Onboard videa

Zajímavá automobilová videa z celého světa.
Odpovědět
adamzprahy
Adept autoškoly
Příspěvky: 11
Registrován: pát 18 dub 15:51

Re: Onboard videa

Příspěvek od adamzprahy »

marv píše:
Bouso22 píše:Nechápu proč neuhnuli ?! :-o :-?
Standardní dálniční paradox.

První auto jede s představou, že předjíždí a to dostatečně rychle. Ve zpětném vidí pouze auto za sebou, které jede s dostatečným odstupem. Vůbec mu/jí nedochází, že někoho může omezovat.
Druhé auto může být buď stejný jouda, nebo jen slušný řidič, který by rád jel rychleji (proto setrvá v levém, kde čeká, až se cesta uvolní), ale nechce se lepit/vyblikávat.
"Míra zavinění" pak s každým dalším autem v řadě klesá. Třetí řidič by klidně vyblikal jedno auto, ale nechce vyblikávat dvě atd.

BTW řidič auta za tebou si mohl úplně stejně ťukat na čelo, natáčet na kameru a vykreslovat šipky, kolikrát ty jsi mohl uhnout...
Tohle je u nás bohužel na denním pořádku, prakticky pokaždé když jedu na dálnici tak se s tím více nebo méně setkávám :(

Typická je v tomhle D1 v neděli před Prahou, nikdo nejede v pravém, všichni prostřední nebo levý. Zaplněnost dálnice je mírná, ale touhle bezohlednou jízdou se jede pomalu jako by provoz byl velmi hustý. Většinou mi z toho prasknou nervy a tyhle chytráky objíždim jak kuželky ~x( Bohužel se tím ze mě stává nebezpečný pirát #:-s
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 795
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Onboard videa

Příspěvek od Shr3k »

Když mám dobrou náladu, poctivě za takovou mašinkou s vagónky předjíždím zprava doleva a zleva doprava každé pomalé auto v pravém pruhu, než to ten poslední vagónek trkne a začne praktikovat totéž (ti za mnou zpravidla pochopí a nezavírají mě). Když se vláček podaří roztrhnout a mašinku zamést napravo, může se jet dál.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
marv
Řidič začátečník
Příspěvky: 129
Registrován: úte 22 lis 15:03

Re: Onboard videa

Příspěvek od marv »

Bouso22 píše:

hmm.. tak to slušnej řidič asi nebude, protože slušnej řidič když vidí že se na něj někdo lepí tak aspoň uhne !! (a řekne si konečně je ten kokot pryč #:-s :D ) ale to tento případ asi nebude. [-x
Já se teda za slušného řidiče (no, řekněme spíše korektního :ymdevil: ) považuju, a v situaci, o které se bavíme, tzn. jízda v koloně v levém, rozhodně neuhýbám jen proto, že se na mě někdo lepí. Naprosto ignoruju i vyblikávání, či vyhozený blinkr. Nevím, proč by někdo v tomto případě měl mít "přednost" v jízdě, pokud čekám, až se pruh uvolní, stejně jako on. Když chce, může jet zprava, stejně tak to beru já. Teď mluvím o situaci, kdy je přede mnou 5+ aut.

Za poslední cca rok na mě blikala pouze lopata v bílém outbacku (samozřejmě kamna). Při nájezdu na dálnici ani nevypínal blinkr a hned se cpal do levého, kde jela kolona aut 140-150 s minimálními mezerami. Nevím, na základě čeho došel k přesvědčení, že by někdo měl kvůli němu brzdit a pouštět ho. Nicméně ten za mnou to udělal a sotva co outback vypnul blinkr začal si hrát pro změnu s dálkovýma. Z mé strany bez reakce a paradoxně potom, co se cesta uvolnila asi trpěl výpadkem výkonu, protože mu to nějak nejelo. Pak jsem se nechal předjet a schválně ho pozoroval, jak pojede. Jel stěží 155.

Tyhle sebestředné paka, co vyblikávají kolonu a pak jedou stěží o 10 kmh rychleji opravdu nechápu. :-o
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27908
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

to není o přednosti v jízdě...ale o tom, že když tě někdo zvládne vzít zprava, tak by to jistě zvládnul i vlevo, kdybys mu uhnul tak, aniž by tě jakkoliv omezil.
Já s tím problém nemám...když vidím, že má někdo silnější auto a chce jet, tak ho klidně pustím a nepřemýšlím nad tím...prostě ho pustím.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
marv
Řidič začátečník
Příspěvky: 129
Registrován: úte 22 lis 15:03

Re: Onboard videa

Příspěvek od marv »

To mi neříkáš nic nového, že v hypotetickém světě by nikdo neměl mít možnost mě předjet zprava, pokud pojedu korektně.

Ale podle tvojí logiky, pokud mě to před čumák pošle kamion, který bude chtít předjet pár svých kolegů, tak já nemám právo počkat v levém, až uhne, musím jít hned při první příležitosti a sebemenší mezeře v pravém do pravého (s logikou, že by mě někdo tudy mohl předjet, takže levý musím vyklidit), abych všechny za mnou pustil ? :-?

To je nesmysl. Jinak se plně ztotožňuji s tvou druhou větou. Nemám problém pustit silnější auto, u kterého předpokládám, že následně (až se kolona uvolní) pojede rychleji než já (a tudíž bych ho stejně pouštěl později), nebo ho budu omezovat při jeho akceleracích. Tyhle pouštím, aniž by si to museli vynucovat.
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Onboard videa

Příspěvek od Beny9700 »

řidičBOB píše:to není o přednosti v jízdě...ale o tom, že když tě někdo zvládne vzít zprava, tak by to jistě zvládnul i vlevo, kdybys mu uhnul tak, aniž by tě jakkoliv omezil.
Já s tím problém nemám...když vidím, že má někdo silnější auto a chce jet, tak ho klidně pustím a nepřemýšlím nad tím...prostě ho pustím.
Ono ani nejde o to mít silnější auto, ale když mě někdo dožene, chce asi jet rychleji než já a je mi to jedno i když má slabší auto. V klidu dokončím předjíždění a uhnu mu. Jezdím cca 130 až 160, podle provozu. Pokud je poloprázdná dálnice, jezdím i rychleji.
Není rozumné v provozu jet výrazně rychleji než předjížděná auta, pořád člověk brzdí a zrychluje, stačí jet cca o 20 km/h rychleji než ostatní, dodržovat rozumný odstup a je to v klidu, stačí obvykle občas ubrat nebo přidat, v podstatě brzdím jen když mi to tam někdo pošle.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27908
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

marv: argument s kamionem je vcelku mimo misu...kdyz se trochu zamyslis, tak mozna ti i dojde, proc?!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
marv
Řidič začátečník
Příspěvky: 129
Registrován: úte 22 lis 15:03

Re: Onboard videa

Příspěvek od marv »

Beny9700 píše:
řidičBOB píše:to není o přednosti v jízdě...ale o tom, že když tě někdo zvládne vzít zprava, tak by to jistě zvládnul i vlevo, kdybys mu uhnul tak, aniž by tě jakkoliv omezil.
Já s tím problém nemám...když vidím, že má někdo silnější auto a chce jet, tak ho klidně pustím a nepřemýšlím nad tím...prostě ho pustím.
Ono ani nejde o to mít silnější auto, ale když mě někdo dožene, chce asi jet rychleji než já a je mi to jedno i když má slabší auto. V klidu dokončím předjíždění a uhnu mu. Jezdím cca 130 až 160, podle provozu. Pokud je poloprázdná dálnice, jezdím i rychleji.
My jsme ale řešili trochu jinou situaci. Vzorový příklad : kamion na dálnici započne předjíždění svého kolegy, za ním se během chvilky sjede 5 aut, které čekají až uhne. Řekněme, že poslední 3 ještě zatím nikoho nepředjíždějí, ale jedou v levém (ačkoliv by mohli jet v pravém), protože předjíždět chtějí a čekají až se levý pruh uvolní. Situace, kdy vepředu nejede kamion, ale dodávka nebo kloboučník 120kmh, je z mého pohledu identická. V tomto případě nevidím důvod pouštět před sebe někoho, kdo do této kolony přijede později. Výjimku udělám u aut, u kterých předpokládám, že následně pojedou rychleji než já.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27908
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

Levý pruh není utvořen k čekání...ale k předjíždění... Ale přesně podle tvého popisu vznikají nesmyslné kolony.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
marv
Řidič začátečník
Příspěvky: 129
Registrován: úte 22 lis 15:03

Re: Onboard videa

Příspěvek od marv »

To je pravda. Takže tvoje optimální řešení této situace je ... ???

Pokud v popsané situaci, kdy např. čekám v koloně za předjížděných kamionem v hustém provozu, uhnu do pravého, tak nastanou 2 varianty (mám vyzkoušeno):

A) Moje místo se ihned zaplní, kolona v levém bude stejně, já potom co mě předjedou všechny fábky a citigo, které jsem na posledních pár km předjel a někdo mě pustí do levého, se budu opět muset prodírat přes ty stejné pomalé auta abych je předjel podruhé - celkově nulový efekt (kolona nezmizela), pro mě negativní efekt

B) Řidič za mnou v levém mi nechá místo, abych se následně mohl vrátit do levého, až se cesta uvolní - celkově nulový efekt (kolona nezmizela), lehce pozitivní efekt v bezpečné vzdálenosti pro mě a řidiče za mnou

Pak bych samozřejmě (za předpokladu ne až tak hustého provozu) mohl jako kliďas počkat v pravém, až se levý zcela uvolní a pak si vesele vypálit vpřed. Ale já jsem měl na mysli skutečně hustý provoz a i v tomto případě nevidím přínos (viz. bod A)
Odpovědět