+1 delam to uplne stejne, kaslu na vyhlasku a ridim se selskym rozumem a to za volantem, na kole i jako chodec.Slawall píše:Ano myslim to naprosto smrtelne vazne a taky se tak chovam. Kdyz zamnou nejede x aut, tak to naprosto v klidu projedu. Nevidim nejmensi duvod, proc brzdit 1,3t kvuli cloveku, co muze pockat o 5s dele. Stejne se chovam, kdyz jsem chodec. Prechazim, az auta projedou a nevymaham si prednost, jako spousta debilu, co si mysli, ze srazku s autem preziji bez uhony.
Onboard videa
Re: Onboard videa
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Onboard videa
Chodci ale na prechodu prednost nemaji, racte si nastudovat zakonjancsi píše:to myslis vazne? je to jednoduche, lebo tam stoja ludia na prechode a maju prednost
Pripady, kdy ma ridic dat ostatnim ucastnikum provozu prednost, jsou v zakone jasne definovany a chodec na prechode mezi nimi neni. Ridic je pouze povinen umoznit chodci nerusene prejiti vozovky mimo jine i zastavenim vozidla. Je to pouze moznost, ne povinnost.
Kdyby zakonodarce chtel, aby chodci meli na prechodu prednost, jiste by to tam vyslovne napsal jako u ostatnich pripadu prednosti. Automaticke zastavovani u prechodu a davani prednosti povazuji stejne jako kolegove podemnou za posetile a pridavam +1 k nazoru "kdyz uz stoji, tech 5s jeste pocka".
Re: Onboard videa
Nejhorší na tom je, že chodci jsou přesvědčeni o své přednosti a bezhlavě se vrhnou na přechod.
Chování chodců se dá to zhruba rozdělit na čtyři věkové skupiny:
malé děti - bezradné, když je pustíte, vlítnou na přechod, ale nezkontrolují si druhý směr
mládež - myslí si, že mají absolutní přednost a při vcházení na přechod se ještě koukají na druhou stranu, než přijíždí auto
střední generace - většinou řeší situaci s rozmyslem a obvykle se kouknou na řidiče a pak se rozhodnou
důchodci - neví si rady a váhají na kraji u přechodu, nebo si myslí, že mají absolutní přesnost a prostě jdou bez rozhlédnutí
Prostě pro mě jako řidiče je důležitý oční kontakt a podle toho reaguji, beru v úvahu věk a snažím se předvídat co udělají. Obvykle si ještě v zrcátku zkontroluji situaci za mnou, kdybych to musel zašlápnout, případně si vynutím pozornost a prostor za sebou přibržděním.
Chování chodců se dá to zhruba rozdělit na čtyři věkové skupiny:
malé děti - bezradné, když je pustíte, vlítnou na přechod, ale nezkontrolují si druhý směr
mládež - myslí si, že mají absolutní přednost a při vcházení na přechod se ještě koukají na druhou stranu, než přijíždí auto
střední generace - většinou řeší situaci s rozmyslem a obvykle se kouknou na řidiče a pak se rozhodnou
důchodci - neví si rady a váhají na kraji u přechodu, nebo si myslí, že mají absolutní přesnost a prostě jdou bez rozhlédnutí
Prostě pro mě jako řidiče je důležitý oční kontakt a podle toho reaguji, beru v úvahu věk a snažím se předvídat co udělají. Obvykle si ještě v zrcátku zkontroluji situaci za mnou, kdybych to musel zašlápnout, případně si vynutím pozornost a prostor za sebou přibržděním.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
- Miloslav Durina
- Autoškolák
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon 14 dub 16:03
Re: Onboard videa
je v zakone, neni v zakone, je povinnost, neni povinnost...
odkdy se lide striktne ridi zakony, nebo aspon rozumem?
na prechodech zastavuju ze tri hlavnich duvodu:
1) je to slusne a pekne gesto, stejne tak jako chodec muze 5s pockat, muzu i ja - nejsem z tech kdoz by meli problem zastavit 1,3t kvuli chodci, kdyz to pro me znamena jen seslapnuti brzdy
2) nikdy nevite co ten clovek udela
3) az udela to co necekate a dojde na prusvih, neukecate to kdybyste se rozkrajeli
a kdyz uz jsme u toho, racte si opravdu dukladne nastudovat zakon o silnicnim provozu!
viz. http://zakony.centrum.cz/zakon-o-silnic ... va-2-dil-1
§ 5 odst. 1 písm. h)
Povinnosti řidiče
(1) Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen
h) snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem
z pravidel silničního provozu vypuštěno od 1. 1. 2001 a opět navráceno od 1. 7. 2006.
(2) Řidič nesmí
f) ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje
chodec stojici u prechodu jej v drtive vetsine pripadu zjevne hodla pouzit pro prejiti vozovky, takze ANO, v takovem pripade ma ridic povinnost zastavit a prejiti mu umoznit
chodec ma tim padem onu "prednost"!
Za neumožnění nerušeného a bezpečného přejití chodci na přechodu nebo za ohrožení chodce při odbočování apod. jsou řidiči strženy 4 body podle bodového systému hodnocení řidičů, za nedodržení povinnosti zastavit vozidlo před přechodem 3 body.
Na přechodu pro chodce a bezprostředně před ním nesmí řidič předjíždět (§ 17 odst. 5 písm. d) ani otáčet (§ 24 odst. 4 písm. c). Na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti 5 metrů před ním nesmí řidič zastavit ani stát (§ 27 odst. 1 písm. c).
a proto stavejte chodcum, nic vam to neudela a navic nehrozi, ze vam tam vbehne decko a vy ho zabijete...
btw. nezapominejte, ze jezdime prevazne v CR, kde tupci vetsinou nenesou odpovednost za sve jednani a je tu tlak obvinovat vsechny okolo (viz. narodni povedomi o kauze Lopenik - kdekdo chtel zakazovat rally vc. pana prezidenta i kdyz mame asi nejlepe zabezpecene souteze na svete), takze jste nuceni premyslet i za ostatni
odkdy se lide striktne ridi zakony, nebo aspon rozumem?
na prechodech zastavuju ze tri hlavnich duvodu:
1) je to slusne a pekne gesto, stejne tak jako chodec muze 5s pockat, muzu i ja - nejsem z tech kdoz by meli problem zastavit 1,3t kvuli chodci, kdyz to pro me znamena jen seslapnuti brzdy
2) nikdy nevite co ten clovek udela
3) az udela to co necekate a dojde na prusvih, neukecate to kdybyste se rozkrajeli
a kdyz uz jsme u toho, racte si opravdu dukladne nastudovat zakon o silnicnim provozu!
viz. http://zakony.centrum.cz/zakon-o-silnic ... va-2-dil-1
§ 5 odst. 1 písm. h)
Povinnosti řidiče
(1) Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen
h) snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem
z pravidel silničního provozu vypuštěno od 1. 1. 2001 a opět navráceno od 1. 7. 2006.
(2) Řidič nesmí
f) ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje
chodec stojici u prechodu jej v drtive vetsine pripadu zjevne hodla pouzit pro prejiti vozovky, takze ANO, v takovem pripade ma ridic povinnost zastavit a prejiti mu umoznit
chodec ma tim padem onu "prednost"!
Za neumožnění nerušeného a bezpečného přejití chodci na přechodu nebo za ohrožení chodce při odbočování apod. jsou řidiči strženy 4 body podle bodového systému hodnocení řidičů, za nedodržení povinnosti zastavit vozidlo před přechodem 3 body.
Na přechodu pro chodce a bezprostředně před ním nesmí řidič předjíždět (§ 17 odst. 5 písm. d) ani otáčet (§ 24 odst. 4 písm. c). Na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti 5 metrů před ním nesmí řidič zastavit ani stát (§ 27 odst. 1 písm. c).
a proto stavejte chodcum, nic vam to neudela a navic nehrozi, ze vam tam vbehne decko a vy ho zabijete...
btw. nezapominejte, ze jezdime prevazne v CR, kde tupci vetsinou nenesou odpovednost za sve jednani a je tu tlak obvinovat vsechny okolo (viz. narodni povedomi o kauze Lopenik - kdekdo chtel zakazovat rally vc. pana prezidenta i kdyz mame asi nejlepe zabezpecene souteze na svete), takze jste nuceni premyslet i za ostatni
https://www.youtube.com/user/CammarroSS
Re: Onboard videa
No..ikdyz asi bych taky zastavoval pred prechodem vozit na masce takovy nesmysl, ktery by pripadneho chodce rozparal od hlavy az k pate.
2.016V 99kW
- Miloslav Durina
- Autoškolák
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon 14 dub 16:03
Re: Onboard videa
duchaplny prispevek, vskutkuSlawall píše:No..ikdyz asi bych taky zastavoval pred prechodem vozit na masce takovy nesmysl, ktery by pripadneho chodce rozparal od hlavy az k pate.
https://www.youtube.com/user/CammarroSS
Re: Onboard videa
Miloslav Durina: diky za popis, absolutny suhlas +1.
Mne uz prislo zbytocne tu pritomnych panov vzhladom na ich reakcie presviedcat ich o tom aby slusne zastavovali u prechoodu stojacim chodcom ako sa to spravne ma a aj slusi. Su staty kde to krasne funguje, ale v CSSR, vhladom (aj) na tunajsie mizerne pochybne napisane zakony take veci este dlho fungovat nebudu. Ale je to havne o ludoch..
Mne uz prislo zbytocne tu pritomnych panov vzhladom na ich reakcie presviedcat ich o tom aby slusne zastavovali u prechoodu stojacim chodcom ako sa to spravne ma a aj slusi. Su staty kde to krasne funguje, ale v CSSR, vhladom (aj) na tunajsie mizerne pochybne napisane zakony take veci este dlho fungovat nebudu. Ale je to havne o ludoch..
E46 325i + E60 550i
Re: Onboard videa
Upresnil bych to. Je to o lidech a hlavne o inteligenci. Kdyz si bude nejaky chodec vynucovat prednost na prechodu, musi pocitat s tim, ze mu muze naraznik rozdrti kolena. Ja si radsi pockam, nez vsechna auta prejedou a potom v klidu prejdu. Dokazu si predstavit, co udela rozjete auto s mym telem...
2.016V 99kW
Re: Onboard videa
Zastavuji kvuli chodcum dokonce 1.6t a neprijde mi to blbost. Samozrejme, kdyz se clovek nachazi par metru pred prechodem a k prechodu prijde nekdo, kdo nevypada na to, ze se mu tam chysta vbehnout, tak nebudu prudce brzdit - strasit lidi za mnou atd. Ale pokud prijizdim k prechodu a vidim ze tam u nej nekdo jiz stoji tak proste poklidne pribrzdim/zastavim a neresim kolik mu je let nebo zda mu z oci kouka sebevrah ci moralista. Jde proste o to, jake maji srazky s chodcem nasledky a take o to, ze zvyklosti je dat chybu vzdy ridici. Jasne, mam slusneho pravnika, ale stoji mi tech 2-5s za to sra.ni s tim?
BMW Driver M-B worker...