
Mohli bychom prosím bez povinností a bez nároků hned zítra ráno vystoupit z EU?
Re: Poruchovost e90
Tak tohle není moc optimistický čtení...audis píše:5 minut starý článek , ještě horký http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Poruchovost e90
Z toho článku mě bolí u srdce Nevíte teda jak je to tím benzínem, jestli tam můžu lít tu 100? Abych s tím nenapáchal víc škody jak užitku..
Re: Poruchovost e90
Můžeš, ale je to zbytečný. Obecně stačí kvalitní 95 - 98.
Mondeo 2004 Turnier 2.0i
p.: Dodge Grand Caravan SE 3.3V6 FFV 2008
p.: Dodge Grand Caravan SE 3.3V6 FFV 2008
Re: Poruchovost e90
Ve světu motorů diesel byl nedávno článek, že i čtyřválcové diesely BMW jsou průser... A to aktuální V8 Biturbo tam zmiňovali taky.
Re: Poruchovost e90
neni dnes uz menej pracne radsej napisat ktory motor pruser neni?