Zdravím všechny,
něco na úvod - radím tátovi s výběrem auta, do teď jezdil desítky let v Avensisech a teď když mu děti odrostly, snažím se ho dotlačit do něčeho atraktivnějšího . Jo, Toyota nikdy nás nenechala ve štychu, žádný křívý slovo o ní, ale na druhou stranu, nudnější auto pro řidiče jsem ještě nezažil. Zároveň táta jezdí často trošku rychleji než ostatní účastníci provozu, proto pokukujeme trochu po něčem silnějším.
Shodli jsme se na bávu, konkrétně trojkovým kombíku minulé generace (ideálně po faceliftu, aby neměl ty zadní korejský světla), u který vehementně prosazuju starou dobrou atmosféru 330i s manuálem.
Chtěl bych se vás zeptat, zda-li má někdo zkušenosti s tímto motorem právě u této poslední generace, kdy se vyráběl. Často jsem někde četl, že v e46 byl výbornej, v e90 na začátku skvostnej (N52) a po nějakých úpravách byl ke konci života ač s výšším výkonem prý nějakej otupenej, zněl jak diesel a prestal být spolehlivej (N53). Co je na tom pravdy?
A náhodou pokud má někdo porovnání, provozní náklady v porovnání 330i a 335i u těch e91ček?
Díky za rady, Jirka
BMW 3 e91 330i
BMW 3 e91 330i
Naposledy upravil(a) Amarask dne čtv 01 kvě 17:28, celkem upraveno 1 x.
Re: BMW 3 e91 330i
esli teda možu, no.... (mám 3er e91 330ix 6MT poface s přímovstřikem N53 200kW)
dlouhodobý průměr 12litrů (jezdím mimo obec rychle, v obci 55tacho, jen vyjímečně zajíždím do Phy), se sebezapřením sa dá jet za 8, nad 15 už je to opravdu "okruhová" jízda po veřejných komunikacích... EDIT: dlouhé dálniční přesuny přes evropu (tempomat 150) v obsazení jednou osobou okolo 9/100, při plném obsazení a velrybě na střeše okolo 10
N53 je hlučný, traktorovitý, zabitý euro emisema
s e90 N52 preface sem krátce jel (auto -pj-) a tenhle motor taky mám v m4Zlikovi (Z4 e89 30i 190kW) - je to proti N53 šepotkvětin, samet.... a je mnohem méně poznamenán emisními limitama.... akorát víc žere.... ač je m4Zlik o tři metráky lehčí a RWD oproti bramborovi (a jezdím s oběma +/- stejným stylem), tak žere stejně , tj 12.... odhadem by v 3er jezdil tak za 14....
prý taky je u N52 větší šance, že bude žrát wolej - to nemohu ani potvrdit ani vyvrátit (mně oba žerou max litr mezi servisama)
dlouhodobý průměr 12litrů (jezdím mimo obec rychle, v obci 55tacho, jen vyjímečně zajíždím do Phy), se sebezapřením sa dá jet za 8, nad 15 už je to opravdu "okruhová" jízda po veřejných komunikacích... EDIT: dlouhé dálniční přesuny přes evropu (tempomat 150) v obsazení jednou osobou okolo 9/100, při plném obsazení a velrybě na střeše okolo 10
N53 je hlučný, traktorovitý, zabitý euro emisema
s e90 N52 preface sem krátce jel (auto -pj-) a tenhle motor taky mám v m4Zlikovi (Z4 e89 30i 190kW) - je to proti N53 šepotkvětin, samet.... a je mnohem méně poznamenán emisními limitama.... akorát víc žere.... ač je m4Zlik o tři metráky lehčí a RWD oproti bramborovi (a jezdím s oběma +/- stejným stylem), tak žere stejně , tj 12.... odhadem by v 3er jezdil tak za 14....
prý taky je u N52 větší šance, že bude žrát wolej - to nemohu ani potvrdit ani vyvrátit (mně oba žerou max litr mezi servisama)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW 3 e91 330i
Mam e91 330xi N52 manual (pred FL), najeto 180 tis. km (prvni majitel 100, ja 80), auto je zatim naprosto spolehlive, prakticke, servisne nenarocne, bezvadne presne a citlive rizeni, motor ma velmi prijemny chod a jeste slusne reakce na plyn (me E36 328i ma ale nesporne lepsi reakci), pri me jen lehce nepredpisove jizde spotreba kolem 10-11L. Koupil bych si stejne auto zas, ale tentokrat jen jako zadokolku, rozdil v agilite a dynamice je znat. A chce to vyhodit runflaty a do kufru strcit lepici sadu, chovani podvozku je pak mnohem lepsi - pevne, jiste, ale pritom rozumne pohodlne.
N53 po FL ma primy vstrik a diky tomu asi o 1L nizsi spotrebu, jeste horsi reakce na plyn a horsi spolehlivost. Upravili ale taky podvozek pro lepsi pohodli s runflaty, coz ma na chovani auta negativni vliv, a posledni rocniky maji dokonce necitlive eletricke rizeni.
335i pred FL ma tak o 1-2L vyssi spotrebu a nizsi spolehlivost.
Podle meho nazoru je 330i pred FL jasna volba, kdyz prezijes ta zadni svetla.
N53 po FL ma primy vstrik a diky tomu asi o 1L nizsi spotrebu, jeste horsi reakce na plyn a horsi spolehlivost. Upravili ale taky podvozek pro lepsi pohodli s runflaty, coz ma na chovani auta negativni vliv, a posledni rocniky maji dokonce necitlive eletricke rizeni.
335i pred FL ma tak o 1-2L vyssi spotrebu a nizsi spolehlivost.
Podle meho nazoru je 330i pred FL jasna volba, kdyz prezijes ta zadni svetla.
Re: BMW 3 e91 330i
Jo a ta spotreba oleje - ja dolevam 0,5-1L kazdych 10 tis. km, evidentne je to zavisle na zachazeni, vice otacek = vice oleje. Neni spatne tam davat 5w30 misto predepsaneho 0w30. Motor pak bezi klidneji a zere mene oleje, 5w30 je navic levnejsi.
Re: BMW 3 e91 330i
Díky za odpovědi, ale moc jste mě nepotěšili . Skoro ro znamená čím starší, tím lepší.
Ještě bych se zeptal, jestli má negativní vliv ta touring karoserie na jízdní vlastnosti, než kdyby to byl sedan. Nepodarilo se mi presne zjistit, např. o kolik kg je kombík proti sedanu težší, ale vycházelo mi to až okolo 80 kg. Myslel jsem, že to zásadní vliv nehraje, ale jak psal zde na autofóru v testu 328i F31 pan redaktor Janda:
----> "Myslet si přitom, že jiná karoserie nemění jiné vlastnosti auta než velikost zavazadlového prostoru, by bylo dosti naivní. Přidává kila, zvyšuje těžiště, mění nastavení zadní nápravy.
Přesto se najdou auta, u kterých je negativní vliv těchto faktorů potlačen natolik, že alespoň ty přímo pocítitelné nejsou vyloženě obtěžující.
Není to přitom ani u BMW vůbec samozřejmé. Leccos jsem najezdil s předchozí generací E91, která se na silnici chovala ve srovnání se sedanem E90 dost mizerně. Záleželo na té které motorizaci, provedení a roku výroby, o předfaceliftové 325i Touring ve srovnaní s 325i sedan to ale platilo bezezbytku. Nastavení zadní nápravy bylo změněno tak, aby snad vůz ani tomu největšímu kopytu nedovolil těžší záď poslat do přetáčivosti (něčeho takového skoro nešlo docílit, i když jste hodně chtěli...), tvrdší odpružení ještě více znervóznilo runflaty stižený podvozek a auto ve výsledku působilo tak tvrdě a tupě, jako by na přídi mělo dva páry kruhů."<---- ... platí to i o 330i?
Kombík je nejenom pěknej, ale hlavně je v něm více místa nad hlavou na zadních sedadlech, což je pro mě zásadní faktor.
Ještě bych se zeptal, jestli má negativní vliv ta touring karoserie na jízdní vlastnosti, než kdyby to byl sedan. Nepodarilo se mi presne zjistit, např. o kolik kg je kombík proti sedanu težší, ale vycházelo mi to až okolo 80 kg. Myslel jsem, že to zásadní vliv nehraje, ale jak psal zde na autofóru v testu 328i F31 pan redaktor Janda:
----> "Myslet si přitom, že jiná karoserie nemění jiné vlastnosti auta než velikost zavazadlového prostoru, by bylo dosti naivní. Přidává kila, zvyšuje těžiště, mění nastavení zadní nápravy.
Přesto se najdou auta, u kterých je negativní vliv těchto faktorů potlačen natolik, že alespoň ty přímo pocítitelné nejsou vyloženě obtěžující.
Není to přitom ani u BMW vůbec samozřejmé. Leccos jsem najezdil s předchozí generací E91, která se na silnici chovala ve srovnání se sedanem E90 dost mizerně. Záleželo na té které motorizaci, provedení a roku výroby, o předfaceliftové 325i Touring ve srovnaní s 325i sedan to ale platilo bezezbytku. Nastavení zadní nápravy bylo změněno tak, aby snad vůz ani tomu největšímu kopytu nedovolil těžší záď poslat do přetáčivosti (něčeho takového skoro nešlo docílit, i když jste hodně chtěli...), tvrdší odpružení ještě více znervóznilo runflaty stižený podvozek a auto ve výsledku působilo tak tvrdě a tupě, jako by na přídi mělo dva páry kruhů."<---- ... platí to i o 330i?
Kombík je nejenom pěknej, ale hlavně je v něm více místa nad hlavou na zadních sedadlech, což je pro mě zásadní faktor.
Re: BMW 3 e91 330i
souhlasím s ppavlem - x-Drive výrazně otupuje akčnost auta, na druhou stranu ale výrazně posouvá limit v zatáčkách nahoru .... tam kde RWD začíná být lehce rozevlátá, 4hrab jede jak po kolejích....
co se týče batohu na zádech, tak i -pj- po svezení s mou poface 330ix seznal, že naladění je výrazně lepší (bližší sedanu) než u mmirova preface 325i e91... nicméně stále tam ten batoh na zádech (nejmíň 50 kilo) je a je třeba s ním počítat....
co se týče batohu na zádech, tak i -pj- po svezení s mou poface 330ix seznal, že naladění je výrazně lepší (bližší sedanu) než u mmirova preface 325i e91... nicméně stále tam ten batoh na zádech (nejmíň 50 kilo) je a je třeba s ním počítat....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW 3 e91 330i
Bych se toho kombiku nebal, zvlast jestli to je auto pro tatu. Ten asi nebude chtit jezdit dverma napred jako Pavel Janda a spis oceni prakticnost
Kombi ma tech 70-80 kg navic a ten zbytecny xdrive pridava dalsich 110 kg (plus ztraty vykonu v pohonnem ustroji).
Urcite se o e91 neda rict, ze jezdi mizerne. Pri rychlejsi jizde na okreskach je to stale moc prijemne auto, ktere projevem ale i spotrebou deklasuje auta, ktera jsem mel pred tim (passat, legacy). V primem srovnani se sedanem nebo coupe to je urcite horsi, ale samo o sobe pro bezne i dynamictejsi jezdeni velmi dobre.
Kombi ma tech 70-80 kg navic a ten zbytecny xdrive pridava dalsich 110 kg (plus ztraty vykonu v pohonnem ustroji).
Urcite se o e91 neda rict, ze jezdi mizerne. Pri rychlejsi jizde na okreskach je to stale moc prijemne auto, ktere projevem ale i spotrebou deklasuje auta, ktera jsem mel pred tim (passat, legacy). V primem srovnani se sedanem nebo coupe to je urcite horsi, ale samo o sobe pro bezne i dynamictejsi jezdeni velmi dobre.
Re: BMW 3 e91 330i
asitak....ppavel píše: Urcite se o e91 neda rict, ze jezdi mizerne. Pri rychlejsi jizde na okreskach je to stale moc prijemne auto.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.